תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס NX
  • לקסוס NX בישראל. המחיר החל מ-296,000 ש"ח

    לקסוס NX

    לקסוס ישראל משיקה את הג'יפון הקטן בהיצע שלה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו חדש או מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת.

    • 03-12-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מה לא אמרו על לקסוס NX החדש? הוא לוקח את היצרנית ששמה העלה בעבר אסוציאציות על הגיון, אפרוריות ואמינות למחוזות חדשים של תעוזה ושבירת מוסכמות, שהוא אחד הקלפים הכי חזקים ואחד הדגמים הכי חשובים של לקסוס בשנים האחרונות ועוד ועוד ועוד. היום מודיעה יבואנית לקסוס, חברת לקס מוטורס, על תחילת השיווק הרשמית.

    רשמית, שיווק ה-NX מתחיל היום, אבל ההדים שיצר הרכב שהוצג לפני פחות משנה כקונספט וקיבל התעניינות כה רבה שהוא הגיע לייצור תוך חודשים בודדים ועם מעט מאוד שינויים, גרמו לכך שהמשלוח הראשון, 100 יחידות בסך הכל, כבר נמכר כולו.

    לקסוס NX

    לקסוס NX, שיתחרה בקטגוריית רכבי הכביש-שטח בגודל בינוני עם מכוניות דוגמת ריינג' רובר איווק, אאודי Q5 ומרצדס GLK, מציע ללא ספק - אולי חוץ מהאיווק היפיפה - את העיצוב המעניין ביותר בקטגוריה, ולא במעט, אלא בנוק אאוט חד משמעי. גם בכל הנוגע למחיר דאגה לקס מוטורס לספק למתחרים הישירים מכה לא פשוטה בדמות מחיר התחלתי של 296,000 ש"ח בלבד, כ-30,000 ש"ח פחות מהמרצדס ומעל ל-100,000 שקלים פחות מהאיווק.

    לקסוס NX יתייצב מתחת ל-RX ויהיה זול ממנו ב-99,000 ש"ח. אך דווקא בכל הנוגע לממדים, שני הרכבים יותר קרובים ממה שנדמה. עם אורך כללי של 463 סנטימטרים, ה-NX קצר מאחיו הגדול ב-14 סנטימטרים בלבד. גם בשאר הממדים המצב דומה, רוחבו של ה-NX עומד על 184 סנטימטרים (5 סנטימטרים פחות), גובהו 164 סנטימטרים (6 סנטימטרים פחות) ואורך בסיס הגלגלים הוא 266 סנטימטרים (8 סנטימטרים פחות). נפח תא המטען של ה-NX בגרסת הבנזין אף גדול יותר מזה של ה-RX עם 500 ליטרים לעומת 496. הגרסה ההיברידית מקריבה מעט מקום למען מערך הסוללות ומציעה נפח של 475 ליטרים בלבד.

    ה-NX ישווק בישראל כאמור עם שני מנועים. הראשון יוצע בגרסת NX300h והוא המנוע ההיברידי המוכר משאר גרסאות 300h של לקסוס. מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים שמפיק 155 כוחות סוס ו-21.4 קג"מ של מומנט יחד עם מנוע חשמלי שמפיק 105 כוחות סוס ומומנט של 27.5 קג"מ. יחד מפיקים המנועים בגרסה זו 197 כוחות סוס אשר מיתרגמים ל-9.2 שניות במיאוץ מעמידה למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר.

    לקסוס NX

    המנוע השני הוא מנוע חדש לחלוטין וה-NX הוא הדגם הראשון של לקסוס אשר עושה בו שימוש. מדובר על מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 238 כוחות סוס ב-4,800 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ החל מ-1,650 סל"ד. הביצועים כאן טובים יותר כמובן, עם 7.3 שניות במיאוץ הקלאסי ומהירות מרבית של 200 קמ"ש, אך צריכת הדלק כצפוי פחות טובה ועומדת על 12.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    המנוע ההיברידי יגיע בשילוב עם תיבת הילוכים רציפה בעוד מנוע הטורבו יוצמד לתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים, שתיהן עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית. שתי הגרסאות ישווקו עם הנעה קדמית או הנעה כפולה כאשר גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע הטורבו מקזזת 2 עשיריות השניה במיאוץ מאפס למאה תמורת צריכת דלק פחות טובה ב-0.4 ק"מ לליטר. בגרסה ההיברידית הנתונים נשארים זהים.

    ה-NX ישווק בארבע גרסאות שונות, שתי רמות גימור לכל מנוע. הבסיסית, Luxury, כוללת מסך מרכזי בגודל 7 אינץ' ומסך נוסף בגודל 4.2 אינץ' בלוח השעונים, מושבים בריפוד חומר דמוי עור אותו מכנה לקסוס Tahara, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED מלאה מושבים קדמיים מחוממים, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, חישוקי 18 אינץ', חלון שמש פנורמי ועוד.

    לקסוס NX

    חבילת פרימיום תוסיף על כל אלה גם את מערכה ההנעה הכפולה, מושבי עור עם כיוון חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בקרת שיוט אקטיבית ומערכת Pre Crash שמנטרת את סביבת הרכב, מתריעה במקרה של חשש לתאונה, מותחת את חגורות הבטיחות ומגבירה את לחץ הבלמים, ובמידת הצורך יכולה אף לבלום את הרכב אוטומטית.

    למפרט הטכני המלא של לקסוס NX לחצו כאן.

    לקסוס NX, מחירים:
    לקסוס NX בנזין 2.0 ליטר טורבו Luxury החל מ-296,000 ש"ח.
    לקסוס NX בנזין 2.0 ליטר טורבו פרימיום החל מ-326,000 ש"ח.
    לקסוס NX הייבריד 2.5 ליטרים Luxury החל מ-306,000 ש"ח.
    לקסוס NX הייבריד 2.5 ליטרים פרימיום החל מ-336,000 ש"ח.