תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס B קלאס
  • מרצדס B קלאס
  • מרצדס B קלאס – מתיחת פנים לשנת 2015

    מרצדס B קלאס

    מרצדס B קלאס מקבל מתיחת פנים עם מספר עדכונים קוסמטיים קלים ותוספת של גרסה חשמלית נטענת. אצלנו בתחילת 2015.

    • 14-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בשנת 2011 הציגה מרצדס לראשונה את הדור השני של ה-B קלאס, שהיה הרכב הראשון שהתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית הנוכחית של החברה. אותה הפלטפורמה משמשת היום קשת רחבה מאוד של דגמים, ממרצדס A קלאס, דרך ה-CLA בעלת ארבעת הדלתות ועד לרכב הפנאי-שטח הקטן GLA. כעת, שלוש שנים ו-350 אלף יחידות לאחר שהושק לראשונה, מעבירה מרצדס את ה-B קלאס דרך שולחנו של המנתח הפלסטי ומעניקה לו מתיחת פנים קלה לשנת 2015.

    ומבחינה קוסמטית אכן מדובר במתיחת פנים קלה למדי. הפגוש הקדמי עוצב מחדש וקיבל פתחי יניקת אוויר גדולים יותר, לטובת קירור טוב יותר של תא המנוע. יחידות התאורה הקדמיות קיבלו שינויים קלים, בעיקר בתאורת ה-DRL מבוססת ה-LED, אבל גם בתוספת תאורת LED מלאה כאופציה בתוספת תשלום. מאחור ניתן להבחין בפגוש אחורי חדש וביחידות תאורה עם גרפיקה מעט שונה.
    גם בתוך תא הנוסעים השינויים לא גדולים במיוחד ומסתכמים בעיקר במסך גדול יותר למערכת השמע, בעיצוב חדש ללוח השעונים ובאופציה למערכת כניסה ללא מפתח (Keyless GO).

    מרצדס B קלאס 2015

    היצע המנועים של מרצדס B קלאס המחודשת לשנת 2015 יתבסס רובו ככולו על ההיצע המוכר, עם תוספת מעניינת של יחידת הנעה חשמלית. אבל נתחיל מגרסאות הבנזין השגרתיות (והרלוונטיות לשוק הישראל), שם מקבלת ה-B קלאס מבחר של ארבעה מנועים. כל מנועי הבנזין יוצעו כאופציה עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (7G-DCT).

    ה-B180 מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 122 כוחות סוס והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות.
    ה-B200 מצוידת בגרסת מחוזקת של אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 156 כוחות סוס והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות.
    ה-B220 מצוידת במנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין בהספק מרבי של 184 כוחות סוס שמשודך כסטנדרט למערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC) וכאן עומד נתון התאוצה על 7.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
    אחרונה חביבה היא גרסת ה-B250, שמפיקה מאותו מנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין הספק מרבי של 211 כוחות סוס ומוצעת עם או בלי מערכת הנעה כפולה קבועה.

    מרצדסס B קלאס 2015

    באגף הדיזל תוצע ה-B קלאס המחודשת במבחר של ארבע גרסאות, כאשר שתים מתוכן מתבססות על מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל שהושאל מרנו (ומוכר לנו בישראל בעיקר מדגמי רנו פלואנס דיזל). גרסאות אלו, ה-B160CDI וה-B180CDI יציעו הספק מרבי של 90 ו-109 כוחות סוס בהתאמה. גרסאות ה-B200CDI וה-B220CDI יוצעו עם מנוע בנפח 2.1 טורבו-דיזל ויצעו הספק מרבי של 136 ו-177 כוחות סוס בהתאמה. גם כאן תוצע תיבת ההילוכים כפולת המצמדים 7G-DCT כאופציה בכל הדגמים ומערכת הנעה כפולה תוצע כאופציה בדגמי ה-2.1 ליטרים.

    לא פחות מעניינת היא הגרסה החשמלית החדשה של ה-B קלאס שמצטרפת להיצע. גרסה זו נועדה להתחרות בבמוו i3, המכונית החשמלית הראשונה מתוצרת במוו, שהחלה לאחרונה להימכר בשוק האירופאי. לגרסה החשמלית של ה-B קלאס, שפותחה ביחד עם יצרנית הרכב החשמלי טסלה, מנוע בהספק מרבי של 177 כוחות סוס שמזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות. טווח הנסיעה בין טעינות עומד על כ-135 קילומטרים ולאחר מכן תידרש טעינה של כ-3.5 שעות משקע ביתי רגיל.

    מרצדס B קלאס החדשה תגיע לאולמות התצוגה בגרמניה בחודש נובמבר השנה ואלינו תגיע בתחילת השנה הבאה (2015). המחיר צפוי להישאר ללא שינוי משמעותי.