תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אסקורט חוזרת

    פורד

    פורד מחזירה לחיים את השם אסקורט, כאחות הקטנה והזולה של הפוקוס בשוק הסיני. אולי תגיע גם למדינות אחרות בהמשך.

    • 20-04-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בשנות ה-70 וה-80 הייתה פורד אסקורט אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בסוגה בישראל. למעשה, האסקורט שמרה על מעמדה כמכונית מובילה בשוק עד לתחילת שנות ה-90, אז הושק הדור החמישי של האסקורט שלא היה מוצלח במיוחד ולא זכה להצלחה רבה בשוק. בשנת 1999 הוחלפה האסקורט בפוקוס, שמשווקת כיום בדור השלישי שלה. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי בפורד החליטו להעלות כעת את השם המיתולוגי אסקורט מן האוב ולהשיק אותה מחדש כאחות קטנה וזולה לפוקוס.

    פורד אסקורט

    פורד אסקורט החדשה פותחה במיוחד בעבור שוק הרכב הסיני, שם מכוניות הסדאן הקומפקטיות זוכות להצלחה כמעט בלתי נתפסת. פורד כבר מוכרת את הפוקוס בסין בהצלחה רבה (הפוקוס היא המכונית הנמכרת ביותר של פורד בסין), והאסקורט החדשה תמותג מתחת לפוקוס בהיצע הדגמים ותנסה להגדיל את פלח השוק של פורד באחד משווקי הרכב החשובים בעולם.

    בשלב זה עדיין לא ברור באם תשווק פורד את הדגם גם במדינות מחוץ לסין. באופן כללי דוגלת פורד בשנים האחרונות במדיניות "One Ford", במסגרתה מנסה היצרנית לאחד כמה שיותר דגמים ברחבי העולם במטרה להגדיל את הרווחיות. האסקורט החדשה פותחה בשיתוף עם החטיבה האוסטרלית של פורד ומבוססת על פלטפורמה הדומה לזו של הפוקוס, כך שבהחלט יתכן שבפורד יחליטו להרחיב את השיווק גם למדינות מזרח אירופה (ומשם הדרך לישראל קצרה יחסית).

    פורד אסקורט

    המפרט הטכני המלא של פורד אסקורט לא נחשף בשלב זה. לדברי פורד הדגם החדש יצויד במנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטר שיוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית. תא הנוסעים יתבסס בחלקו על תא הנוסעים של הפוקוס, עם שינויים מתבקשים. מערכת השמע תהיה פשוטה יותר, עם צג קטן ולא צבעוני (אבל כן עם חיבור USB ודיבורית בלוטות'). במקום מסך מגע תציע פורד תושבת מקורית לטלפון החכם. בקרת האקלים לא תהיה מפוצלת אלא דיגיטלית רגילה (בחלק מהדגמים) ולוח השעונים יהיה פשוט וללא מחשב דרך מתקדם כפי שמוצע בפוקוס.

    פורד אסקורט