תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אקספלורר
  • פורד אקספלורר מתחדש בתערוכת לוס אנג'לס

    פורד אקספלורר

    רכב הפנאי שטח של פורד עובר מתיחת פנים מקיפה שכוללת עיצוב מחודש, מנוע טורבו חדש ואבזור בטיחות ונוחות משודרג

    • 25-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ארבע שנים לאחר שהוצג הדור החמישי, נחשפה מתיחת הפנים של פורד אקספלורר. רכב הפנאי שטח של היצרנית הוצג על בימת תערוכת לוס אנג'לס כשהוא חמוש במנוע אקובוסט חדש, עיצוב חיצוני רענן, מגוון מערכות טכנולוגיות חכמות, ורמת גימור יוקרתית במיוחד שמצטרפת להיצע.

    העיצוב המחודש מתרכז אמנם במרביתו בחזית הרכב, אך הוא מקיף מאוד ומשנה כמעט כל פריט בעיצוב החזית כמעט לחלוטין. בעוד הדגם היוצא נראה זורם והרמוני, העיצוב הנוכחי מרובע ויותר הולם את התדמית הקשוחה שפורד רוצה לצייר לרכב השטח הפופולארי שלה. גם מאחור משתלט המוטיב המרובע והופך את איזור הדלת החמישית לקרבי יותר.

    פורד אקספלורר המחודש 2016

    אבל פורד דואגת להדגיש כי למרות השינוי המאסיבי בעיצוב, עיקר העניין במתיחת הפנים דווקא נמצא מתחת לפני השטח. הנקודה העיקרית כאן היא מנוע האקובוסט החדש, בנפח 2.3 ליטרים, שיחליף את מנוע ה-2.0 ליטר היוצא. המנוע החדש מפיק 270 כוחות סוס ומומנט מרבי של 41.5 קג"מ, ולמרות השיפור המשמעותי בנתוני הכח, פורד מדווחת כי אמנם טרם אושרו נתוני צריכת הדלק של המנוע החדש, הם לא צפויים לסבול משמעותית מתוספת הכח, זאת בעקבות שיפור היעילות של המנוע. המנוע החדש יוצע בשלוש מתוך ארבע רמות הגימור מלבד פלטינום החדשה.

    בנוסף למנוע האקובוסט החדש, ימשיכו שני מנועי ה-3.5 ליטרים, הראשון אטמוספרי עם 290 כוחות סוס והשני כפול מגדשי טורבו עם 365 כוחות סוס, ימשיכו לשרת את האקספלורר המחודש כאשר המנוע האטמוספרי יוצע כסטנדרט בשלושת רמות הגימור הבסיסיות, בעוד עמיתו המוגדש יוצע באקספלורר ספורט ובגרסת פלטינום החדשה.

    פורד אקספלורר המחודש 2016

    אותה גרסת פלטינום חדשה, היא תשובתה של פורד לביקוש המתגבר של לקוחותיה לרכב פנאי מאובזר, יוקרתי ונעים יותר לשהיה. היא תגיע מצויידת כסטנדרט עם מערכת הנעה כפולה, חלון פנורמי כפול, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת מולטימדיה מתקדמת במיוחד, ריפוד עור ברחבי תא הנוסעים, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל ודיפוני עץ אמיתי על ההגה ובמקומות נוספים. בחוץ תובדל רמת גימור זו ע"י חישוקי 20 אינץ' וחיפויי אלומיניום מוברש על מראות הצד ומסביב למרכב.

    פורד הצמידה לאקספלורר החדש את המספר 2016, כך ששיווקו יתחיל ככל הנראה באיזור המחצית השניה של השנה הבאה, עם כניסת שנת הדגם 2016 בצפון אמריקה. טרם ידוע מתי יגיע ארצה ומה יהיה מחירו.

    פורד אקספלורר המחודש 2016

    dddd