תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i10
  • יונדאי i10 החדשה 1 ליטר ידני ואוטומט – מבחן דרך

    יונדאי i10

    העיצוב, רמת האבזור ואיכות החומרים – יונדאי i10 החדשה היא מתמודדת חזקה במיוחד בסגמנט מכוניות המיני. מבחן דרך לשתי גרסאות ה-1 ליטר של העירונית הקטנה – ידני ואוטומט.

    • 06-03-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הראשון של יונדאי i10 היה, לפחות בעיני, סוג של החמצה. זאת הייתה אחת ממכוניות המיני הראשונות שהגיעו ארצה, לפני סוזוקי אלטו או קיה פיקנטו. אבל איכשהו את התהילה קטפו שתי האחרונות, שהפכו למכונית הזולה ביותר בישראל ולמכונית הנמכרת ביותר בישראל (בהתאמה). ה-i10, למרות היקפי נאים, נשארה בצל. אולי היה זה העיצוב החיצוני, שלא היה שובב ונאה כמו של הפיקנטו. אולי היה זה תג המחיר, שלא היה זול כמו של האלטו. ואולי זה היה בגלל שהמכונית הושקה תחילה בישראל בגרסת ה-1.25 ליטר האוטומטית, ללא אופציה לגרסה ידנית מוזלת, מה שקיבע אותה בתודעה כמכונית יקרה יחסית. מה שבטוח הוא שביונדאי לא מתכוונים לחזור על אף אחת מהטעויות הללו עם ה-i10 החדשה.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה 1 ליטר – עיצוב

    את העיצובים החצופים משאירה בדרך כלל יונדאי לחברת הבת שלה, קיה. הרכבים של יונדאי מעוצבים, בדרך כלל, בצורה סולידית וסטנדרטית הרבה יותר. זה גם בדיוק המקרה עם ה-i10 החדשה. היא מודרנית ונאה מאוד, באופן מפתיע היא אפילו מושכת לא מעט מבטים ברמזורים. העיצוב שלה בוגר משל הפיקנטו אבל לא בוגר מידי, בדיוק במידה הנכונה.

    האיזון העדין הזה ממשיך גם אל פנים הרכב, בתא הנוסעים. מצד אחד, הוא איכותי מאוד יחסית לתאי הנוסעים של מכוניות כמו סיאט מיי או סוזוקי אלטו. אין כאן חלקי פח חשופים ויש הקפדה נאה מאוד על הפרטים הקטנים. מצד שני, מדובר בתא נוסעים שהוא מאוד יונדאי. מעיצוב מערכת השמע המקורית, דרך לוח השעונים הפשוט ועד למתגי ההפעלה של חלונות החשמל. גם עם כיסוי עיניים אפשר לזהות את המתגים האלו, שקיימים כמעט בכל הדגמים של היצרנית. זה רע? לא בטוח, דווקא נחמד שב-i30 המשפחתית יש את אותם מתגים כמו ב-i10 הקטנה.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה 1 ליטר – אבזור

    דגמי ה-1 ליטר של ה-i10 החדשה מגיעים ארצה בלא פחות משלוש רמות אבזור שונות. הדגם הידני מגיע ברמת האבזור Inspire בלבד, בעוד האוטומט מוצע ברמות האבזור Insight ו-Premium. ההבדלים בין שלושת רמות האבזור אינם גדולים כלל. כל הדגמים משווקים אבזור בטיחותי זהה, שהוא בפני עצמו מהטובים בקטגוריה. ההבדלים בין שלושת רמות האבזור מסתתרים בפרטים הקטנים – בדגם האוטומטי יש מאותתים במראות הצד שאין בדגם הידני, בדגם ה-Premium יש גם חישוקי סגסוגת מקוריים שאין בדגמים האחרים.

    מערכת השמע המקורית כוללת שקעי USB ו-AUX כסטנדרט בכל הדגמים, בגרסאות ה-1.25 ליטר (שייסקרו בנפרד בהמשך) יש גם דיבורית בלוטות' מקורית. חידוש חשוב שמגיע ב-i10 החדשה לראשונה כסטנדרט בקטגוריה הוא שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, סוף סוף. המערכת עצמה פשוטה ואינה כוללת תכונות מיוחדות, אבל איכות השמע שלה טובה כבר במצב הסטנדרטי (וזה לא משהו שאפשר היה להגיד על מערכות השמע המקוריות של חלק מהמתחרים).

    בסך הכל, קשה לבוא בתלונות על רמת האבזור של שלושת דגמי ה-1 ליטר. בהתחשב בתג המחיר של המכונית, מדובר בחבילת אבזור נאה. נאה, אבל לא מושלמת. גלגל ההגה לא מתכוונן למרחק אלא רק לגובה ולמראה המרכזית חסר הכפתור הקטן שמשנה את הזווית שלה ומונע סינוור.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה 1 ליטר – מנוע וביצועים

    אנחנו התמקדנו הפעם, כאמור, בשתי הגרסאות של מנוע ה-1 ליטר. מדובר במנוע חדש בעבור יונדאי, שווק עד כה רק בדגמי הפינקטו 1 ליטר. מדובר במנוע 3 צילינדרים שמפיק בשיאו 66 כוחות סוס. ביונדאי, בניגוד לקיה, משודך המנוע לא רק לתיבת הילוכים ידנית אלא גם לתיבה אוטומטית רגילה עם 4 הילוכים. על הנייר הוא אינו מספק ביצועים מרשימים למדי והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 16.8 שניות ארוכות בדגם האוטומטי. איך הוא מרגיש על הכביש בתנאי אמת?

    בתוך העיר הכל בסדר גמור. המכונית לא מתקשה לשמור על קצב התנועה, בעיקר כשברכב יושב נהג בלבד. פה ושם נרשם היסוס מסוים מצד הגיר האוטומטי, שממהר להעלות הילוכים לטובת חיסכון בדלק אך לעיתים מתמהה בהורדה של הילוך. בגרסה הידנית אין בעיות כאלו והיא נהנית מתיבת הילוכים עם ידית נעימה לתפעול ומקלאצ' רך מאוד.

    מחוץ לעיר המצב שונה. כאן כבר מורגש מחסור מוחשי בכוח ועקיפות בכביש המהיר דורשות תכנון מוקדם ולא מעט סבלנות. ניסיון לסחוט את מעט הביצועים שיש למכונית לספק יוליד לא מעט רעש מצד המנוע, אבל מעט מאוד כוח. לגרסה הידנית של ה-i10 יש יחס העברה נוסף בתיבת ההילוכים שמשפר את המצב והיא מציגה ביצועים טובים יותר מחוץ לעיר, ביצועים שמשתווים פחות או יותר לאלו של המתחרות הידניות.

    צריכת הדלק הממוצעת, שנבדקה אצלנו בתנאי אמת ששילבו נסיעה עירונית ובין עירונית עמדה על כ-12 קילומטרים לליטר בגרסה האוטומטית ועל כ-15 קילומטרים לליטר בגרסה הידנית.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה 1 ליטר – נוחות ושימושיות

    מכוניות קטנות נדרשות בדרך כלל להסיע נוסע אחד, אולי שניים. מהבחינה הזאת יונדאי i10 מספקת את הסחורה. מלפנים יש מרווח פנים טוב, גם לשני מבוגרים. מושב הנהג מציע כיוון גובה אבל אנשים בגודל מעל לממוצע עלולים למצוא את המושב כצר ולא מספיק נוח. מאחור המצב, כצפוי, קצת פחות טוב. מרווח הברכיים עלול להיות בעייתי במידה ושני מבוגרים בגובה ממוצע יושבים זה אחרי זה, וגם מרווח הראש עלול להיות בעייתי עבור אלו שחצו את רף ה-1.80 מטר. תא המטען שימושי יחסית למקובל בקטגוריה. למרות שעל הנייר נפחו זהה לזה של סקודה סיטיגו, בפועל הוא שימושי משל הסיטיגו בשל צורתו.

    כיול המתלים של ה-i10 בהחלט שופר לעומת הדור היוצא. נוחות הנסיעה טובה בסך הכל, אם כי פה ושם מורגש חוסר נחת שנובע בעיקר מגודלה של המכונית. התנהגות הכביש טובה ובוגרת מאוד. המכונית מרגישה כמו מכונית גדולה יותר ממידותיה האמיתיות ולא מרגישה נחותה, גם כשצריך לנסוע ליד אוטובוס או משאית גדולה. התמרון ברחובות הצפופים של העיר נוח בזכות שדה ראיה טוב קדימה ולצדדים.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה 1 ליטר – סיכום

    ה-i10 החדשה היא מכונית המיני הידנית הטובה ביותר בקטגוריה כיום, נקודה. היא מאובזרת, איכותית, חסכונית, נוחה ונעימה לשימוש.
    לגבי הגרסה האוטומטית, אני כבר קצת פחות נחרץ. גרסת הבסיס (Insight) מציעה תג מחיר נמוך ונגיש במיוחד (כ-65,000 ₪) שהופך אותה לאחת מהמכוניות האוטומטיות האמיתיות (לא רובוטיות) הזולות בישראל, שניה רק לאלטו המיושנת (שתוחלף בקרוב). מצד שני, השילוב בין המנוע החלש לתיבת ההילוכים המיושנת פוגע מאוד הן בצריכת הדלק והן בביצועים מחוץ לעיר.

    אם אתם מחפשים מכונית מיני ידנית, ה-i10 החדשה היא מכונית שאתם פשוט חייבים לבדוק. תא הנוסעים שלה מעניק תחושה מכובדת יותר מתאי הנוסעים של סקודה סיטיגו או סיאט מיי. היא מאובזרת יותר מהמכונית שנחשבה עד כה למובילת הקטגוריה, קיה פיקנטו. היא אמנם אינה זריזה כמו שברולט ספארק 1.2 ליטר, אבל היא גם זולה ממנה בכ-3,500 ₪.

    גרסת ה-1 ליטר האוטומטית מתאימה בעיקר כתחבורה עירונית. תיבת ההילוכים האוטומטית שלה נעימה יותר לשימוש מתיבות ההילוכים הרובוטיות של רוב המתחרות ותג המחיר ההתחלתי שלה אטרקטיבי וזול משמעותית מזה של המתחרה הישירה – קיה פיקנטו האוטומטית. אבל מי שזקוק גם ליכולת בין עירונית טובה ייאלץ לשדרג לגרסת ה-1.25 ליטר האוטומטית (שיקרה משמעותית) או לעלות חצי קטגוריה למעלה אל עבר מכוניות כמו מיצובישי ספייס-סטאר, ניסאן מיקרה וכו'. להן יש מנוע גדול יותר והן מספקות ביצועים טובים יותר מחוץ לעיר, תוך שהן מספקות צריכת דלק טובה יותר משל ה-i10.

    יונדאי i10 החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    יונדאי i10 החדשה - מפרט טכני מלא להורדה

    יונדאי i10 החדשה

    dddd