תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי ix-35
  • יונדאי ix35 2014 המחודש – מבחן דרך

    יונדאי ix-35

    רכב הפנאי המצליח של יונדאי עבר מתיחת פנים קלה לשנת 2014. האם היא מספיקה כדי לשמור את מקומו בצמרת אחד מהסגמנטים התחרותיים בישראל? מבחן דרך.

    • 20-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    יש סוגיה על יונדאי ix35 המחודש שכדאי לגעת בה כבר בפסקת הפתיחה של הכתבה. במסגרת מתיחת הפנים שבוצעה בדגם התקלקלו נתוני צריכת הדלק, הביצועים וזיהום האוויר הרשמיים שמציג היצרן. זה לא משהו שגרתי, בדרך כלל במסגרת מתיחות פנים שמתבצעות לדגמים מבצעים היצרנים שינויים קלים שאמורים דווקא לשפר את כל הנתונים הללו. לא ברור האם במקרה של ה-ix35 מדובר בטעות אנוש של איש שיווק לא ערני או תולדה של תביעות הענק שספגה יונדאי בארצות-הברית בשל נתוני צריכת הדלק המופרזים.

    כך או כך, במבחן התוצאה ה-ix35 המחודש עומד בגבורה ורוב הלקוחות הפוטנציאליים לא צריכים כנראה להתרגש מהשינוי לרעה שהתרחש בנתוני היצרן. תוספת של 9 עשיריות השנייה לזמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש לא הופכת את הדגם המחודש לאיטי במיוחד והתוספת של 0.13 קילומטרים לליטר בצריכת הדלק הממוצעת ממש לא הופכה את הרכב לבזבזני בדלק.

    יונדאי ix-35 2014

    מלבד השינויים במנוע כוללת מתיחת הפנים של יונדאי ix35 מספר שינויים קוסמטיים קלים. אין צורך להיכנס לפאניקה, מדובר בשינויים קלים שרק חדי עין יבחינו בהם. יחידות התאורה הוחלפו והן כוללות תאורת LED מלפנים ומסגרת אדומה מלאה מאחור. חישוקי הסגסוגת הוחלפו בחישוקים חדשים בצביעה דו-גוונית שמזכירים מאוד את אלו של האח הגדול יונדאי סנטה-פה. ו...זהו, בגדול.

    בתוך תא הנוסעים יש שינויים קלים בלבד. השינוי העיקרי הוא בקונסולה המרכזית, שם הוחלפה מערכת השמע הפשוטה במערכת חדשה עם מסך מגע צבעוני, ויחד איתה הוחלפו גם הכפתורים שמתחת למסך. אבל כמו בלא מעט מקרים בהם מוסיפים לרכב מערכת מולטימדיה עם מסך מגע לאחר התכנון המקורי שלו, גם כאן יש בעיה של השתקפות וקשה לראות את התצוגה כאשר השמש מאירה בזוויות מסוימות.

    במסגרת מתיחת הפנים ביצעה יונדאי גם מספר שינויים ברמות האבזור של ה-ix35. מערכת המולטימדיה הפכה לסטנדרט בכל רמות האבזור, וכמותה גם מערכת בקרת השיוט. על הדרך סדרו מחדש היצע רמות האבזור וכעת יש שלוש רמות אבזור בלבד – Prime הבסיסית (ללא פנסי ערפל, חישוקי סגסוגת או פסי קישוט), Open Sky הסטנדרטית (עם גג שמש כפול) ו-Elite הבכירה (עם מושבי עור, כניסה ללא מפתח ועוד).

    יונדאי ix-35 2014

    כניסה לתא הנוסעים של יונדאי ix35 מגלה תא נוסעים טיפוסי לדגמי יונדאי, וזה לא בהכרח דבר רע. הנדסת האנוש, כמו ברוב דגמי יונדאי מהשנים האחרונות, פשוט טובה. אין יותר מידי כפתורים לתפעל ברכב הזה ומה שיש ברור כך שהנהג מרגיש מיד בסביבה טבעית. איכות החומרים של הדגם החדש אינה מרשימה בסטנדרטים הנוכחיים ובתא הנוסעים יש לא מעט פלסטיקה שחורה, קשיחה וחלולה. אבל איכות ההרכבה טובה, ללא רווחים או קרקושים וניסיון העבר עם הדגם מראה שאכן מדובר בתא נוסעים מוצק שמחזיק מעמד היטב לאורך השנים.

    המושבים הקדמיים נוחים ולמרות חוסר האפשרות לכוון את גלגל ההגה לעומק קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. מאחור ניתן למצוא שורת מושבים מרווחת מאוד, עם מרווח ברכיים מצוין שיספק גם מבוגרים גבוהים מהממוצע. מרווח הראש קצת פחות טוב, אבל עדיין מספיק. במרכז המושב יש משענת יד מתקפלת עם מחזיקי כוסות שקצת תפריע למבוגר שלישי, במידה ויאלץ לשבת שם. עוד יותר אחורה, בתא המטען, נפח הטענה מאכזב. הנתון הרשמי מדבר על 591 ליטרים, בפועל זה נראה ומרגיש כמו פחות, במיוחד אם מכסים את תכולת התא עם הווילון הנגלל. הגלגל הרזרבי הענק, שמותקן בתחתית תא המטען, גוזל גובה רב ומקטין בצורה משמעותית את רמת השימושיות.

    יונדאי ix-35 2014

    מתחת למכסה המנוע של יונדאי ix35 המחודש מסתתר מנוע חדש. הנפח אמנם נותר (כמעט) זהה, אבל שאר הפרמטרים שונים לחלוטין. מדובר במנוע מסדרת מנוע חדשה, NU, שמחליף את המנוע הוותיק שהיה מסדרת ה-Theta II. המנוע החדש פותח במיוחד בעבור השוק האירופאי אך כאמור בפסקת הפתיחה "הנתונים היבשים" שלו טובים פחות מאלו של המנוע היוצא. בפועל התוצאה עובדת בסדר גמור והמנוע, ביחד עם הגיר האוטומטי (6 הילוכים), מספק ביצועים טובים וצריכת דלק סבירה לחלוטין בהתחשב בנפח המנוע (כ-10 קילומטרים לליטר בממוצע בנסיעת המבחן שלנו).

    היציאה מהמקום מיידית ודוושת הגז מכוילת כך שכל לחיצה שאינה עדינה במיוחד תגרום לרכב לזנק מהמקום בחריקת צמיגים. במהירויות עירוניות מספק הרכב ביצועים נאותים והוא זריז מקצב התנועה הממוצע. מחוץ לעיר המצב הופך לסטנדרטי הרבה יותר וניסיון לדחוק ב-ix35 לנסוע מהר מהמקובל יוליד בעיקר קיק-דאון מצד תיבת ההילוכים והרבה רעש מנוע. שיוט במהירויות החוקיות של 100-110 קמ"ש מתבצע בקלות ובסל"ד נמוך יחסית, בזכות ששת יחסי ההעברה של התיבה.

    ניסיון לדחוק את היונדאי ix35 לפינות שהוא לא מיועד להגיע אליהן, כלומר בכל מה שקשור להתנהגות כביש ספורטיבית, ייגמר במהרה במפח נפש. ההגה קל משקל וכרגיל בדגמים העממיים של יונדאי גם מאוד לא מתקשר ומתגמל. בקרת היציבות היסטרית וממהרת להתערב בגסות בכל פעם שמתחילה איזו שהיא חגיגה. זאת ממש לא סביבת המחייה השגרתית של הרכב הזה והוא טוב הרבה יותר בתמרונים עירוניים, שם ההגה הקל מתגלה כנוח מאוד לשימוש בכניסה ויציאה מחניות במקביל למדרכה.

    יונדאי ix-35 2014

    יונדאי ix35 2014 – סיכום

    כמעט ואין שום דבר רע ב-ix35 המחודש, וזאת גם בדיוק הבעיה. כי הכל כל כך בסדר גמור שאין שום שפיץ, שום יתרון מוחץ, או אם להשתמש במונחים מתוכניות טלוויזיה פופולאריות – אין לו את ה-X-Factor. למיצובישי אאוטלנדר יש צריכת דלק טובה יותר ו-7 מקומות ישיבה. לאח החורג קיה ספורטאז' יש עיצוב מוחצן ויוצא דופן. לסובארו XV יש יכולת שטח טובה. לדור הבא של ניסאן קשקאי יהיו מנוע טורבו-בנזין מתקדם ותיבת הילוכים אוטומטית-רציפה שצפויים לספק צריכת דלק טובה משמעותית.

    וה-ix35? היתרון המרכזי שהוא מציג הוא מחירה הנמוך של גרסת ה-Prime, שעומד על כ-151 אלף ₪. זה לא רע, וזה בוודאי ישחק תפקיד במסגרת ציי הרכב, שם לשווי הנקוב של הרכב יש משמעות בשווי השימוש, אבל זה לא מושלם. כי ללקוח הפרטי גרסת ה-Open Sky בה נהגנו תהיה רלוונטית הרבה יותר ושם יש ל-ix35 מתחרים טובים שנותנים פייט קשה. מתיחת הפנים הנוכחית תעזור לו לשמור על רלוונטיות בשוק אבל לא לאורך זמן. הדור הבא של הג'יפונים כבר מתדפק על חופי ישראל ויהווה תחרות קשה הרבה יותר.

    יונדאי ix35 בקטלוג הרכב של CarsForum
    יונדאי ix35 - מפרט טכני להורדה

    יונדאי ix-35 2014

    dddd