תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 החדשה – פרטים נוספים

    יונדאי i20

    הכירו את הדור הבא של יונדאי i20, שצפוי להגיע ארצה במחצית הראשונה של 2015. יהיה מאובזר יותר, מרווח יותר ואיכותי יותר, אבל ימשיך להשתמש באותם מנועים מיושנים.

    • 22-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    ביונדאי ממשיכים להתכונן לקראת השקתה של ה-i20 החדשה וחושפים פרטים נוספים אודות המכונית החדשה. יהיה זה הדור השני של מכונית הסופר-מיני המצליחה של יונדאי, שלפחות בישראל היא המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה שלה בשנת 2013. נראה כי שנת 2015 תהיה שנה של שינויים רבים בסגמנט מכוניות הסופר-מיני, לאחר שרבות מהמתחרות צפויות להתחדש בדגמים חדשים או מעודכנים. בין היתר ניתן למנות את סקודה פאביה, אופל קורסה, מאזדה 2, הונדה ג'אז ועוד רבות וטובות. גם ה-i20 החדשה צפויה להגיע אלינו במהלך המחצית הראשונה של 2015 ונראה שתהיה זו אחת מההשקות החשובות ביותר של המותג יונדאי בישראל בשנה הבאה. ה-i20 החדשה, ביחד עם ה-i10 החדשה שהושקה השנה, יסייעו ליונדאי לשמור על מקומה בראש טבלת המכירות הישראלית גם במהלך שנת 2015.

    יונדאי i20 החדשה 2015

    הדור הנוכחי של יונדאי i20 הוצג בסוף שנת 2008 והחליף את יונדאי גטס המיתולוגית. אלינו הגיעה ה-i20 בתחילת שנת 2009, כשבשלב הראשון היא נמכרה במקביל לגטס ולאחר כמה חודשים החליפה אותה במלואה. לאחר שהגטס ספגה ביקורות רבות על האבזור הבטיחותי הסטנדרטי בה הוצעה (כרית אוויר אחת, ללא ABS וללא בקרת יציבות), ה-i20 הציגה שיפור משמעותי בסעיף זה. כל דגמי ה-i20 כבר הגיעו כסטנדרט עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, בלמי ABS ואפילו הציגו ציון מרשים של 5 כוכבי בטיחות במבחני ה-EuroNCAP.

    בקיץ 2012 עברה המכונית מתיחת פנים קלה, שעיקרה היה עדכון העיצוב החיצוני. השינוי החשוב יותר בהיבט הישראלי היה שינוי היצע המנועים. מנוע ה-1.6 ליטר הושמט מהמבחר ואת מקומו תפס מנוע ה-1.2 ליטר הבסיסי, שביחד עם תיבת הילוכים ידנית אפשר ליונדאי לחזור ולהציע סופר-מיני ידנית וזולה כמו בימי הגטס, אך הפעם מבלי להתפשר על אבזור הבטיחות.

    יונדאי i20 החדשה 2015

    וכעת הגיע התור של יונדאי i20 החדשה. מדובר אם כך בדור השני של הסופר-מיני המצליחה ובהתאם למגמה הרווחת בשוק היא תהיה ארוכה, רחבה ונמוכה מה-i20 היוצאת. הדגם החדש מקבל תוספת של 40 מילימטרים לאורך הכללי (403.5 סנטימטרים בסך הכל), תוספת של 24 מילימטרים לרוחב (173.4 סנטימטרים בסך הכל) והפחתה של 16 מילימטרים לגובה (147.4 סנטימטרים בסך הכל). גם בסיס הגלגלים הוארך בהתאם וביונדאי מדדו תוספת של 45 מילימטרים לאורכו (257 סנטימטרים בסך הכל). אם תרצו, מיישרת ה-i20 קו עם האחות החורגת קיה ריו ועוברת להשתמש בפלטפורמה בעלת בסיס גלגלים זהה וממדים דומים מאוד.

    ביונדאי מבטיחים כי הגדלת הממדים תסייע לשיפור מרווח הפנים, שיהיה כעת מהטובים בקטגוריה. היושבים במושב הקדמי ייהנו מתוספת של 33 מילימטרים למרווח הראש ו-24 מילימטרים למרווח הברכיים. היושבים מאחור ייהנו ממושב רחב יותר שאמור להספיק גם לשלושה מבוגרים. בתא המטען תהיה תוספת של כ-10 אחוזים לנפח ההטענה, שיעמוד כעת על 326 ליטרים. המושבים האחוריים יתקפלו ליצירת רצפת הטענה שטוחה לחלוטין, מה שיקפיץ את נפח ההטענה ל-1,042 ליטרים.

    יונדאי i20 החדשה 2015

    אך למרות השיפור בכל הקשור למרווח ולעיצוב, דווקא בכל הקשור למנועים ולתיבות הילוכים יונדאי i20 החדשה לא תציע שיפור משמעותי. הדגם יוצע עם אותם מנועי בנזין ותיבות הילוכים המוכרות מהדגם הנוכחי, לפחות בכל הקשור בשוק הישראלי. ביונדאי טוענים שהמהנדסים שלהם בגרמניה כיווננו מחדש את המנועים המוכרים כך שהם יציעו יותר מומנט בסל"ד נמוך לטובת תחושה נמרצת יותר בחיי היום יום.

    גרסת הבנזין הבנזין תצויד במנוע 1.2 ליטר שיוצע בשני הספקים מרביים – 75 או 85 כוחות סוס. בשני המקרים המומנט המרבי יהיה זהה (12.4 קג"מ) ותיבת ההילוכים תהיה ידנית עם 5 הילוכים. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 13.1 שניות בגרסה החזקה או 13.6 שניות בגרסה החלשה יותר.

    מעליה תוצע גרסת 1.4 ליטר בנזין בהספק מרבי של 100 כוחות סוס. גרסה זו תהיה הגרסה העיקרית בישראל שכן היא תהיה היחידה שתשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה ומיושנת עם 4 הילוכים. הגרסה האוטומטית תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-13.3 שניות. גרסה ידנית עם אותו המנוע תוצע גם היא, אך זו כנראה לא תגיע ארצה.

    בנוסף לא יגיעו כנראה ארצה צמד מנועי הדיזל. מדובר במנועי 1.1 ליטר טורבו-דיזל בהספק של 75 כוחות סוס ו-1.4 ליטר טורבו-דיזל בהספק מרבי של 90 כוחות סוס.

    יונדאי i20 החדשה 2015

    כרגיל אצל היצרנית, תא הנוסעים של יונדאי i20 החדשה יציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיצוב ואיכות חומרים. ביונדאי מבטיחים בידוד רעשים משופר בזכות שימוש בחומרי בידוד איכותיים יותר, עיצוב חדש למראות הצד ואטימה טובה יותר של הדלתות. תא הנוסעים יציע מחזיקי בקבוקים רבים יותר – מקום לבקבוקי 1.5 ליטר בדלתות הקדמיות ובקבוקי 1 ליטר בדלתות האחוריות. איכות החומרים שופרה ולדברי יונדאי הדגם החדש יציע יותר משטחים בעלי גימור רך ונעים יותר.

    האבזור הבטיחותי הסטנדרטי של כל הדגמים יכלול 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, התראה על לחץ אוויר נמוך בגלגלים, סיוע לזינוק בעליה (HAC), הפעלה אוטומטית של המאותתים בזמן בלימת חירום (ESS), נעילה מרכזית אוטומטית, התראה על אי חגירת חגורת בטיחות ועיגוני ISOFIX במושבים האחוריים. כאופציה תציע יונדאי גם מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LDWS) ופנסי חזית עוקבי פניה.

    כסטנדרט תציע יונדאי את הדגם החדש עם מערכת שמע בעלת תצוגה רגילה (ללא מסך מגע צבעוני), הכוללת שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', חיבור AUX וחיבור USB. כל הדגמים צפויים לקבל 4 חלונות חשמל (הרמה אוטומטית רק לחלון הנהג), מראות צד עם כיוון וקיפול חשמלי ומושבים קדמיים עם כיוון גובה. כאופציה יוצעו גם התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, גג שמש פנוראמי או מערכת מולטימדיה מקורית.

    יונדאי i20 החדשה 2015

    dddd