תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה מקאן נחשף רשמית

    פורשה

    האח הקטן של הקאיין, פורשה מקאן, נחשף רשמית. יוצע עם מבחר של שלושה מנועי טורבו ומערכת הנעה כפולה קבועה. בשנה הבאה בישראל.

    • 24-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    שוק הפרימיום העולמי מתמקד לאחרונה בדגמים קטנים וזולים יותר, פורשה מקאן הוא התוספת האחרונה למגמה זו. המקאן הוא למעשה אחיו הקטן אך הלא ממש צנוע של הקאיין, שנחשב לאחד מהרכבים המצליחים של פורשה מאז ומעולם. ב-2012, למשל, היה אחרי הקאיין לכמחצית ממכירותיה של פורשה כולה. המקאן הקטן אמור לחזק את מקומה של פורשה בשוק רכבי הפנאי-שטח היוקרתיים ולהתחרות ברכבים כמו במוו X3 או מרצדס GLK, לכשיחל שיווקו במהלך שנת 2014.

    פורשה מקאן

    לפורשה מקאן אורך כללי של 468 סנטימטרים, רוחב של 192 סנטימטרים והוא קצר בכ-15 סנטימטרים וצר בכ-1.5 סנטימטרים בהשוואה לאח הגדול קאיין. למעשה, המקאן מבוסס על פלטפורמה שהושאלה מאודי Q5, והוא דומה לו במידותיו אך מעט גדול ממנו. בפורשה מספרים כי למרות ההתבססות על פלטפורמה קיימת של אודי, הדגם שלהם ימשיך את המסורת של דגמי פורשה ויציע ביצועים טובים יותר והתנהגות כביש טובה יותר משל אודי.

    עם השקתו יוצע פורשה מקאן בשלוש גרסאות עיקריות. גרסת הבסיס, מקאן S, תוצע עם מנוע V6 בנפח 3 ליטרים כפול מגדשים שמפיק הספק מרבי של 335 כוחות סוס. גרסה זו תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ותמשיך למהירות מרבית של 254 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 11.1 קילומטרים לליטר.
    גרסת הדיזל, מקאן דיזל S, תוצע עם מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3 ליטרים שמפיק הספק מרבי של 255 כוחות סוס. גרסה זו תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ותמשיך למהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 16.5 קילומטרים לליטר.
    הגרסה הבכירה ביותר, מקאן טורבו, תוצע עם מנוע V6 בנפח של 3.6 ליטרים שמפיק כמעט 400 כוחות סוס (394 כוחות סוס). גרסה זו תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ותמשיך למהירות מרבית של 266 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד כאן על 11.2 קילומטרים לליטר.

    פורשה מקאן

    כל הגרסאות יוצעו עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (PDK) ועם מערכת הנעה כפולה מבוקרת מחשב. זו מסוגלת להעביר עד 100% מהכוח לגלגלים האחוריים בהתאם לתנאי הכביש. ויש מערכת Off-Road לנסיעה בשטח, שמופעלת על ידי כפתור בתא הנוסעים ופעילה עד למהירות של 80 קמ"ש. מערכת זו תשנה את מפת יחסי ההעברה, תאריך את זמן השילוב של הקלאצ' ותשנה את יחס חלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. ברכבים שמצוידים במערכת מתלי אוויר (אופציה בתוספת תשלום), המערכת גם תגביה את הרכב בכ-40 מילימטרים לטובת עבירות טובה יותר.

    אל דאגה, פורשה מקאן יוצע גם עם חבילת ביצועים למסלול בשם Chrono Package. חבילה זו תגלח כ-0.2 שניות מהזמן שייקח לכל אחת מהגרסאות לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש, בעיקר בשל מערכת "בקרת השיגור" (Launch Control). בנוסף תכלול חבילה זו גם שעון עצר, למדידה של זמני הקפה על מסלולי מרוצים.

    פורשה מקאן

    רשימת האבזור של פורשה מקאן תהיה ארוכה ונדיבה. בין היתר יהיה אפשר למצוא כאן כאופציה בתוספת תשלום גג שמש פנוראמי, חישוקי סגסוגת בקטרים של 18, 19 או 21 אינטש', בקרת שיוט אקטיבית, מערכת שמע עם 11 או 14 רמקולים, מערכת להתראה על סטייה מנתיב והתראה על חריגה ממהירות הנסיעה המותרת.

    והמחיר? זה יחל בכ-50 אלף דולר בארה"ב. שיווקו של הרכב באירופה יחל במהלך חודש אפריל הקרוב וכמה חודשים לאחר מכן הוא צפוי להגיע גם לישראל.

    dddd