תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סטטיסטיקות גרירות ותקלות – שגריר 2014

נתוני חברת הגרירה "שגריר" מראים כי יותר רכבים נתקעים בקיץ, פחות בחורף. רכבים אירופאיים נתקעים יותר מיפאניים.

  • 06-01-2015
  • מאת: אלירן אברזל

הסערה הגדולה של חורף 2014-15 עושה ברגעים אלו את דרכה אלינו אבל בשגריר, חברת שירותי הדרך והגרירה הגדולה בישראל, מסכמים את שנת 2014. חברת שגריר הוקמה בשנת 1984 וחוגגת בימים אלו 30 שנות פעילות בישראל ו-7.3 מיליון קריאות שירות מאז הוקמה. לחברה כ-660 אלף מנויים פעילים שקיבלו בשנת 2014 כ-240 אלף שירותים, כ-56% מתוכם שירותי גרירה והשאר התנעות או תיקוני דרך קלים.

שגריר

מניתוח נתוני תיקוני הדרך והגרירות לשנת 2014 עולה כי מערכת החשמל הינה המכלול שגורם לרוב התקלות. 44 אחוזים מסך כל הקריאות לשגריר בשנה האחרונה היו בעקבות תקלה במערכת החשמל, לעומת תקלות מנוע שהיו אחראיות ל-17.5% מהקריאות. בשגריר מציינים כי מדובר במגמה שהתהפכה במהלך העשור האחרון, שכן לפני כ-30 שנה התקלות השכיחות היו במכלולי המנוע ומערכות הגיר.

עוד מציינים בשגריר כי 828 קריאות התקבלו כתוצאה מאורות שהושארו דולקים וגרמו לריקון המצבר, 747 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה מתדלוק בדלק לא נכון, 531 נהגים נתקעו מחוץ לרכב ללא המפתחות, 233 רכבים נגררו לאחר שעלו באש (לא כולל רכבים שנפגעו במהלך צוק איתן) ו-95 נהגים נסעו יותר מידי קילומטרים אחרי שנדלקה המנורה של הדלק ונתקעו בלי טיפת דלק במיכל.

יותר אנשים נתקעים עם הרכבים בימים חמים ולא בימים גשומים. בשגריר מציינים שהשנה ימי הקיץ נהנו ממספר תקלות קטן יחסית, בעיקר בשל מבצע צוק איתן. אך עדיין, חודש אוגוסט היה החודש העמוס ביותר של החברה עם כ-985 קריאות שירות ביום ולמעלה מ-30 אלף קריאות בסך הכל. היום העמוס ביותר של השנה היה ה-28 לספטמבר, יום אחרי ראש השנה.

סטטיסטיקה שגריר 2014

מי נתקע יותר עם הרכב? רכבים ישנים נתקעים כמובן הרבה יותר מרכבים חדשים. אחד מכל שלושה רכבים משנת 2004 ומטה יידרש לשירות דרך במהלך השנה וברכבים משנת 2002 ומטה שכיחות זו עולה לכדי 44%. רכבים חדשים נתקעים הרבה פחות, ורק 6.3% מהרכבים החדשים (מודל 2014) נדרשו לשירות במהלך השנה האחרונה.

מכוניות יפניות נתקעות פחות ממכוניות אירופאיות. רק 19.7% מבעלי המכוניות היפניות יזמינו קריאת שירות פעם בשנה, לעומת 23.4% מבעלי המכוניות הקוריאניות ו-28.7% מבעלי המכוניות האמריקאיות. הרכבים האירופאיים מצדיקים, לפחות לפי הנתונים של שגריר, את הסטיגמה המוכרת ונתקעים הכי הרבה – 35.4% מבעלי הרכבים האירופאיים יזמינו קריאת שירות אחת לשנה לפחות.

סטטיסטיקה שגריר 2014

סטטיסטיקה שגריר 2014