מבחני ריסוק: 5 כוכבים לסוזוקי קרוסאובר ולמרצדס CLA

סוזוקי קרוסאובר

סוזוקי קרוסאובר, מרצדס CLA, פיג'ו 2008 וג'יפ צ'ירוקי זוכים לציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP.

  • 23-10-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP פרסם היום את תוצאותיו של סבב מבחני ריסוק נוסף הכולל ארבעה רכבים חדשים. מדובר בסבב מבחני ריסוק רלוונטי מתמיד לשוק הישראלי, שכן שניים מתוך ארבעת הרכבים החדשים כבר משווקים בישראל בעוד השניים האחרים צפויים להגיע ארצה בתקופה הקרובה. לשמחתנו כל הרכבים שנבחנו בסבב מבחני הריסוק הנוכחי הציגו את הציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות, ללא שום הפתעות שליליות.

סוזוקי קרוסאובר החדש, הרכב המשפחתי הקומפקטי החדש של היצרנית, זכה לציוני בטיחות גבוהים יחסית. בסעיף ההגנה על מבוגרים קיבל הרכב ציון של 92%, בסעיף ההגנה על ילדים קיבל הרכב ציון של 80%, בסעיף ההגנה על הולכי הרגל קיבל הרכב ציון של 72% ובסעיף מערכות הבטיחות זכה הרכב לציון של 81%. המפרט הבטיחותי של הרכב הנבחן זהה לזה של הרכב שנמכר בישראל (7 כריות אוויר, בקרת יציבות, חגורות בטיחות עם קדם מותחנים ומגביל כוח, התראה על אי חגירת חגורה ומגביל מהירות). הרכב זהה לציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות.

גם מרצדס CLA זכתה לציון המרבי של 5 כוכבי ריסוק. ה-CLA קיבלה ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בסעיף מערכות הבטיחות. רמת האבזור של ה-CLA הנבחנת זהה לזאת שנמכרת בארץ.

מרצדס CLA

שני רכבים נוספים שנבחנו במסגרת סבב זה אך טרם הגיעו לישראל הם פיג'ו 2008 וג'יפ צ'ירוקי. ה-2008 הוא רכב פנאי קומפקטי שצפוי להתחרות בישראל ברכבים כמו שברולט טראקס או רנו קפצ'ור. ציון של 5 כוכבי בטיחות בוודאי יעזור לו לעשות זאת, במיוחד לאור העובדה שכל מתחריו הישירים כבר קיבלו ציון זהה. ה-2008 קיבל ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-70% בסעיף מערכות הבטיחות. בוחני ארגון ה-EuroNCAP מציינים כי כיוון שה-2008 מבוססת על ה-208, לא בוצעו בה כל המבחנים וחלק מתוצאות הבדיקות חושבו על סמך הבדיקות שבוצעו בשנה שעברה ל-208.

אחרון חביב בסבב בדיקות זה הוא ג'יפ צ'ירוקי החדש. גם כאן היו ציוני מבחני הריסוק טובים, עם ציון כללי של 5 כוכבים. בסעיף ההגנה על מבוגרים קיבל הצ'ירוקי ציון של 92%, בסעיף ההגנה על ילדים ציון של 79%, בסעיף ההגנה על הולכי הרגל ציון של 67% ובסעיף מערכות הבטיחות ציון של 74%.

ג'יפ צ'ירוקי

dddd