תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו-ספורט חושפת את ה-R.S.01

    רנו

    רנו חושפת מכונית מרוץ חדשה בשם R.S.01 שתתחרה במרוצי ה-WSR של 2015.

    • 27-08-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    חטיבת רנו-ספורט חושפת לראשונה את ה-R.S.01, מכונית המרוץ החדשה שתושק לראשונה בתערוכת הרכב הקרבה. מדובר במכונית שמיועדת להתחרות במרוצי ה-WSR, או "אליפות העולם של רנו". מדובר בסדרת מרוצי פורמולה עממיים (יחסית, כן?) שנוסדה על ידי רנו בשנת 2004 במטרה. השנה משיקה אליפות נוספת במסגרת אותה סדרת מרוצים, שמיועדת ל"חובבים מתקדמים", ומציעה את ה-R.S.01 כמכונית הרשמית של האליפות. כן, אפשר לקנות אותה. המחיר הרשמי עומד על 282 אלף לירות סטרלינג (כ-1.7 מיליון ₪) אבל בניגוד לרכבים כמו המגאן RS או רנו קליאו ספורט, עם ה-R.S.01 כמובן שלא תוכלו לנסוע על הכביש.

    רנו-ספורט R.S.01

    עיצובה של מכונית המרוץ המרשימה הזו מבוסס על מכונית הקונספט Dezir שחשפה רנו בשנת 2010. אך לעומת הקונספט מקבל הדגם הסדרתי עיצוב קרבי עוד יותר עם כונסי אוויר גדולים יותר, פנסי LED שמדגישים את קווי המרכב וצמד אגזוזים גדולים מאחור. המכונית עצמה מבוססת על שלדת מונוקוק עשויה מפחמן עם כלוב התהפכות תקני שעומד בתקני ה-FIA.

    המפרט הטכני מבוסס על מנוע ה-3.8 ליטרים V6 שמקורו ב-GT-R Nismo של ניסאן, שם הוא מפיק כ-592 כוחות סוס. ברנו ההספק המרבי יהיה קטן מעט יותר, בעיקר בשל שינויים טכניים שבוצעו במערכת השימון של המנוע (מעבר לעוקה יבשה) על מנת להתאימה לפניות הדוקות במרוצים.

    בעזרת שני מגדשי טורבו הוא יציע הספק של "לפחות 500 כוחות סוס" וישודך לתיבת הילוכים רובוטית-סיקוונסית עם 7 יחסי העברה. ההנעה תהיה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ועל הבלימה יהיו אחראיים דיסקים בקוטר של 380 מילימטרים. חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' עם צמיגים שפותחו במיוחד עבור המכונית בידי מישלין ומיכל דלק של 150 ליטרים ישלימו את החבילה. כל זה, אגב, שוקל פחות מ-1,100 קילוגרמים – דאצ'יה דאסטר שוקל יותר מזה.