תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס RS החדשה נחשפת

    פורד

    פורד חושפת את הדור השלישי של הסופר-האץ' שלה - הפעם עם הנעה כפולה ומנוע 2.3 ליטר טורבו. ההספק, עפ"י פורד, יעמוד על "יותר מ-320 כוחות סוס"

    • 04-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    היא חזרה! אחרי יותר מארבע שנים של שקט היא חזרה! פורד פוקוס RS, שהייתה בדור האחרון שלה אחת המשפחתיות החמות הנחשקות ביותר בעולם חוזרת במהדורה שלישית, והפעם פורד הופכת את הקנקן על פיו. לא עוד הנעה קדמית שתיאבק בהרבה יותר מדי כח, לא עוד עיצוב אולטרה מוחצן ותצורת שלוש דלתות בלבד. פורד פוקוס RS החדשה מתברגנת, ומתחרפנת. בו זמנית. 

    חשיפתה של הפוקוס RS החדשה היא הצעד השלישי בתכנית הגדולה של פורד להשיק לא פחות מ-12 דגמים ספורטיביים חדשים עד 2020. הסאגה החלה עם הפורד GT וה-F150 ראפטור הלא-מאוד-שפוי, שנחשפו בחודש הקודם בתערוכת דטרויט, והמשיכה עם סרטון טיזר ששחררה פורד בה נראיתה הפוקוס RS כשהיא מבלה את רוב זמנה על הצד. מקורות יודעי דבר מספרים כי יכול מאוד להיות שאחד הפרקים הבאים בסיפור יכלול פיאסטה RS עם הנעה כפולה -250 כ"ס, אבל זה סיפור ללילה אחר.

    פורד פוקוס RS 2015

    החשיפה המלאה של הפוקוס RS תיערך על בימות תערוכת ג'נבה הקרובה, שתפתח את שעריה בחמישי למרץ, אבל נראה שהזרוע הגרמנית של היצרנית האמריקאית לא יכלה להתאפק וחשפה כבר אמש כמעט את כל הפרטים. הכותרות מדברות על מספר שינויים דרמטיים מאוד ביחס ל-RS הקודמת. החדשה, בעקבות תוכניות לשווקה מסביב לעולם, נחשפת במרכב חמש דלתות שפוי יותר ועם עיצוב הרבה פחות מוחצן - אם כי לא פחות ייחודי - על מנת לקלוע לטעם ולדרישות רחבות יותר של הלקוחות הפוטנציאליים.

    אתנחתא קומית - רואים את הצבע הכחול בו צבועה המכונית? אותו צבע שעיטר גם את הפורד GT והראפטור? הפוקוס RS לא תגיע איתו, והבחירה תהיה מבין ארבעה צבעים אחרים - כחול (אחר), לבן, אפור ושחור. למה פורד בחרו לצבוע את מכונית התצוגה בצבע שלא יוצע עם המכונית? הניחוש שלכם טוב בדיוק כמו שלנו.

    פורד פוקוס RS 2015

    חזרה לעניינים. הפוקוס RS הקודמת העבירה 300 כוחות סוס ממנוע 2.5 ליטר טורבו, ודעתם של רבים, היה מדובר ביותר מדי כח בשביל שני גלגלים להתמודד איתו. כתשובה, השיקה פורד את הפוקוס RS500, מהדורה מוגבלת עם 350 כוחות סוס. סתם, כדי להראות שהם יכולים. אבל הקידמה מחייבת, ופורד לא יכלה להשיק דגם חדש ופחות חזק, אך למרות הדיפרנציאל הקדמי המתוחכם של הדור הקודם, נראה שהיצרנית הגיעה לקצה גבול היכולת בכל הנוגע לכמויות ההספק איתו יכולים שני גלגלים להתמודד.

    לכן, את הכוח, שפורד נמנעת מלציין בדיוק את הכמות שלו ומסתפקת רק ב"יותר מ-320PS" שהם 315.6 כוחות סוס נורמליים, יעביר מנוע ה-2.3 ליטר טורבו מסדרת אקובוסט לכל ארבעת הגלגלים. המנוע, למרות שפורד מסרבת להתייחס לכך, הוא ככל הנראה אותו המנוע שנמצא בחרטומה של הגרסה האירופאית של המוסטנג החדשה, שם הוא מפיק כ-310 כוחות סוס. אם נחזור לרגע לפוקוס RS500, שהפיקה כאמור 350 כוחות סוס, וניקח אותה כרף, הרי ש"יותר מ-315.6 כ"ס" יהיו ככל הנראה יותר לכיוון של "יותר מ-350 כ"ס".

    פורד פוקוס RS 2015

    העובדה שמדובר במכונית שבדור הקודם שלה זכתה בראש ובראשונה בלבבותיהם של אלה שנהגו בה הייתה אחד הקלפים החזקים ביותר של ה-RS היוצאת, ונראה שפורד בהחלט שמו על כך דגש משמעותי גם בדור הנוכחי. למרות היותה בעלת הנעה כפולה, פורד מבטיחים שאחד הדגשים שעמדו בראש סדר העדיפויות בתכנון הפוקוס RS החדשה היה "כיף מנהיגה". פורד בכוונה לא משתמשת במונח המכובס והפוליטיקלי קורקט "הנאה", על מנת להדגיש את התחושה שהיא רוצה שה-RS תעביר - כיף.

    כדי להשיג את הכיף הזה, מערכת ההנעה הכפולה של ה-RS יכולה להעביר עד 70% מהכח לגלגלים האחוריים, ומערכת ניהול מומנט שיכולה לשלוח 100% (מאותם 70%) לאחד מהגלגלים האחוריים. המטרה - להשיג את מה שפורד מכנה "דריפטים נשלטים". נשמע כיף. גם מערכת המתלים כמובן שודרגה והוקשחה כדי להתאים לאופי הקיצוני יותר של ה-RS והחישוקים צמחו לקוטר של 19 אינץ' כדי לאכלס בלמי ברמבו גדולים יותר. את חבילת הכיף חותמת פורד עם הופעת אורח של אחד הדריפטרים המפורסמים ביותר בעולם בשנים האחרונות - קן בלוק, שהיה שותף פעיל של היצרנית בפיתוח המכונית החדשה כבר מהשלבים הראשוניים ביותר וכבר הספיק לקחת אותה לסיבוב בסרטון חדש.

    .פורד פוקוס RS 2015

    לאחר החשיפה המלאה בג'נבה, פורד מוסרת כי היא תתחיל לייצר את ה-RS לקראת סוף השנה. הסיכוי שהיא תגיע אלינו דרך היבואנית הרשמית דלק מוטורס הם, איך נאמר בעדינות, לא מאוד גבוהים, ויהיה לנו סיכוי הרבה יותר טוב לראות אותה מגיעה ארצה תחת חסותה של איילון מוטורס, היבואנית המקבילה.