תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

טויוטה - שוב האמינה ביותר

סקר של מכון המחקר הגרמני TUV קובע – אופל מריבה ומאזדה 2 הן המכוניות החדשות האמינות ביותר, טויוטה הוא המותג עם הרכב האמינים ביותר.

  • 12-12-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

בשבוע שעבר פרסם מכון ה-TUV הגרמני את תוצאות סקר האמינות הגדול שערך במהלך השנה שעברה. הארגון, שעוסק בין היתר בבדיקות רישוי שנתיות, ביצע במהלך החודשים יולי 2012 ליוני 2013 למעלה מ-8 מיליון בדיקות טכניות ועל סמך תוצאות אותן הבדיקות ניסח את תוצאות סקר האמינות שלו. השנה שינה הארגון את אופן דירוג התקלות כך שתקלות בעלות אופי בטיחותי (כמו תקלות בבלמים או במערכת התאורה) יקבלו משקל גבוה יותר מאשר בשנים עברו, ולכן בארגון נמנעים מלהשוות את תוצאותיו של הדוח הנוכחי לתוצאות של הדוחות מהשנים שעברו.

טויוטה ראב4

הארגון מפרסם את תוצאות הסקר שלו, שכלל כ-200 דגמים שונים של רכבים, בחלוקה על פי גיל הרכב ולא על פי קטגוריה או סוג ההנעה. בין שלל יצרניות הרכב המופיעות בסקר בולטת לטובה טויוטה, ש-15 מהרכבים שלה נמצאים במקומות הראשונים של הקטגוריות השונות. בקטגוריית הרכבים בני שנתיים עד שלוש נמצאות טויוטה iQ ואוונסיס. מן העבר השני, בקטגוריית המכוניות הישנות יותר, בנות 10 עד 11 שנים, נמצאות מכוניות כמו טויוטה קורולה, יאריס ו-RAV4.

מן העבר השני ניתן למצוא מספר מותגים שזכו לדירוגי אמינות נמוכים במיוחד. המותג הצרפתי רנו ומותג המשנה שלו דאצ'יה צצים בעשיריות האחרונות של סקר האמינות כ-10 פעמים בשנתונים ודגמים שונים, כשמותג דאצ'יה בולט במיוחד לרעה. 19.2 אחוזים מרכבי הדאצ'יה לוגאן החדשים (בני שנתיים עד שלוש) שנבדקו נמצאו עם ליקוי שמוגדר על ידי ה-TUV כחמור. גם שברולט לא תמצא יותר מידי נחת בטבלאות הסקר, כשדגמי הסוניק והספארק (מאטיז) מככבים לאורך השנים מספר פעמים. מזל שהמותג מתכנן, כך או כך, את יציאתו הקרובה מהשוק האירופאי.

שברולט ספארק 2013

חשוב לציין כי הדגמים הנמכרים בגרמניה הם לרוב בעלי מפרט טכני שונה מזה שקיים בישראל. מאזדה 2, למשל, שקיבלה את המקום השני והמכובד בקטגוריית הרכבים בני השנתיים עד שלוש, נמכרת בגרמניה עם מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר ותיבת הילוכים ידנית, בעוד ארצה היא מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. שברולט ספארק, לעומת זאת, משווקת בגרמניה עם היצע מנועים זהה ואף עם רמת אבזור דומה מאוד. כך שבשורה התחתונה, אי אפשר להסתמך על נתוני הסקר באופן עיוור ויש לבחון כל מקרה לגופו.

המגמה שעולה מן הסקר תחזק ככל הנראה עוד יותר את חובבי מותגי הרכב היפאניים בעמדתם. גם אם תחפשו ממש טוב, לא תמצאו מכונית יפאנית או יפאנית למחצה בתחתית טבלאות האמינות. למעשה, מותגי רכב יפאניים כמו הונדה, טויוטה ומאזדה ממלאים לאורך כל השנתונים את ראש הטבלאות, כשהם דוחקים מטה מותגים אירופאיים או קוריאנים מקבילים. בתחתית הרשימה מככבות, כמעט תמיד, מכוניות צרפתיות מתוצרת רנו או פיג'ו וגם לא מעט מכוניות איטלקיות מתוצרת אלפא-רומאו ופיאט.

אמינות רכבים בני שנתיים-שלוש

אמינות רכבים שנתיי-שלוש

 

אמינות רכבים 4-5 שנים

אמינות רכבים שלוש עד ארבע שנים

אמינות רכבים בני שש עד שבע שנים

אמינות רכבים שש עד שבע שנים

אמינות רכבים בני שמונה עד תשע שנים

אמינות רכבים שמונה עד תשע שנים

אמינות רכבים בני עשר עד אחד עשרה שנים

אמינות רכבים עשר עד אחד עשרה שנים