תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה HR-V חוזר ב-2015

    הונדה

    הונדה תשיק את הגרסה האירופאית של ה-HR-V בחודש הבא, לקראת תחילת שיווקו באירופה ובישראל ב-2015.

    • 11-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הונדה HR-V, רכב הפנאי הקטן של הונדה, ייחשף במלואו בחודש הבא בתערוכת הרכב של פריז. ה-HR-V הוא למעשה התשובה של הונדה להצלחתם של רכבי הפנאי הקטנים כמו ניסאן ג'וק או רנו קפצ'ר והוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה (וגם לישראל) במהלך שנת 2015. ה-HR-V הוא למעשה הגרסה האירופאית של הונדה ווזל, שהושק בסוף שנת 2013 ביפאן. בהונדה החליטו להעניק לו שם קצת יותר קליט בעבור השוק האירופאי והאמריקאי ולהשאיר את השם המוזר "ווזל" ליפאנים. השם HR-V כבר שימש את הונדה בתחילת שנות ה-2000, אז ייצרה הונדה רכב פנאי-שטח קומפקטי בשם זה על בסיס הסיוויק.

    בשלב זה לא חושפת הונדה את המפרט הטכני של הדגם החדש, אך סביר מאוד להניח שהוא מבוסס בכבודות על הדגם היפאני. בכל מקרה מתבסס ה-HR-V על פלטפורמת הג'אז החדשה, זו שכבר הייתה אמורה להגיע לאירופה לפני למעלה משנה אך שיווקה כאן מתעכב, ביחד עם הדגם החדש של האקורד, מסיבות שאינן ברורות. נראה שכעת החליטו בהונדה שה-HR-V יהיה זה שיפרוץ את הדרך לשני הדגמים האירופאיים החדשים שאמורים להגיע גם הם לאולמות התצוגה במהלך שנת 2015.

    הונדה HR-V 2015

    ככל הנראה יצויד הונדה HR-V החדש ביחידת הנעה היברידית חדשה שתחליף את מערכת ה-IMA הנוכחית של הונדה (זו שמשווקת עד היום בג'אז הנוכחית ובאינסייט). המערכת ההיברידית החדשה כוללת מנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטר, מנוע עזר חשמלי בהספק של כ-30 כוחות סוס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בנוסף מוצאת ביפן גם גרסת בנזין, עם מנוע בנפח זהה.

    כמו הג'אז, שמתברגת במידותיה בין הסגמנטים, גם ה-HR-V המבוסס עליה צפוי להתברג בגודלו בין הסגמנטים השונים. או אם תרצו, בין ניסאן ג'וק לניסאן קשקאי. בהונדה מבטיחים כי ה-HR-V יציע מושב אחורי שימושי למדי שיכלול גם את מערכת ה-Magic Seats המוכרת של היצרנית המאפשרת קיפול ייחודי למדי של כל אחד מהמושבים האחרים בנפרד.

    dddd