תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLA
  • מרצדס GLA נחשף רשמית

    מרצדס GLA

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מרצדס נחשף רשמית. צפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך 2014, כדי להתחרות מול במוו X1 ואודי Q3.

    • 15-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ארבעה חודשים לאחר שנחשף לראשונה דגם הקונספט של מרצדס GLA החדש, חושפת היצרנית את דגם הייצור הסדרתי לקראת השקתו הרשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש הבא. ה-GLA החדש הוא רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת ה-A קלאס החדשה, אותה הפלטפורמה שמשמשת גם את מרצדס CLA וגם את מרצדס B קלאס. בהמשך צפויה פלטפורמה זו לשמש גם כבסיס לגרסת סטיישן/שוטינג-ברייק ל-A קלאס הקומפקטית.

    מרצדס GLA יהיה רכב הפנאי-שטח החמישי שתשווק היצרנית, כשיצטרף אל ה-GLK, ה-ML, ה-GL וה-G המיתולוגי. הוא גם צפוי להיות הקטן והזול ביותר בהיצע, עם אורך כללי של כ-442 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 270 סנטימטרים. נפח תא המטען שלו עומד על 421 ליטרים (או 836 ליטרים לאחר קיפול המושבים).

    מרצדס GLA

    היצע המנועים של מרצדס GLA צפוי לכלול בשלב הראשון שני מנועי טורבו-בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל. גרסת הבנזין הבסיסית תהיה ה-GLA200 שתצויד במנוע מוגדש בנפח של 1.6 ליטר שהספקו המרבי הוא 156 כוחות סוס ובמערכת הנעה קדמית. גרסת הבנזין הבכירה, GLA250, תצויד במנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים שהספקו המרבי 211 כוחות סוס ובמערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC). גרסאות הדיזל יתבססו על מנוע בנפח של 2.2 ליטרים שיוצע בהספקים של 136 כוחות סוס (GLA200 CDI) או 170 כוחות סוס (GLA220 CDI). כל המנועים יוצעו עם מערכת Start&Stop ועם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים (7G-DCT).

    תא הנוסעים של הרכב מבוסס ברובו על תא הנוסעים של ה-A קלאס, אך תנוחת הישיבה תהיה גבוהה משמעותית (גובה הכיסא 27.6 סנטימטרים ב-A קלאס, 54.9 סנטימטרים ב-GLA). הרכב יוצע עם מערכת מולטימדיה חדשה, מערכת בלימה אוטומטית מבוססת רדאר, מערכת להתראה על סטייה מנתיב ומערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים. יש גם אופציה למערכת חניה אוטומטית ולמערכת ניווט מקורית.

    שיווקו של מרצדס GLA צפוי להתחיל בתחילת שנת 2014, אז הוא גם צפוי להגיע לישראל.

    מרצדס GLA

    dddd