תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C3
  • סיטרואן C3 – אהבה עירונית

    סיטרואן C3

    לאון טאובס בדרך כלל לא מתרגש ממכוניות עם פחות 160 כוח-סוס. אבל משהו בסיטרואן C3 עשה לו את זה. מבחן דרך לסיטרואן C3 החדשה.

    • 19-09-2010
    • מאת: לאון טאובס; צילום: יבגני מקארנקו

    יש לא מעט אנשים עבורם סיטרואן הוא שם נרדף לחדשנות טכנולוגית. אמרתם להם סיטרואן, והם מייד נזכרים בסיטרואן GS שיכלה לנסוע על שלושה גלגלים בלבד או ב-DS עם הפנסים עוקבי הפנייה. ה-C3 החדשה של סיטרואן שומרת מעט מאוד מאותה חדשנות. לא תמצאו בה מנוע קטן, מוגדש וחכם כמיטב צו האופנה. לא תמצאו בה תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם המון יחסי העברה אלא תיבת הילוכים אוטומטית רגילה בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד שהולכת עם סיטרואן מזה כעשור. גם העיצוב החיצוני שלה לא אוונגרדי או אגרסיבי. הוא עגלגל, קליל ודי מוצלח בפני עצמו, אבל הוא מזכיר לנו לא מעט דברים שכבר ראינו אצל המתחרים.

    לקחתי את הסיטרואן C3 החדשה לנסיעת מבחן וגיליתי שלמרות העיצוב השגרתי וחוסר החדשנות הטכנולוגית, מדובר במכונית שקל להתאהב בה ומאוד קל לרצות אותה.

    סיטרואן C3

    תא הנוסעים של ה-C3 מודרני ונעים לשהייה. המושבים הקדמיים נוחים ומרווחים, אבל מאחור המצב פחות טוב ואפילו קצת צפוף. השמשה הקדמית הגדולה שממשיכה עד למחצית הגג משפרת עוד יותר את המצב ומשרה תחושה נעימה ואוורירית בתא הנוסעים. בתחילת המבחן היה לי חשש כבד שהשמשה הגדולה הזאת לא מתאימה לחום יולי-אוגוסט הישראלי, אבל מהר מאוד גיליתי שבקרת האקלים של ה-C3 יעילה במיוחד והחום נותר בחוץ. זהו בהחלט פריט אבזור שלא כדאי לוותר עליו, במיוחד לאור העבודה שמחירו של הדגם המאובזר שכולל אותה גבוה ב-6000 ₪ בלבד.

    סיטרואן C3

    בתוך העיר מתגלה ה-C3 במיטבה. מתלי המכונית רכים וסופגים את פגעי הכביש העירוני ללא היסוס. גם ההגה החשמלי קליל, מהיר ונוח מאוד לתמרונים עירוניים. שני אלו תורמים רבות לאווירה רגועה ונעימה בתוך העיר. מחוץ לעיר מתגלה תמונה שונה וקצת פחות מלהיבה. ל-C3 מנוע בהספק של 120 כוחות סוס, וזה די והותר למכונית שכזאת. זאת תיבת ההילוכים המיושנת והאיטית שפוגעת בביצועים מחוץ לעיר. היא משתהה בהורדת הילוכים, מה שמאריך מאוד את התאוצה כמעט בכל מצב. המתלים הרכים, שהיו כל כך נעימים בתוך העיר, מתגלים במערומיהם כשהכביש המהיר הופך לגלי. הם פשוט לא מצליחים לרסן את גופה של המכונית ומשדרים חוסות נינוחות בתא הנוסעים. גם בקטע הכביש המפותל לא הבריקה ה-C3. נכון, אחיזת הכביש גבוהה והתנהגות הכביש בטוחה, אבל המכונית פשוט לא שמחה לרקוד בין הפיתולים. המתלים הרכים מתקשים לרסן את תנודות המרכב, ההגה שתקן ותיבת ההילוכים מוצאת את עצמה קצת מבולבלת ולא ממש מבינה מה רוצים ממנה.

    ה-C3 היא מכונית עירונית נהדרת. היא לא משעממת, היא משרה אווירה נעימה וגם נוחות הנסיעה שלה טובה כל עוד נשארים בגבולות הכרך הגדול. יש בה גם לא מעט חסרונות ולצערם של לובינסקי יש לה גם לא מעט מתחרות ראויות שלא סובלות מאותם החסרונות - התנהגות הכביש של המאזדה 2 טובה יותר, המרווח במושב האחורי בפולו החדשה גדול יותר, לאיביזה יש עיצוב חיצוני אגרסיבי יותר ולרוב המתחרות יש גם גיר אוטומטי עדיף.
    מה שחסר ברוב המתחרות זאת האווירה. זאת אחת המכוניות היחידות שגורמות לי להירגע וללטף את דוושת הגז בעדינות תוך כדי זמזום שיר שקט ברדיו. באמת, אבל באמת, לא צריך יותר מזה בשביל להתנהל ברחובות העיר, ואני לא מאמין שאני כותב את זה.

    סיטרואן C3

    סיטרואן C3

    dddd