תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מקלארן תציג שני דגמים חדשים בג'נבה

מקלארן בתנופה והיא מסרבת לעצור. היום היא מודיעה על הצגתם של שני דגמים חדשים בתערוכת ג'נבה. 675LT ו-P1 GTR

  • 29-01-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

עד לא מזמן מקלארן נחשבה לאחת מהחברות הקטנות ביותר בשוק הרכב העולמי והציגה דגם חדש אחת לתקופה ארוכה מאוד. בתחילה הייתה זו ה-F1 שכיכבה מספר שנים לא מבוטל כמכונית הכביש המהירה ביותר בעולם ומאוחר יותר, תוך שיתוף עם מרצדס, ייצרה את ה-SLR שזכתה למספר גרסאות והייתה לא פחות נחשקת.

אך בשנים האחרונות מישהו בקומות הגבוהות של המשרדים של החברה הבריטית הקטנה התעורר והיצרנית החלה לירות דגמים בקצב של תת מקלע. זה התחיל עם ה-12C, המשיך ל-P1 ולאחרונה צורפה גם ה-650S. אבל מקלארן לא שוקטת על השמרים - וטוב שכך - ומודיעה היום כי היא תגיע לתערוכת ג'נבה במרץ הקרוב עם שני דגמים חדשים, בערך.

הראשון יהיה מקלארן 675LT, ומלבד תמונה (וסרטון) של הגלגל של המכונית, מקלארן לא משחררת תמונות של הדגם החדש. אבל זה לא נורא, כי התמונה מאשרת ללא כל ספק את העובדה כי ל-675LT יהיו גלגלים - או לכל הפחות גלגל אחד - וזה טוב, כי גלגלים זה חשוב.

מקלארן 675LT

מה שמקלארן כן מספרת זה שהמכונית החדשה תפיק, כיאה לאסטרטגיית השמות הנוכחית שלה, 675 כוחות סוס. אך היא אינה עוצרת שם, ומזכירה בראשי התיבות שם מיתולוגי שמקפיץ אוטומטית את רף הציפיות. F1 Longtail, שהייתה גרסת מירוצים מיוחדת של ה-F1 שהתחרתה במירוץ 24 השעות של לה-מאן בשנת 1997. המכונית עשתה שימוש במנוע משודרג משמעותית ומרכב רחב וארוך יותר שעזר לה להשיג הצמדה אווירודינמית משופרת. השם Longtail נולד בעקבות אותה הארכה של המרכב, שהייתה משמעותית במיוחד בחלקה האחורי של המכונית. אותה F1 Longtail, בהתאם לחוקי המירוצים באותה תקופה, גם הגיעה לייצור במהדורה מוגבלת של 3 יחידות.

אם כך, המקלארן 675LT אמורה להיות שד רציני מאוד על המסלול, במיוחד לאור אותו נתון הספק, שבשיטת הספירה הבריטית מיתרגם ל-666BHP. מעניין. מקלארן מבטיחה כי פרטים נוספים, כולל נתוני ביצועים "מבהילים", יתפרסמו קרוב יותר למועד החשיפה המיועד.

השנה מקלארן כנראה מתמקדת בגרסאות מסלול של המכוניות שלה, והדגם השני שייחשף יהיה ה-P1 GTR. האמת? תמיד חשבתי שהמקלראן P1 ה"רגילה" היא קצת עצלה, וגם שקצת חסר לה כח בסל"ד נמוך. לא, לא באמת. אבל כנראה שיש לפחות כמה אנשים על הפלנטה שדווקא חושבים ככה ברצינות תהומית, ועבורם ייצרה מקלארן גרסת מסלול קיצונית אפילו יותר מדגם הבסיס הפסיכי כשלעצמו. מקלארן לא מספקת את נתון ההספק, אך היא טוענת כי היחס בינו לבין המשקל שופר ב-10% ועומד כעת על 700 כ"ס לטון. לצורך השוואה, לבוגאטי ויירון המקורית היו 500 כ"ס לטון.

מקלארן P1 GTR

ה-P1 GTR תהיה, למרבה הצער, מכונית מסלול בלבד. כלומר תוכלו (ברמת העיקרון, לא באמת) לקנות אותה, אבל לא תוכלו לנהוג עליה בכבישים ציבוריים, שם תצטרכו להסתפק ב-P1 הרגילה והעגלתית. מקלארן טרם פרסמה פרטים נוספים, אך היא כן מציינת כי המכונית הזו תהיה המכונית המהירה ביותר שאי פעם יצאה משערי המפעל שלה. אה, כן, יש לה גם ספוילר עצום. כדי ששאר החברים במועדון הגולף שלכם לא יתבלבלו חס וחלילה.