תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו אספאס 2015 נחשף

    רנו

    רנו אספאס עובר מהפכה של ממש. ממיניוואן גדול הוא הופך להיות סוג של קרוסאובר מגודל, ללא יכולת שטח אבל עם שלל טכנולוגיות מתקדמות.

    • 05-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    רנו אספאס החדש לשנת 2015 נחשף בסוף השבוע האחרון בתערוכת הרכב של פריז. למעשה, האספאס ממציא את עצמו מחדש ומשנה לחלוטין את קו העיצוב של האספאס הקודם. במקום מיניוואן גדול, כפי שהיה האספאס בארבעת הדורות הראשונים שלו, הוא הופך להיות מעיין קרוסאובר מגודל עם מרווח פנים ושימושיות של מיניוואן. האספאס החדש מושק באיחור רב, כ-12 שנים לאחר שהושק הדור הקודם, וזאת לאחר שברנו דחו שוב ושוב את מועד השקתו. לאור הטרנספורמציה המשמעותית שהוא ביצע, די ברור למה זה לקח כל כך הרבה זמן.

    המראה דמוי רכב השטח צפוי לסייע לאספאס להגדיל את מכירותיו באירופה, שאינה משופעת במשפחות מרובות ילדים הזקוקות למוביל משפחתי גדול. למעשה, גם בתצורה החדשה שלו לרנו אין ציפיות של ממש מהדגם החדש ושם צופים לו היקף מכירות נמוך יחסית. בשלב זה גם אין כוונה של ממש לשווקו במדינות שמחוץ למרכז אירופה, כך שגם לא ברור האם יגיע לישראל.

    רנו אספאס 2015

    רנו אספאס החדש מבוסס על פלטפורמת ה-CMF החדשה של קבוצת רנו-ניסאן, אותה הפלטפורמה עליה מבוססים גם ניסאן פולסאר וקשקאי החדשים. למרות העיצוב דמוי הקרוסאובר שלו, הדגם החדש למעשה נמוך בכ-6.3 סנטימטרים לעומת הדגם היוצא. הוא גם מעט ארוך מהדגם היוצא, עם אורך כללי של 485 סנטימטרים. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לרנו גם לחסוך כ-20 אחוזים ממשקלו העצמי של הדגם, מה שיסייע להפחתת צריכת הדלק.

    הדגם יוצע בתצורת 5 או 7 מושבים וברנו מבטיחים כי שורת המושבים השנייה תהיה מהמרווחות ביותר בקטגוריה. ברנו גם מתמקדים בפתרונות חכמים לשיפור יעילות הרכב. כך למשל, ניתן יהיה לקפל את המושבים האחוריים דרך מחשב הרכב, דרך כפתור בתא המטען או דרך ידית בתחתית המושב. תא הכפפות המסורתי הוחלף במגירה בנפח של 12 ליטרים, בדומה לזאת שמוצעת אצל רנו קפצ'ור, בנוסף לשלל תאי אכסון שונים ומשונים.

    רנו אספאס 2015

    גם היצע המנועים של רנו אספאס 2015 יהיה חדש לחלוטין. ברנו יציעו את הדגם עם שלושה מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל חדישים ומודרניים. גרסת הבנזין תצויד במנוע 1.6 ליטר בהספק מרבי של 200 כוחות סוס שהושאל מהקליאו RS. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (EDC) עם שבעה הילוכים.
    גרסת הטורבו-דיזל הבסיסית תצויד במנוע 1.6 ליטר שתציע הספק מרבי של 130 כוחות סוס ותשודך לתיבת הילוכים ידנית. גרסת הטורבו-דיזל הבכירה תציע הספק מרבי של 160 כוחות סוס ממנוע באותו הנפח וזו תוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים.

    אבל החדשנות לא נגמרות בהיצע המנועים וממשיכה אל מערכת ההיגוי, שם יציע האספאס החדש מערכת היגוי חשמלית לכל ארבעת הגלגלים. מערכת היגוי זו, 4Control, תסייע לדברי רנו לתמרון של הרכב בתוך העיר ובמיוחד בזמן כניסה לחניות צפופות. ברנו גם יציעו כאופציה מערכת חניה אוטומטית, לכל צרה שלא תבוא.

    רנו תציע את הרכב עם מערכת המולטימדיה R-Link2 החדשה, הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל של 8.7 אינטש'. דרך המערכת הזו ניתן יהיה לשלוט כמובן על מערכת השמע אבל גם על מערכת ה-Multi-Sense. בעזרת מערכת זו ניתן יהיה לשנות את מאפייני תיבת ההילוכים, תגובת המצערת, תגובת מערכת ההיגוי הכפולה, צבע תאורת האווירה ועוד.

    רנו אספאס 2015

    dddd