תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר – מתיחת פנים לשנת 2014

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה מעדכנת את רכב הפנאי הקומפקטי שלה, דאסטר, עם מתיחת פנים לשנת 2014 ומוסיפה אפשרות למנוע טורבו-בנזין חדש.

    • 10-09-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    בעשור האחרון השקיעה קבוצת רנו-ניסאן לא מעט משאבים במותג הרכב הוותיק דאצ'יה, שהפך למותג ה"Value for Money" של הקבוצה. אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המותג הוא דאצ'יה דאסטר - רכב פנאי קומפקטי, פשוט וזול, שהוא גם הדגם הנמכר ביותר של דאצ'יה באירופה. למעשה, במחצית הראשונה של 2013 היה הדאסטר אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של קבוצת רנו-ניסאן כולה. בחודש שעבר חשפה השלוחה ההודית של ניסאן את ניסאן טראנו החדש, המבוסס על הדאסטר וכולל מספר שדרוגים לעיצוב ולאבזור. כעת מביאה דאצ'יה לתערוכת פרנקפורט את הדאסטר המחודש, לעבר שזה עבר מתיחת פנים קלה.

    דאצ'יה דאסטר

    מתיחת הפנים של דאצ'יה דאסטר כוללת מספר שדרוגים קלים לעיצוב החיצוני. הגריל הקדמי עוצב מחדש, פנסי החזית קיבלו עיצוב מודרני יותר (ותאורת DRL), חישוקי סגסוגת חדשים (16 אינטש') הצטרפו למבחר ומאחור הוחלפה הסופית של צינור הפליטה.
    אבל השינויים הגדולים באמת מסתתרים בתוך תא הנוסעים. שם מקבל דאצ'יה דאסטר מספר רב של עדכונים שיהפכו אותו לשימושי ומודרני יותר. מערכת השמע הפשוטה שודרגה וכעת יוצא הדאסטר עם מערכת ה-Media NAV הכוללת חיבור בלוטות', ניווט GPS, חיבור USB והזרמת שמע דרך הבלוטות'. מתגי ההפעלה של חלונות החשמל עברו לדלתות וחלון הנהג קיבל הפעלה אוטומטית בלחיצה אחת. כמו כן יציע הדגם החדש תא אכסון נוסף בקונסולה המרכזית וכן מושבים נוחים ואיכותיים יותר.

    יש גם מספר עדכונים למפרט הטכני של דאצ'יה דאסטר. החשוב שבהם הוא מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין חדש, בהספק מרבי של 123 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד ויציע צריכת דלק של כ-16.7 קילומטרים לליטר. מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק (105 כוחות סוס) ימשיך להימכר לצידו של המנוע החדש, כמו גם שני מנועי הטורבו-דיזל (1.5 ליטר, 90 או 110 כוחות סוס). היצע מערכות הבטיחות שודרג אף הוא וכעת כולל הדאסטר מערכת בקרת יציבות (ESP), מערכת ABS ומערכת תגבור בלם (EBA) כסטנדרט בכל הדגמים. כמו כן יוצע הרכב עם 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, בקרת שיוט ומגביל מהירות.

    דאצ'יה דאסטר

    dddd