תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C1
  • סיטרואן C1 החדשה בישראל

    סיטרואן C1

    סיטרואן C1 החדשה מגיעה לישראל, עם אופציה חביבה לגג בד מתקפל חשמלית. מחיר החל מ-67 אלף ש"ח לגרסה הידנית.

    • 08-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סיטרואן C1 החדשה נוחתת בימים אלו בישראל. בקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, יחלו לשווק במהלך הימים הקרובים את הדור השני של ה-C1, שפותח כמו קודמו בשיתוף פעולה עם פיג'ו וטויוטה. בניגוד לדור הקודם, בו זכו כל שלושת הרכבים לעיצוב זהה למדי, הפעם מציג הדגם עיצוב שונה לכל אחד מהרכבים למרות התבססות על פלטפורמה זהה ומכלולים דומים. מבין שלושת האחיות, הסיטרואן היא הראשונה שמושקת בישראל כאשר ה-108 של פיג'ו צפויה להגיע אף היא בקרוב ובעוד האייגו החדשה של טויוטה צפויה להגיע רק לקראת תחילת השנה הבאה (2015). שליישית רכבי המיני הקטנים הללו ינסו לגזול מעט מנתח השוק של קיה פיקנטו ויונדאי i10 החדשה, שמובילות את הסגמנט בישראל. אך בהעדר אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית" ועם מחיר פתיחה גבוה יחסית, נראה שהם לא יתחרו על הובלת הקטגוריה בכל הקשור לכמויות אלא בכל הקשור לעיצוב ואופנתיות.

    סיטרואן C1 החדשה

    לדגם החדש של סיטרואן C1 מידות דומות למדי לאלו של הדגם היוצא, עם תוספת קטנה של כשני סנטימטרים לאורך הכללי (346 סנטימטרים), סנטימטר פחות ברוחב (162 סנטימטרים) ועוד סנטימטר אחד פחות בגובה (145). בניגוד לדגם הקודם הפעם בחרה סיטרואן להפוך את המכונית לנאה ומעוצבת יותר כאשר הדגש הוא על עיצוב חיצוני שובב עם יחידות תאורה קדמיות מפוצלות בסגנון ניסאן ג'וק ואופציה לגרסת קבריולט (גרסת Airscape) עם גג בד מתקפל חשמלית.

    בשלב זה תשווק ה-C1 בישראל עם מנוע בנזין אחד בנפח של ליטר בודד. מדובר בגרסה משודרגת של המנוע שהוצע בדגם הקודם שעבר כמה עדכונים וכעת הוא אמור להציע עידון רב יותר לצד צריכת דלק משופרת. למנוע זה הספק מרבי של 69 כוחות סוס והוא משודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 14.3 שניות בגרסה הידנית או 14.6 שניות בגרסה הרובוטית. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על פי נתוני היצרן על 24.4 קילומטרים לליטר בדגם הידני או 23.8 בדגם הרובוטי.

    סיטרואן C1 החדשה

    סיטרואן C1 החדשה תשווק בישראל בשתי רמות גימור, Feel ו-Airscape. שתי רמות הגימור כוללות 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות, מערכת Hill Assist לסיוע בזינוק בעליה, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינטש', דיבורית בלוטות', תאורת DRL מבוססת LED, חלונות חשמל קדמיים וגלגל הגה מצופה עור. גרסת ה-Airscape תוסיף לכל אלו גם גג בד מתקפל חשמלית.

    מחירים:
    סיטרואן C1 ידנית – 66,990 ₪
    סיטרואן C1 אלקטרונית (רובוטית) – 76,990 ₪
    סיטרואן C1 אלקרונית Airscape (גג בד נפתח) – 86,990 ₪

    סיטרואן C1 החדשה

    dddd