תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מסירות 2014 – מכוניות משפחתיות

טויוטה קורולה הובילה השנה את סגמנט המכוניות המשפחתיות, עם למעלה מ-13 אלף מסירות. גם סוזוקי קרוסאובר ומיצובישי אטראז' הפתיעו לטובה.

  • 06-01-2015
  • מאת: אלירן אברזל

קצת קשה לאפיין את סגמנט המכוניות המשפחתיות בישראל בכתבה אחת. אחרי הכל, מה היא בעצם מכונית משפחתית? ניסאן מיקרה היא בטח לא מכונית משפחתית, אבל אני מוכן להישבע לכם שיש יותר ממשפחה אחת שנוסעת במיקרה כמכונית ראשית. וקיה סול? למה הוא לא נחשב כרכב משפחתי אבל סוזוקי קרוסאובר כן? שאלה טובה שרק ממחישה את הבעיות באפיון של הקטגוריה הזאת. אבל מהצד השני, זאת גם שאלה שממחישה את מגוון האפשרויות שעומדות כיום בפני הצרכן החכם שמחפש לרכוש מכונית משפחתית חדשה. וכנראה שהוא חכם.

שימו לב למקומות 3 ו-9 בטבלה המצורפת מטה, סוזוקי קרוסאובר ומיצובישי אטראז'. שתי מכוניות ששברו את גבולות הקטגוריה וזכו השנה להצלחה מפתיעה מאוד. האטראז' אמנם לא שברה את גבולות הקטגוריה בכל מה שקשור לגודל, לעיצוב, לאבזור או לאיכות הנסיעה, אבל כן הוכיחה לנו שיש עדיין לא מעט אנשים שמחפשים מכונית משפחתית פשוטה, זולה לרכישה וחסכונית בדלק. גם אם חלקם הם קצינים ונגדים בצה"ל...

הקרוסאובר של סוזוקי צמצם עוד יותר את הגבול הדק שבין רכבי הפנאי שטח הרכים לרכבים משפחתיים. ואנחנו, הישראלים, אהבנו אותו מאוד. כבר שנים שלא ראינו דגם של סוזוקי מככב גבוה כל כך בטבלאות המסירה, כשהוא נושק למכונית שהיא אייקון לא פחות מאייקון בשוק הרכב הישראלי – מאזדה 3. בדרך הוא גם מספיק לעקוף שלושה דגמים של יונדאי, שלושה של קיה, שניים של פולקסווגן ואפילו אחד של טויוטה.

ואם כבר הזכרנו את טויוטה. אי אפשר לסכם את שוק המשפחתיות בשנת 2014 בלי לדבר על הקורולה החדשה. היא כבר לא כל כך חדשה והושקה בישראל כבר בקיץ 2013, אבל היא סוגרת את שנת 2014 כמכונית הנמכרת ביותר בסגמנט המשפחתיות ובכלל. אין ספק, הלקוח הישראלי אוהב את הקורולה החדשה עד מאוד.

סוזוקי קרוסאובר

השנה האחרונה לא הייתה רווית השקות בסגמנט המשפחתיות, בטח לא כאלו ששינו את השוק. פה ושם היו כמה ניסיונות נקודתיים מעניינים, כמו גרסת הדיזל של סיאט טולדו או ההוזלה המשמעותית של הסוניק סדאן, אבל נראה שהם לא ממש שינו את סדרי הכוחות בקטגוריה. במהלך השנה הקרובה אנחנו צפויים לראות קצת יותר מההשפעה שהשאירו הדגמים שהושקו כאן לקראת סוף 2014, כמו פיג'ו 308 החדשה.

גם השנה הבאה לא צפויה להיות רווית השקות משמעותיות בסגמנט ותתמקד בעיקר במתיחות פנים. סיטרואן C4, שממש נעלמה מהשוק הישראלי בשנים 2013 ו-2014, תנסה לחזור ולשחזר את היקפי המכירות של שנים עברו עם מתיחת פנים שתתמקד בשדרוג המנוע ותיבת ההילוכים לאלו שקיימים כיום ב-308 החדשה. פורד פוקוס, שהייתה מלכת השוק הישראלי בשנת 2012 אך סבלה ממחלות ילדות רבים, תעבור בתחילת השנה מתיחת פנים ראשונה במסגרתה תוחלף תיבת ההילוכים הרובוטית הבעייתית וייעלמו (בתקווה) רוב מחלות הילדות שלה.

מסירות רכב משפחתי 2014

dddd