תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ספורטאז'
  • קיה ספורטאז' - החל מ-135 אלף ש"ח

    קיה ספורטאז'

    קיה משיקה גרסה מוזלת של הספורטאז' עם מנוע 1.6 ליטר ורשימת אבזור צנועה יותר, אבל רק במעט

    • 18-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אחרי סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר ומיצובישי אאוטלנדר, קיה ספורטאז' מקבל (עוד) גרסה מוזלת ונכנס להתחרות על כיסם של לקוחות שרוצים קצת יותר מ"סתם" משפחתית. בהמשך למהלך אותו ביצעה טלקאר, יבואנית קיה, בשנה שעברה, אז הייתה זו גרסת אורבן של הספורטאז' שהושקה במחיר של 155,000 ש"ח עם מנוע 2.0 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. היום זו שוב גרסת אורבן, אך מעט אחרת, ועם מחיר של 135,000 ש"ח, גם הרבה יותר זולה.

    קיה ספורטאז' אורבן

    הפעם מדובר על מנוע 1.6 ליטר המפיק 133 כוחות סוס ומומנט מרבי של 16.5 קג"מ. בשונה מהדגמים בפסקה הקודמת, שם לשניים יש תיבה רציפה ולאאוטלנדר תיבה ידנית, הספורטאז' מקבל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית למהדרין בעלת שישה הילוכים. הביצועים, איך נאמר, לא בדיוק מסמרי שיער. לדברי היצרנית, המיאוץ למאה קמ"ש אמור לארוך 11.1 שניות אופטימיות למדי, וצריכת הדלק בנסיעה משולבת תהיה 11.3 ק"מ לליטר.

    קיה ספורטאז' אורבן

    דווקא ברשימת האבזור נראה שאין פשרות רציניות. הספורטאז' אורבן מגיע עם מערכת מולטימדיה לה מסך שבעה אינץ' וחיבורי USB ו-AUX, חישוקי 16 אינץ', תאורת פניה, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, ארבעה חלונות חשמל, חיישני גשם ועוד. ציוד הבטיחות סטנדרטי למדי וכולל 6 כריות אוויר, סיוע לזינוק בעליה, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וכל מערכות בקרת היציבות האלקטרוניות המקובלות.

    למפרט הטכני המלא של קיה ספורטאז' אורבן 1.6 ליטר אוטומטי.

    dddd