תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן פאסאט
  • פולקסווגן פאסאט GTE – גרסה היברידית

    פולקסווגן פאסאט

    פולקסווגן פאסאט החדשה מקבלת גרסת GTE היברידית. מבטיחה צריכת דלק של כ-50 קילומטרים לליטר ומערכת היברידית מתקדמת למדי.

    • 03-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    פולקסווגן פאסאט GTE, הגרסה ההיברידית החדשה של פולקסווגן, נחשפת לראשונה בתערוכת הרכב של פריז. הפאסאט GTE החדשה היא המכונית ההיברידית השלישית שמציגה פולקסווגן בייצור סדרתי, כשהיא מצטרפת אל ה-XL1 העתידנית שהוצגה בגרסת הייצור שלה בתחילת שנת 2013 (ומשווקת בכמות מוגבלת ובכמויות קטנות) ואל הגולף GTE ההיברידית שנחשפה בתחילת השנה. נדמה שבפולקסווגן מצטרפים כעת, באיחוד מופגן ובהבעה די ברורה של חוסר שביעות רצון, אל אופנת הרכבים ההיברידיים אותה החלו טויוטה והונדה היפאניות לפני כעשור. בפולקסווגן, בניגוד להונדה וטויוטה, האמינו שמנועי בעירה פנימית קטנים עם מגדש טורבו הם הפתרון הנכון לצמצום צריכת הדלק, אך כנראה שגם הפתרון הזה הגיע לסוג של מגבלה ובפולקסווגן מתחילים להשלים עם העובדה שהטכנולוגיה ההיברידית כאן כדי להישאר.

    הגרסה ההיברידית של הפאסאט צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת אמצע שנת 2015 ומחירה הרשמי טרם פורסם. אלינו היא ככל הנראה לא תגיע בשלב זה, אבל גרסאות הבנזין הרגילות של הפאסאט כן צפויות להגיע ארצה בתחילת שנת 2015.

    פולקסווגן פאסאט GTE

    הפאסאט GTE מבוססת על הדור החדש של פולקסווגן פאסאט שתמונות ראשונות שלו נחשפו כבר בחודש יולי האחרון והוא עושה את הופעת הבכורה העולמית שלו לצידה של ה-GTE. לכן לא מפתיע לגלות שהעיצוב החיצוני של גרסת ה-GTE דומה מאוד לזה של הפאסאט הרגילה, עם כמה שינויים קלים. הגריל הקדמי קיבל פס בצבע כחול בחלקו העליון, הפגוש הקדמי קיבל עיצוב חדש, תאורת ה-DRL עוצבה מחדש בצורת C וחישוקי הסגסוגת קיבלו עיצוב חדש.

    בתוך תא הנוסעים יש עוד כמה שינויים קלים בעיצוב. ביניהם ניתן למצוא גלגל הגה בעיצוב שונה במעט, תאורת אווירה כחולה, לוח שעונים עם תצוגה שונה למערכת ההנעה ההיברידית, ידית הילוכים עם צביעה כחולה ומושבים שהריפוד שלהם משלב גוון כחול.

    פולקסווגן פאסאט GTE

    אבל גולת הכותרת של פולקסווגן פאסאט GTE היא כמובן יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של פולקסווגן. מדובר ביחידת הנעה נטענת (Plugin Hybrid) שמשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר לבין מנוע עזר חשמלי שמותקן בתוך תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. ההספק המרבי של מנוע הבנזין עומד על 156 כוחות סוס וההספק המרבי של המנוע החשמלי הוא 115 כוחות סוס. יחד הם מפיקים הספק מרבי משולב של 215 כוחות סוס שמספיקים כדי להזניק את המכונית הזאת מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-8 שניות.

    המערכת תציע בחירה בין ארבעה מצבי נסיעה שונים – E-Mode, Hybrid, Battery Charge ו-GTE. מצב E-Mode הוא ברירת המחדל עם התנעת הרכב והוא ייתן העדפה לנסיעה חשמלית טהורה. טווח הנסיעה המרבי במצב זה הוא 50 קילומטרים, בהנחה והסוללה נטענה במלואה. הטעינה מתבצעת דרך שקע ביתי רגיל ואז היא אורכת ארבע ורבע שעות או דרך עמדת הטענה ייעודית ואז היא אורכת שעתיים וחצי. במצב נסיעה זה המהירות המרבית היא 130 קמ"ש.

    פולקסווגן פאסאט GTE

    לאחר שהמצברים מגיעים לרמת טעינה מינימלית פולקסווגן פאסאט GTE עוברת למצב Hybrid, שבוא היא פועלת כמו מכונית היברידית רגילה כשהמצבר נטען דרך האלטרנטור או דרך מערכת הבלימה הגנרטיבית. מצב שלישי יהיה מצב ה-Battery Charge ובוא תינתן עדיפות לטעינת הסוללה על חשבון הבלימה והביצועים (דומה למצב B שקיים בגרסה ההיברידית של טויוטה אוריס סטיישן).

    המצב האחרון יהיה מצב ה-GTE, שכמו ששמו מרמז הוא מצב הביצועים. במצב זה שני המנועים יפיקו את ההספק המרבי, על חשבון צריכת הדלק כמובן, התגובות של דוושת התאוצה יהפכו לחדות יותר וההגה יהפוך לספורטיבי יותר.

    אפרופו צריכת דלק, זו תעמוד על פי הצהרת היצרן על כ-50 קילומטרים לליטר בממוצע. לפי פולקסווגן, עם מיכל דלק בנפח של 50 ליטרים מדובר במכונית שיכולה לגמוע מרחק של למעלה מ-1000 קילומטרים למיכל דלק אחד.

    פולקסווגן פאסאט GTE