תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אדם
  • אופל אדם 1 ליטר טורבו-בנזין

    אופל אדם

    אופל חושפת מנוע 1 ליטר טורבו-בנזין חדש שיוצע לראשונה בדגמי האדם הקומפקטיים ויציע שתי רמות של הספק מרבי - 90 או 115 כוחות סוס.

    • 17-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    מי היה מאמין, אבל כבר עברה שנה וחצי מאז נחשפה לראשונה אופל אדם. שנה וחצי, ואנחנו עדיין מחכים להגעתה לישראל. האם צמד הגרסאות החדשות שחשפה היום אופל הן הגרסאות שחברת ש.י.ר רכב (מקבוצת שלמה-סיקסט) חיכתה להן? לא בטוח, אבל מה שבטוח הוא שגם גרסאות אלו חושפת את אחת מהבעיות העיקריות לשיווקו של הדגם בישראל – העדרה של תיבה אוטומטית, או אפילו רובוטית.

    אופל אדם

    אופל נמצאת כרגע בתהליך מסיבי של שדרוג היצע המנועים שלה. מנועי ה-1.6 ליטר בנזין הוותיקים יוצאים מהיצע המנועים לטובת מנועי ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין (אותם פגשנו בדגמי אופל אסטרה סטיישן, האצ'בק וסדאן), מנוע טורבו-בנזין חדש נוסף (1.6 ליטר) הוצג ממש לא מזמן בישראל באינסיגניה 2014 החדשה. עכשיו חושפת אופל מנוע טורבו-בנזין חדש נוסף, שישודך תחילה לדגמי האדם החדשים.

    מדובר במנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים בנפח של ליטר בודד שיוצע בשתי רמות של הספק מרבי – 90 או 115 כוחות סוס. בשני המקרים עומד נתון המומנט המרבי שלו על כ-17 קג"מ. מדובר במנוע חדש שפותח בגרמניה בעבור השוק האירופאי והוא צפוי להיות נטול רעידות וויברציות שמלוות בדרך כלל מנועי 3 צילינדרים, כך מבטיחה אופל. צריכת הדלק הממוצעת של הדגמים צפויה לנוע סביב 23 קילומטרים לליטר, בין היתר בזכות שימוש במערכת Start&Stop שתוצע כסטנדרט.

    המנוע החדש יצטרף אל שלושת מנועי הבנזין איתם משווקת האדם כיום – 1.2 ליטר עם 70 כוחות סוס, 1.4 ליטר עם 87 כוחות סוס ו-1.4 ליטר עם 100 כוחות סוס. המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים ידנית חדשה, עם שישה הילוכים. משקלה של תיבת ההילוכים החדשה עומד על כ-37 קילוגרמים בלבד – כ-30 אחוז פחות מתיבת ההילוכים הקודמת. התיבה החדשה תציע גם החלפת הילוכים קלה יותר מבעבר ומהלך ידית מדויק יותר.

    אופל אדם

    dddd