תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר XE
  • יגואר XE נחשפת לקראת השקה ב-2015

    יגואר XE

    יגואר תתחרה במרצדס C קלאס, קאדילק ATS ובמוו סדרה 3 עם ה-XE החדשה, שתושק לקראת אמצע 2015.

    • 14-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    יגואר XE החדשה, שנחשפה בשבוע שעבר בתמונות רשמיות ראשונות, היא כנראה אחת מהמכוניות החשובות ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית, אם לא החשובה ביותר. עם ה-XE תנסה יגואר לחדור לפלח השוק המרכזי והחשוב ביותר בסגמנט היוקרה – מכוניות הסדאן הבינוניות בגודלן. או במילים אחרות, להתחרות במכוניות כמו קאדילק ATS, מרצדס C קלאס או במוו סדרה 3. בעבור יגואר, שהיצע הדגמים שלה מתחיל כיום ב-XF הגדולה והיקרה, מדובר בהרחבה של ההיצע כלפי מטה, מה שיאפשר למותג להיות נגיש יותר ובתקווה גם להגדיל בצורה משמעותית את היקפי המכירות. הניסיון הקודם של יגואר בקטגוריה זו, עם ה-X-Type שפותחה תחת המטריה של פורד, לא היה מוצלח במיוחד והמכונית לא הפכה לסיפור הצלחה מסחרר.

    בניגוד ל-X-Type, שהתבססה על הפלטפורמה של פורד מונדאו, ה-XE תתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה שתוכננה במיוחד בעבור המכונית הזו ועושה שימוש נרחב באלומיניום. כ-75 אחוזים מהמכונית עשויים אלומיניום ובפרט זה גם מכסה המנוע, הגג, הדלתות והכנפיים האחוריות. השימוש הנרחב באלומיניום יהפוך את המכונית לקלה יותר, מה שיסייע לשיפור התנהגות הכביש וכמובן להפחתת צריכת דלק.

    יגואר XE

    יגואר XE תהיה גדולה במעט מה-ATS של קאדילק והסדרה 3 של במוו. אורכה הכללי יעמוד על 467 סנטימטרים, הרוחב על 185 סנטימטרים ובסיס הגלגלים יהיה באורך של 283 סנטימטרים. מבחר המנועים כולל בשלב זה שני מנועים בלבד, אך שלושה מנועים נוספים צפויים להיחשף בהמשך. בשלב זה חושפת יגואר מנוע 3.0 ליטרים V6 מוגדש על בהספק מרבי של 340 כוחות סוס ומנוע 2.0 ליטרים טורבו-דיזל בהספק של 163 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים מבית ZF. ההנעה תהיה אחורית, כמובן, אם כי לא מן הנמנע שבעתיד נראה גם גרסאות בעלות הנעה כפולה.

    תא הנוסעים של ה-XE עוצב בהשראת דגם הספורט של יגואר, ה-F-Type, והוא יציע לדברי היצרנית איכות חומרים גבוהה לצד מרווח פנים מצוין. רשימת האבזור כוללת שלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת חדשנית במיוחד בשם ASPC. מדובר מערכת בקרת שיוט אקטיבית למהירויות נמוכות (3.6 עד 30 קמ"ש) שפותחה ביחד עם לנדרובר ומיועדת לשימוש בכבישים חלקים במיוחד (שלג, בוץ וכו'). מערכת זו שולטת על הבלמים והמנוע בצורה אופטימלית לקבלת אחיזה מרבית בכבישים חלקים.

    יגואר XE

    עוד ניתן יהיה למצוא בתא הנוסעים של יגואר XE מערכת תצוגה עילית (HUD) מבוססת לייזר, זיהוי אוטומטי של שלטי הגבלת מהירות, בקרת שיוט אקטיבית, התראה על רכבים בשטחים המתים ומערכת בלימה אוטומטית. מערכת השמע החדשה של ה-XE כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינטש' עם הפעלה קולית, חיבור בלוטות', חיבור סלולרי ואינטרנט אלחוטי Wifi ברכב. יגואר תציע גם אפליקציה מיוחדת ל-iOS ולאנדרואיד שתאפשר שליטה מרחוק במאפייני הרכב, למשל התנעה מרחוק פתיחה של הדלתות, דרך הטלפון הסלולרי.

    שיווקו של הדגם יחל לקראת אמצע השנה הבאה (2015) ומחירה בבריטניה יחל ב-27 אלף פאונד (כ-160 אלף ₪), מחיר שמקביל פחות או יותר למחירה של במוו 318i אוטומטית. המכונית צפויה להגיע גם לישראל אך זה יקרה ככל הנראה רק מאוחר יותר ב-2015.

    יגואר XE

    dddd