תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • סקודה אוקטביה החדשה מגיעה לישראל

    סקודה אוקטביה

    סקודה אוקטביה החדשה מגיעה ארצה, במבחר הכולל (בשלב זה) שתי גרסאות בנזין ושתי רמות אבזור. המחיר יחל ב-132 אלף ש"ח.

    • 05-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדור השלישי והחדש של סקודה אוקטביה, המכונית המשפחתית המצליחה של סקודה, תגיע בקרוב לישראל. האוקטביה היא המכונית הנמכרת ביותר של סקודה בעולם ובישראל. מאז השקתה של האוקטביה הראשונה בארץ בשנת 1996, זכתה המכונית בהצלחה הולכת וגוברת בשוק המקומי כשהיא קונה לעצמה קהל לקוחות הולך וגדל. הדגם החדש שמושק השבוע בישראל צפוי להמשיך את דרכו של הדגם הקודם ולהציע רמת שימושיות גבוהה יותר לצד רמות אבזור וגימור גבוהות מבעבר.

    כמו רוב דגמי קבוצת פולקסווגן החדשים, גם סקודה האוקטביה החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-MQB של הקבוצה. מדובר בפלטפורמה מודולרית שאפשרה לסקודה להגדיל את ממדיה של האוקטביה החדשה, מבלי להגדיל את משקלה העצמי של המכונית. לאוקטביה החדשה בסיס גלגלים שאורכו גדול בכ-11 סנטימטרים מזה של הדגם היוצא (269 לעומת 258 סנטימטרים) ואורך כללי גדול יותר ב-9 סנטימטרים (466 לעומת 457 סנטימטרים). תא המטען דווקא קטן בכמה ליטרים ונפחו יעמוד כעת על 568 ליטרים (לעומת 605 ליטרים בדגם הקודם).

    סקודה אוקטביה החדשה

    בשלב זה תשווק האוקטביה החדשה בישראל במבחר של שני מנועי בנזין בלבד - 1.2 ו-1.4 טורבו-בנזין (TSI). לקראת סוף השנה צפויות להגיע לארץ גם גרסאות ה-1.8TSI (בהספק מרבי של 180 כוחות סוס) וה-1.6TDI (בהספק מרבי של 110 כוחות סוס).

    לגרסת ה-1.2TSI, החשובה ביותר בשוק הישראלי, מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.2 ליטר שהספקו המרבי הוא 105 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם שבעה הילוכים ולמערכת Start&Stop. יחד אלו יציעו צריכת דלק משולבת של כ-20 קילומטרים לליטר.

    לגרסת ה-1.4TSI, שתהיה כרגע הבכירה בהיצע הדגמים, מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר שהספקו המרבי הוא 140 כוחות סוס. גם מנוע זה ישודך לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים (DSG) עם שבעת ההילוכים וגם הוא צפוי להציע צריכת דלק ממוצעת של כ-20 קילומטרים לליטר. אם כי גרסה זו תציע כמובן ביצועים טובים יותר - זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, לעומת 10.5 שניות בגרסת ה-1.2TSI.

    סקודה אוקטביה החדשה

    סקודה אוקטביה החדשה תוצע בשתי רמות אבזור. לשתי רמות האבזור אבזור בטיחותי הכולל 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת לדימוי נעילת דיפרנציאל קדמית (EDL), מערכות בלימה מתקדמות, עיגוני ISOFIX, ניתוק לכרית האוויר הקדמית ומערכת לסיוע בזינוק בעליה (Hill Hold). לאוקטביה החדשה ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים (EuroNCAP).

    עוד תכלול רמת האבזור מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע מקורית (Bolero) עם שליטה מההגה וכניסת USB, תאורת DRL, בקרת שיוט ומערכת התראה על לחץ אוויר נמוך בגלגלים. רמת האבזור הגבוהה (Elegance) תוסיף לכל אלו גם פנסי ערפל קדמיים, משענת יד אחורית עם מחזיקי כוסות, מראות מתקפלות חשמלית וגימור כרום לפתחי האוורור והכפתורים.

    מפרט טכני מלא להורדה

    מחירה של סקודה אוקטביה החדשה יחל ב-132 אלף ₪ לדגם ה-1.2 ליטר ברמת האבזור הבסיסית (Ambition). רמת האבזור הגבוהה יותר (Elegance) תעלה כ-137,500 ₪.
    מחירי גרסאות ה-1.4 ליטר יחלו ב-140 אלף ₪ לגרסת ה-Ambition או 145,500 ₪ לגרסת ה-Elegance.
    מחירי גרסאות ה-1.8 ליטר בנזין וה-1.6 ליטר דיזל טרם נקבעו.

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת אוקטביה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    סקודה אוקטביה החדשה

    dddd