תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה ווזל – מושק ביפן, אצלנו ב-2015

    הונדה

    הג'יפון החדש של הונדה יושק הערב ביפן. לשאר מדינות העולם (וגם לישראל) הוא יגיע רק בשנת 2015, שם הוא צפוי גם לקבל שם אחר.

    • 19-12-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    קטגוריית הג'יפונים הקטנים נחשבת לאחת מהקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב העולמי, אבל זה כבר ממש לא חדשות. רוב יצרניות הרכב כבר מזמן עלו על השיטה - לוקחים סופר מיני, מגביהים אותה קצה, שמים לה גלגלים גדולים, נותנים לה נגיעות עיצוביות קרביות יותר והופס, המחיר לצרכן עולה בכמעט 30 אחוזים. שווה? כנראה שכן, כי כל יצרניות הרכב הגדולות כבר מזמן קפצו לעגלה. אבל בהונדה לוקחים את הזמן. בזמן שרוב יצרניות הרכב ממהרות להשיק את רכבי הפנאי הקטנים שלהם באירופה ובארצות הברית בהונדה מתחילים בשוק הבית המקומי ביפן. האירופאים יחכו לשנת 2015, אז אולי ישתפר מצב הכלכלי בשוק האירופאי ויהיה לו מקום. גם אלינו, הוא לא צפוי להגיע לפני שנת 2015, במקרה וחיכיתם.

    הונדה ווזל

    הונדה ווזל מבוסס על פלטפורמת הג'אז החדשה (שגם היא טרם הושקה באירופה) ומתברג בהיצע הדגמים הנוכחי של היצרנית מתחת לרכב הפנאי הגדול הונדה CR-V. אורכו 429 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 261 סנטימטרים. במילים אחרות, זה אומר שהוא גדול מרכבי הפנאי הקטנים שכבר הכרנו בישראל (כמו שברולט טראקס או רנו קפצ'ור) ולמעשה דומה יותר במידותיו לרכבי הפנאי הבינוניים (כמו ניסאן קשקאי או יונדאי ix35). גם תא המטען גדול יחסית, ונפחו 453 ליטרים.

    ביפן יושק הרכב בשתי גרסאות - בנזין והיברידית. גרסת הבנזין עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למנוע הזה הספק מרבי של 131 כוחות סוס ומערכת Start&Stop לשיפור צריכת הדלק. הגרסה ההיברידית עושה גם היא שימוש במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר באותו ההספק, אך אליה משודך גם מנוע עזר חשמלי בהספק של 30 כוחות סוס. בדגם ההיברידי תיבת ההילוכים לא תהיה רציפה, אלא רובוטית כפולת מצמדים (DCD). שני הדגמים (בנזין והיברידי) יוצעו עם מערכת הנעה קדמית או עם מערכת הנעה כפולה קבועה. צריכת הדלק תנוע בין 19 קילומטרים לליטר בדגם הבנזין הרגיל עם מערכת ההנעה הכפולה ל-27 קילומטרים לליטר בדגם ההיברידי עם מערכת הנעה קדמית.

    הונדה ווזל

    רמת האבזור של הונדה ווזל כוללת, לפחות ביפן, שלל פריטי אבזור שאפשר בדרך כלל למצוא ברכבים יקרים יותר, כמו בלם יד חשמלי עם Auto-Hold. חישוקי סגסוגת, מערכת שמע חדשה עם מסך מגע, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום מושבים או מראה מתכהה חשמלית יוצעו גם הם כאופציה בחלק מהדגמים. הונדה כמובן לא שוכחת כמה מפריטי האבזור המוכרים והייחודיים שלה, כמו המושב האחורי המתקפל לשלל קונפיגורציות.

    באירופה יקבל כמובן הרכב היצע אבזור שונה, אך בהתאם לשאר דגמי הונדה הבסיס צפוי להיות זהה. גם היצע יחידות ההנעה, ובעיקר היחידה ההיברידית החדשה, צפוי להישאר ללא שינוי משמעותי עד לשנת 2015, אז יושק הרכב בישראל.

    הונדה ווזל

    dddd