תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו B4
  • סובארו B4 החדשה נחשפת

    סובארו B4

    סובארו חושפת את הדור החדש של ה-B4 (לגאסי). הממדים והיצע המנועים נותרו כמעט ללא שינוי, העיצוב חדש ונאה מבעבר. בישראל בעוד כשנה.

    • 09-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    חצי שנה עברה מאז הושקה מתיחת הפנים של סובארו B4 בישראל וכעת מציגה היצרנית בשיקגו את הדור החדש (והשישי במספר) של ה-B4 תחת השם לגאסי. גם בארץ נמכרה ה-B4 בעבר תחת שם זה, עד שבתחילת שנות ה-2000 אימצה היבואנית הישראלית את סדרת השמות האירופאית (B3,B4,B9). הדגם שנחשף כעת מיועד לשוק האמריקאי והוא שונה במעט מהדגם האירופאי (שגם יגיע לישראל), אך ניסיון העבר עם סובארו מספר לנו ששני הדגמים יהיו מאוד מאוד דומים. הדגם האירופאי ייחשף ככל הנראה בחודש הבא, בתערוכת הרכב של ג'נבה, ויגיע לייצור לקראת סוף השנה. אלינו לא צפוי הרכב להגיע השנה וככל הנראה יעשה את הופעת הבכורה שלו בישראל בתחילת שנת 2015.


    סובארו B4 החדשה

    הדגם הסדרתי של סובארו B4 החדשה שומר על כמה מקווי העיצוב שהוצגו בדגם הקונספט, שנחשף בחודש נובמבר האחרון. כצפוי דגם הייצור הסדרתי סולידי הרבה יותר ומוותר על יחידות התאורה האחוריות הנאות ועל כונסי האוויר המחודדים בפגוש. הגריל הקדמי הגדול דווקא נותר, וכך גם הפרופיל הנקי עם מראות הצד שיוצאות מהדלת ולא מהקורה הקדמית.

    המפרט הטכני מספר שהמידות נותרו כמעט זהות לאלו של הדגם היוצא. בסיס הגלגלים נותר באורך של 275 סנטימטרים, אך האורך הכללי צמח בארבעה סנטימטרים והוא עומד כעת על 479 סנטימטרים. בסובארו מבטיחים שהדגם החדש יציע מרווח פנים משופר לעומת הדגם הקודם, בזכות תכנון פנימי חכם יותר.

    סובארו B4 החדשה

    היצע המנועים של סובארו B4 החדשה לשוק האמריקאי יכלול שני מנועי בנזין. הראשון יהיה מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטרים בהספק מרבי של 175 כוחות סוס. השני יהיה מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח של 3.6 ליטרים שהספקו המרבי עומד על 256 כוחות סוס. שני הדגמים ישווקו עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (Lineatronic) ועם מערכת הנעה כפולה קבוצה. היצע המנועים האירופאי צפוי להיות שונה במקצת ולכלול גם את מנוע ה-2 ליטרים בנזין הוותיק והמוכר ואולי גם מנוע טורבו-בנזין חדש ומתקדם.

    רשימת האבזור תכלול כמה פריטי אבזור חדשים כמו מערכת לאיתור רכבים בשטחים המתים, מערכת לזיהוי רכבים חוצים בנסיעה לאחור ומצלמת רוורס כסטנדרט. סובארו גם תציע בדגם החדש כאופציה את מערכת הבטיחות החדשה שלה EyeSight, שמשלבת בתוכה בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אוטומטית במקרה של תאונה והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה. בנוסף תוצע ה-B4 עם מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע 6.2 אינטש', דיבורית בלוטות', חיבורי USB/AUX/iPod וכו', ניווט GPS ועוד. בחלק מהדגמים יהיה בקונסולה המרכזית תא נסתר עם חיבורי USB, AUX ושקע כוח 12V שיתאים בגודלו בדיוק ל-iPad.

    סובארו B4 החדשה

    dddd