תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מסירות רכב 2013 – 212.5 אלף רכבים חדשים

שנה מוצלחת בשוק הרכב החדש בישראל, עם עלייה קלה של 3.5 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה. יונדאי שוב בראש טבלת המסירות.

  • 02-01-2014
  • מאת: אלירן אברזל

איגוד יבואני הרכב מפרסם היום את דו"ח מכירות הרכב החדש לשנת 2013. מנתוני האיגוד עולה כי לאחר ירידה בהיקפי המכירות בשנת 2012 חזר שוק הרכב החדש לגדול בשנת 2013 והיקפי מכירות הרכב הפרטי הסתכמו ב-212,581 רכבים. מדובר בעליה של כ-3.7 אחוזים לעומת הנתון המקביל אשתקד שעמד על כ-205 אלף רכבים. אך למרות העלייה, עדיין לא שחזר שוק הרכב את היקפי המכירות שנרשמו בשנת 2010, שהייתה שנת שיא במכירות עם למעלה מ-216 אלף רכבים חדשים.

גם השנה מובילה יונדאי את טבלת מכירות הרכב החדש, כפי שהיה בשנה שעברה ובשנה שקדמה לה. יונדאי סיימה את השנה עם כ-32 אלף מסירות ושומרת על פער ניכר מהמקום השני בטבלה - טויוטה. זו הגדילה את היקפי המכירות שלה בישראל בכ-10 אחוזים, בעיקר בזכות דגמי הקורולה החדשים שנמכרו מצוין ברבעון האחרון של השנה. המקום השלישי בטבלה שמור למותג קוריאני נוסף, קיה, שעלתה למקום השלישי לא בגלל שהגדילה באופן משמעותי את היקף מכירותיה אלא בגלל צניחה של 40 אחוז בהיקף מכירותיה של פורד בישראל. אחרי שנה חזקה מאוד, מאבדת פורד פוקוס החדשה את מקומה בשוק הרכב ויחד איתה צוללות מכירות המותג בישראל.

פורד פוקוס החדשה

צמיחה מרשימה נוספת ניתן למצוא גם אצל רנו. המותג צמח מרמה של 6,600 רכבים בשנה שעברה לרמה של 9,900 רכבים השנה - עלייה של למעלה מ-50 אחוזים, במיוחד אם סופרים גם את 240 המוניות שמכר המותג.
צמיחה מרשימה הרבה יותר של 250 אחוז נרשמה במותג מיצובישי. המותג זינק קדימה ומסר השנה 6,333 רכבים, כשרוב ההצלחה נתונה לשני דגמים מצליחים מאוד שהושקו במהלך השנה - מיצובישי אאוטלנדר החדש ומיצובישי ספייס-סטאר. במיצובישי לא מתכוונים לעצור לרגע ומתכננים להמשיך לצמוח גם בשנה הבאה, בזכות דגמים חדשים נוספים כמו האטראז' והאאוטלנדר ההיברידי.

ברשימת המותגים שהצטמצמו השנה אפשר למצוא מלבד פורד גם את מאזדה, ששנת 2013 הייתה עבורה שנת מעבר בה נאלצה להתמודד ללא שניים מהדגמים החשובים ביותר עבורה - ה-2 וה-3. מאזדה 3 החדשה כבר הושקה לפני כמה חודשים אך רוב המסירות שלה יתבצעו רק במהלך הרבעון הראשון של 2014. מאזדה 2 החדשה טרם נחשפה ותגיע ארצה, אם בכלל, רק במחצית השנייה של השנה.

באותה רשימה לא מחמיאה נמצאת גם פיג'ו, עם ירידה של כ-30 אחוזים בהיקף המסירות וצלילה מהמקום ה-12 למקום ה-17 ברשימת המותגים. המותג הנשכח ביואיק מאבד גם הוא גובה ומסירותיו נחתכו בכמעט 50 אחוזים. העיתון הכלכלי "גלובס" דיווח לאחרונה כי ב-UMI שוקלים להפסיק את יבוא ביואיק לישראל - לאור נתונים אלו די ברור מדוע. בתחתית הרשימה נמצאת לנצ'יה, שמסרה השנה 17 רכבים בלבד. שנה קודם לכן מסרה האחרונה 155 רכבים.

דוח מסירות 2013

dddd