תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • סקודה פאביה סטיישן החדשה נחשפת

    סקודה פאביה

    סקודה פאביה החדשה תגיע ארצה במהלך שנת 2015, גם בגרסת סטיישן עם תא מטען גדול במיוחד.

    • 06-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סקודה פאביה החדשה נחשפת, הפעם בגרסת סטיישן שימושית במיוחד. הדור החדש של הפאביה נחשף לראשונה לפני מספר שבועות והושק בסוף השבוע האחרון בתערוכת הרכב של פריז, כשלצידה של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות נחשפה גם גרסת הסטיישן החדשה. שני הדגמים יחליפו את הדור הנוכחי של סקודה פאביה במהלך שנת 2015, כאשר דגמי ההאצ'בק צפויים להגיע ארצה לפני דגמי הסטיישן אך שני הדגמים צפויים להגיע ארצה עוד במהלך אותה השנה.

    גרסת הסטיישן של הפאביה זוכה להצלחה נאה למדי בשוק האירופאי עם למעלה מ-1.1 מיליון רכבים מדגם זה שנמסרו מאז הושקה לראשונה הפאבייה סטיישן, בשנת 2000. בישראל הצלחתה של הסטיישן פחותה במעט מזו של ההאצ'בק, אך במשך שנים רבות היא זכתה להצלחה נאה למדי בעיקר בשוק המוניות הישראלי.

    סקודה פאביה סטיישן

    סקודה פאביה סטיישן החדשה מבוססת על מכלולי גרסת ההאצ'בק, כלומר היא אינה מאמצת את פלטפורמת ה-MQB החדשה של הקבוצה במלואה אבל לדברי סקודה שואבת ממנה אלמנטים טכנולוגיים חלקיים. הדגם החדש יתהדר באורך כללי של כ-426 סנטימטרים, כך שהוא יהיה ארוך בסנטימטר אחד יותר מהדור היוצא. בסקודה מבטיחים גם תוספות קטנות לאורכו של בסיס הגלגלים ולרוחב הכללי של המכונית, מה שישפר את מרווח הפנים.

    אבל גולת הכותרת כאן היא כמובן תא המטען העצום, שנפחו גודל כעת ל-530 ליטרים מרשימים למדי. מדובר בתוספת של כ-25 ליטרים לעומת תא המטען של הפאביה סטיישן הקודמת או כ-200 ליטרים לעומת גרסת ההא'צבק של אותו הדגם. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפחו של תא המטען לכדי נפח של כמעט 1,400 ליטרים. נתונים אלו מרשימים למדי וקרובים מאוד לנפחי תא המטען של משפחתיות מן השורה ואף גדולים מאלו של רנו קליאו סטיישן למשל.

    סקודה פאביה סטיישן

    היצע המנועים של סקודה פאביה סטיישן יכלול שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל, כולם יציעו לדברי סקודה צריכת דלק טובה מבעבר (עד 17 אחוז חיסכון בצריכת הדלק), בין היתר בזכות שימוש במערכת Start&Stop כסטנדרט. מנועי הבנזין יוצעו בהספקים מרביים שבין 75 ל-110 כוחות סוס, כולל את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים שמקורו בסקודה סיטיגו ואת מנוע ה-1.2 ליטר TSI הנוכחי של הקבוצה. באגף הדיזל תציע סקודה מנועי 3 צילינדרים חדשים בהספקים שבין 75 ל-105 כוחות סוס.

    תיבת הילוכים ידנית תהיה סטנדרט ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) תוצע כאופציה בחלק מהמנועים.

    המפרט הטכני כולל גם שלל מערכות בטיחות חדשות כמו מערכת בלימה אוטומטית, מערכת בלימה לאחר תאונה, התראה על עייפות הנהג ומערכת ה-XDS+ לדימוי דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה.

    סקודה פאביה סטיישן תגיע כסטנדרט עם מערכת המולטימדיה החדשה של סקודה, הכוללת את פונקציית ה-Mirror Link לסנכרון עם טלפונים סלולאריים חכמים.

    סקודה פאביה סטיישן החדשה

    dddd