תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה סטיישן
  • אופל אסטרה סטיישן 1.4 ליטר טורבו – מבחן דרך

    אופל אסטרה סטיישן

    סטיישן עם מנוע טורבו ותא מטען ענק. מה עוד צריך הבן אדם ברכב המשפחתי הממוצע? מבחן דרך לאסטרה סטיישן, שחוזרת לישראל עם תג מחיר מוזל.

    • 14-11-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    אופל היא ככל הנראה אלופת הקאמבק של שוק הרכב הישראלי בשנים 2011-2013. מותג הרכב האירופאי הזה נזנח במשך שנים וסבל מצניחה מטאורית בהיקף מכירותיו בישראל. בסוף שנת 2010 קיבלה קבוצת שלמה-סיקסט את הזיכיון לייבוא רכבי המותג לישראל והקאמבק הענק של המותג החל. בתוך הקאמבק הזה מסתתר לו קאמבק קטן נוסף, והוא הקאמבק של אופל אסטרה סטיישן. האסטרה סטיישן הייתה כאן למעשה מהיום הראשון בו נחת המותג בידיה של קבוצת שלמה-סיקסט. אבל איכשהו, עד עכשיו, לא ממש ראיתם אותה על הכביש. אולי פה ושם כמונית, אבל בטח שלא בכמויות שמתקרבות אפילו לכמויות שמכרו כאן יונדאי i30cw או פורד פוקוס סטיישן.

    מתיחת הפנים הקלה שעברה האסטרה בתחילת השנה הייתה ההזדמנות של היבואן המקומי לשנות את המצב הזה. האסטרה סטיישן קיבלה את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין המוכר של הקבוצה, דרגת הזיהום שלה הופחתה ואיתה גם המחיר שצנח בדיוק למרכז הסקאלה המקובלת בקטגוריה - 128 אלף ₪. על פניו, החבילה המושלמת לקאמבק כהלכתו.

    אופל אסטרה סטיישן

    מאז 2009 נהגנו בשלל הגרסאות של אופל אסטרה טורבו. ראשית הגיעה אלינו גרסת ההאצ'בק 5 דלתות, שהשאירה אותנו עם לא מעט תקוות בנוגע לעתידו של המותג. אחר כך הגיעה גם גרסת ה-GTC (3 דלתות) הנאה ובתחילת 2012 אפילו פגשנו את האסטרה סדאן החדשה שהגיעה גם היא במסגרת מתיחת הפנים. בין לבין אפילו פגשנו את אופל זפירה, בן דוד רחוק של האסטרה, שהוא למעשה מיניוואן 7 מקומות קומפקטי המבוסס על אותה הפלטפורמה. וזה עוד לפני שהזכרנו את שלל הדגמים של שברולט החולקים גם הם את אותה הפלטפורמה. מדהים כמה ורסטילית יכולה להיות שלדה מודולרית אחת.

    הפתעות גדולות, אם כך, לא היו לנו כאן. מתיחת הפנים של האסטרה עדכנה אמנם במעט את עיצוב החזית ואת החלק האחורי של המכונית, אבל ההבדלים קלים למדי ולא משמעותיים. העיצוב היה ונשאר מכובד ונאה, גם אם לא אוונגרדי ומיוחד כמו בחלק מהמתחרות הצעירות יותר. גרסת הסטיישן, שמוסיפה לאורך הכללי כמעט 28 סננטימטרים לעומת ההאצ'בק וכמעט 4 סנטימטרים לעומת הסדאן ללא שינוי משמעותי בגובה, נראית ענקית ובעיקר ארוכה. והיא אכן מאוד ארוכה - כמעט 470 סנטימטרים. אורך שהתווסף כמעט כולו אל חלקה האחורי של המכונית והעניק לה תא מטען גדול מאוד - 500 ליטרים במצב הרגיל, 1,550 ליטרים לאחר קיפול המושבים. המספרים האלו מתעתעים ולא מעבירים כמו שצריך את נפחו האמיתי והעצום של תא המטען הזה. לצערי לא הצלחתי לצלם את כמות הארגזים שהצלחתי להכניס לתוכו, אבל את הסולם המתקפל שלי דווקא כן צילמתי.

    אופל אסטרה סטיישן

    מלבד התוספת המבורכת לנפח תא המטען מציגה אופל אסטרה סטיישן גם שדרוג קל לתא הנוסעים. סימני הגיל המתקדמים (האסטרה הנוכחית הוצגה בסוף שנת 2009) מורגשים בו אבל בהחלט נעשה כאן ניסיון לרענן את השורות עם מסך מגע צבעוני שהותקן בחלקה העליון של הקונסולה. המסך הזה דומה מאוד למסך שפגשו חברי הפורום שלנו בשברולט אורלנדו. אך בעוד באורלנדו ההשתלה עברה בהצלחה רבה והמערכת החדשה תואמת בצורה כמעט מלאה לרכב, באופל זה לא כל כך הצליח. מישהו שכח לספר לאופל שחיבור iPod זה נחמד מאוד, אבל בתחילת שנת 2013 עברה אפל לחיבור שונה (Lightning) שמשמש את כל המכשירים החדשים שלה. באסטרה עדיין מותקן החיבור הישן. גם חיבור ה-AUX, שנקרא להציל את המצב לאחר שהאייפון 5 שלי סירב להסתנכרן עם המערכת, לא עבד. ניסיון נחמד לרענן את תא הנוסעים המזדקן, אבל עדיין לא מושלם.

    מלבד המערכת החדשה ניתן לפגוש כאן את אותו תא נוסעים המוכר מרוב דגמי קבוצת GM המורחבת. איכות ההרכבה טובה בסך הכל, אך החומרים אינם מהסוג הרך והמלטף שמקובל למצוא ברכבים החדשים בקטגוריה. הנדסת האנוש טובה וראוי לציין את השפע הרב של תאי האכסון שיש בתא הנוסעים, כולל שלושה מחזיקי כוסות בין המושבים הקדמיים. וכן, גם לנו כבר נמאס כבר להתלונן על כפתור היתר של הקונסולה המרכזית שנוכחת בכל דגמי GM של השנים האחרונות. בשורת המושבים השלישית יש מרווח ראש מצוין ומרווח ברכיים סביר. אלו מושבים שיאכלסו בקלות שניים-שלושה ילדים או שני מבוגרים ללא תלונות מהותיות.

    אופל אסטרה סטיישן

    בחזיתה של אופל אסטרה סטיישן טורבו מותקן מנוע הטורבו בנזין המוכר של אופל. הוא מפיק 140 כוחות סוס מנפח של 1.4 ליטר ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם שישה הילוכים. הצמד הזה הוא עמוד השדרה של אופל לשנים הקרובות וככזה הוא מסתמן כבעל פוטנציאל רב ביותר. נכון, הוא לא חסכוני ולא ביצועיסט כמו מנועי ה-1.4 ליטר טורבו בנזין של הקבוצה הגרמנית המתחרה, ובכל זאת הוא עושה עבודה טובה. הביצועים טובים, העברות ההילוכים חלקות ואפילו צריכת הדלק הייתה טובה מכפי שרשמנו בדגמי הטורבו האחרים - כמעט 11 קילומטרים לליטר. כנראה תוצאה של נהיגה רגועה יותר שכללה גם מספר קטעים בין עירוניים רגועים.

    הנוקשות האופיינית לרכבים גרמניים פינתה את מקומה לרכות יחסית ובהתאם גם שופרה משמעותית נוחות הנסיעה על רוב מפגעי הכביש הישראלי. התנהגות הכביש רחוקה מלהיות ספורטיבית אבל היא בדיוק מה שאתם מצפים למצוא ברכב משפחתי. המכונית אוחזת נהדר את הכביש ונוסחת ביטחון גם בפניות מהירות יתר על המידה (לא מפתיע, בהתחשב בצמיגים הענקיים). מה שכן, להגה יש חופש קל במרכזו שמפריע בזמן שיוט מהיר מחוץ לעיר והבלמים ברכב המבחן חסרו את אותה "נשיכה" (במיוחד כשהרכב היה עמוס) ולא העניקו תחושת ביטחון בזמן בלימות חזקות.

    אופל אסטרה סטיישן

    אופל אסטרה סטיישן טורבו - סיכום

    האסטרה סטיישן היא עוד חתיכה בפאזל הקאמבק הגדול של אופל ישראל. חתיכה חשובה, שבהחלט תעזור לאופל לחזור למרכז שוק הרכב הישראלי. היא מרווחת, זריזה, נוחה ובעיקר שימושית מאוד שימושית כמכונית משפחתית. במחיר הנוכחי שלה, היא אלטרנטיבה נהדרת בקטגוריה למי שמחפש רכב ליסינג עם קצת פלפל וביצועים, על חשבון תחושה הייטקיסטית בתא הנוסעים. רק שימו לב שהיא גדולה וזקוקה לחניה במידה XL, היא לא תיכנס לכל חניה סטנדרטית ברחובות תל אביב הצפופים.

    המתחרות העיקריות של האסטרה סטיישן מגיעות דווקא מקוריאה. יונדאי i30cw החדשה וקיה סיד סטיישן, הצעירות ממנה, "התלבשו" חזק על הקטגוריה בישראל וזוכות להצלחה נאה למדי. הן מאובזרת מהאופל והעיצוב שלהן מודרני ממנה (בעיקר בתא הנוסעים), אבל הביצועים שלהן רחוקים מהביצועים של האסטרה סטיישן טורבו. גרסת הסטיישן של הפוקוס נמכרה כאן באלפים רבים אך היא אינה שימושית כמו האסטרה ומציעה תא מטען קטן יותר ומושב אחורי צפוף יותר. ויש גם את רנו מגאן סטיישן, שאמנם מציגה ביצועים (קצת) פחות טובים, אבל גם צריכת דלק טובה הרבה יותר.

    אופל אסטרה סטיישן בקטלוג הרכב של CarsForum
    אופל אסטרה סטיישן - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת אופל חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    אופל אסטרה סטיישן

    dddd