תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תקן יורו6 ייכנס בקרוב לתוקף

תקן זיהום האוויר המחמיר יורו 6 ייכנס לתוקף בתחילת 2014 וייקר בצורה משמעותית את מחירי המשאיות. בעלי המשאיות ממהרים להצטייד במלאים.

  • 13-11-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

תקן זיהום האוויר המחמיר יורו6 ייכנס לתוקפו בתחילת ינואר 2014. ישראל, שאימצה את התקן האירופאי, תאמץ גם היא את התקן החדש שיאסור ייבוא של משאיות ורכב מסחרי במשקל של 3,500 קילוגרמים ומעלה שאינם עומדים בתקן זיהום אוויר זה. כל משאית שתיכנס ארצה מחודש זה ואילך תחויב לעמוד בתקן זיהום אוויר זה, אך תתאפשר מכירה של משאיות שנכנסו ארצה לפני ה-31 לדצמבר. התקן החדש מחייב הפחתה משמעותית של כ-80 אחוזים בכמות תחמוצות החנקן (NOx) והפחתה של שני שלישים מכמות חלקיקי הפיח (PM) שפולטת המשאית.

עד כה חויבו כל המשאיות המשווקות באירופה לעמוד בתקן זיהום האוויר יורו5, שנכנס לתוקף בשנת 2008 והיה מחמיר פחות. חלק מיצרניות המשאיות, וביניהם גם איסוזו, אימצו את תקן זיהום האוויר הוולנטרי EEV שהיה תחנת מעבר בין תקן היורו5 לתקן היורו6. אך עמידה בנתוני זיהום האוויר של תקן היורו6 תחייב את אותן יצרניות להתקין מערכות נוספות לצמצום פליטת המזהמים, שידרשו מעורבות שוטפת של הנהג בתפעולן השותף וייקרו באופן משמעותי את עלות הרכישה של המשאית.

תקן זיהום האוויר יורו 6

לדברי דני פביאן, מנהל המכירות של חברת UTI, יבואנית משאיות איסוזו לישראל, מחירה של משאית ממוצעת בתקן יורו6 צפוי לזנק בכ-15 עד 20 אחוזים בהשוואה למחירה של משאית מקבילה בתקן יורו5. ההתייקרות נובעת מהצורך להתקין במשאיות איסוזו מערכת להזרקת אוריאה, שהיא תמיסה שמשנה את הרכב גזי תחמוצת החנקן של המשאית. עד כה הצליחה איסוזו לעמוד בתקני זיהום האוויר ללא שימוש בתוסף האוריאה, אך ההחמרה המשמעותית בדרישות זיהום האוויר תחייב שימוש באוריאה לצד מערכות ה-EGR הקיימות.

בחברת UTI מדווחים על עליה של כ-25 אחוזים בנפח העסקאות ברבעון האחרון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כשיותר ויותר בעלי משאיות ממהרים להקדים עסקאות ולרכוש משאיות בתקן יורו5 מהמלאי הקיים. בשבוע שעבר, למשל, מכרה החברה 27 משאיות בתוך שעות ספורות, באירוע מכירות שקיימה.

איסוזו מחזיקה בכ-50 אחוזים מנפח השוק בישראל במשאיות במשקל כולל של 6 עד 12 טון והתייקרות של עד ל-20 אחוזים במחיר המשאיות שלהם צפוי להיות משמעותי מאוד בשקלול העלויות של ציי המשאיות הגדולים. כשמדובר במשאיות שמחירן מתחיל בכ-200 אלף ₪ ובציי רכב שמחזיקים עשרות משאיות, מדובר בהתייקרות משמעותית שצפויה ליקר את עלויות ההובלה והשינוע בשנים הקרובות ולהתגלגל, בעיקר, לכיסו של הלקוח הפרטי.

dddd