תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סיכום שנת 2013 – ג'יפונים

שנת 2013 הייתה השנה של מיצובישי אאוטלנדר, שפרץ קדימה והפך כנגד כל הסיכויים לרכב הנמכר מסוגו בישראל. יונדאי ix-35 ומאזדה CX-5 נשארו מאחור, סובארו XV לא מתרומם. סיכום שנת 2013 בסגמנט הג'יפונים.

  • 12-01-2014
  • מאת: אלירן אברזל

גם בשנת 2013, קטגוריית הג'יפונים המשיכה לצמוח לשיאים חדשים. זאת כבר מזמן הרבה מעבר לאופנה, מדובר באחת מהקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראל. המספרים לא משקרים - בשנת 2013 גדלה הקטגוריה בכ-50 אחוזים, מרמה של כ-11,000 רכבים ב-2012 לרמה של כמעט 17 אלף רכבים בשנת 2013. לא מפתיע אם כך לגלות כי כמעט כל המתמודדים בקטגוריה הגדילו את היקפי המכירות שלהם.

אבל אם צריך למצוא כוכב אחד ברשימה, יהיה זה כנראה מיצובישי אאוטלנדר החדש. האאוטלנדר לא רק כבש את המקום הראשון בטבלה, אלא גם הכפיל פי כמה וכמה את מכירותיו לעומת השנה שעברה. לכך אחראי בעיקר הדגם החדש של האאוטלנדר, שהושק בסוף שנת 2012. הנתון הזה, למען האמת, קצת הפתיע אותנו. תמיד חשבנו שבקטגוריית רכבי הפנאי עיצוב ואבזור (שלא לומר פוזה) הם הקריטריונים העיקריים שמשפיעים על היקפי המכירות בישראל. והנה הגיע ארצה האאוטלנדר, שמתהדר בעיקר בצריכת דלק נמוכה ורמת שימושיות גבוהה, וקטף את המקום הראשון.

יונדאי ix35

המתחרים הוותיקים בקטגוריה, כמו יונדאי ix35 או קיה ספורטאז', שמרו לרוב על היקף מכירותיהם ורק מעטים מביניהם הציגו צניחה לעומת הנתון המקביל ב-2012. בין אלו שהצטמצמו ניתן למצוא את סובארו XV, רכב הפנאי שטח של סובארו שלא מצליח להתרומם. גם רכבי הפנאי של שברולט לא מתרוממת ושתי הגרסאות של הקפטיבה שנמכרות בישראל מדשדות בתחתית טבלת המכירות לצד פיג'ו 3008.

טויוטה ראב4 החדש מציג נתוני מכירות נאים למדי, עם עלייה משמעותית בהשוואה להיקף מכירותיו אשתקד. פורד קוגה, המתחרה החדש שהוסיפה דלק מוטורס לקטגוריה בתחילת השנה, מציג בסוף השנה כמות מכירות נמוכה וכמעט זניחה. המאזדה CX-5, רכב הפנאי השני שמשווקת דלק מוטורס, מסתמן כהצלחה גדולה הרבה יותר בשוק.

ניסאן קשקאי החדש

בשנה הקרובה לא צפויים שינויים רבים בקטגוריה. יונדאי ix35 עבר לאחרונה מתיחת פנים שאף הושקה בישראל, אך זו קלה יחסית ולא אמורה לשנות באופן מהותי את סדרי הכוחות. פיג'ו 3008 צפוי לעבור אף הוא מתיחת פנים קלה, שתיישר קו עם מתיחת הפנים שבוצעה בדגמי ה-5008 לאחרונה. ניסאן קשקאי החדש יושק רק לקראת סוף השנה, לכשיקבל את תיבת ההילוכים האוטומטית החשובה כל כך לשוק המקומי.

בסאנגיונג יחזרו לשווק את הקורנדו, לאחר שזה עבר מתיחת פנים בקיץ האחרון. בימים אלו שוקדים בסאנגיונג על הקמה של אולם תצוגה מרכזי חדש, בסמוך לאולם התצוגה של רנו בתל-אביב, שם צפוי לעשות הקורנדו החדש את הופעת הבכורה שלו לצד הטנדר אקטיון-ספורט, המיניוואן הגדול רודיוס ומתיחת הפנים של הרקסטון.

טבלת מסירות ג'יפונים 2013

dddd