מי מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל?

סמארט ForTwo

2013 מסתמנת עד כה כשנה הטובה של קטגוריית רכבי המיני בישראל. מי המכונית הנמכרת ביותר ומי צפויה להתחלף בקרוב? סקירה חצי שנתית.

  • 02-08-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

השנים 2011 ו-2012 היו השנים הטובות של סגמנט מכוניות המיני בישראל. לאחר שנים ארוכות של תרדמת, בהן לא זכו מכוניות המיני הקטנות לעדנה רבה בשוק המקומי, בשנתיים אחרונות זכתה קטגוריה זו לפריחה של ממש בישראל ולזינוק משמעותי בהיקפי המכירות. מהיקף מכירות של כ-8,000 כלי רכב בשנת 2010 צמחה קטגוריה זו במהירות להיקף שיא של כ-18 אלף רכבים בשנת 2011 והגיעה לרוויה. בשנת 2012 הציגה קטגוריית המיני ירידה קלה לרמה של כ-16 אלף רכבים, ככל הנראה בעקבות כניסתן של אלטרנטיבות אחרות לאותו סגמנט המחירים (כמו סיאט איביזה, סקודה פאביה ורנו קליאו ידניות במחיר של כ-70 אלף ₪).

על פי נתוני המסירות שמספק איגוד יבואני, נראה ששנת 2013 צפויה שנת שיא חדשה לסגמנט מכוניות המיני בישראל. במחצית הראשונה של 2013 בלבד נמכרו בישראל כ-10,000 רכבים בקטגוריה זו. גידול ניכר זה נובע בראש ובראשונה מהגדלת היצע הדגמים המשווק בישראל לעומת השנים הקודמות. בשנה האחרונה הושקו בישראל דגמים כמו סיאט מיי וסקודה סיטיגו שהצטרפו אל טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיאט פנדה החדשה (שהושקו בישראל בתחילת שנת 2012).

מעניין לציין כי הגיר הידני, שהיה אחראי לרוב המכירות בקטגוריה בשנים 2010 ו-2011, מאבד את אהדת הלקוח הישראלי. בעוד בשנת 2011 היו אחראים הדגמים הידניים לכ-70 אחוזים מהיקף המכירות בקטגוריה, בשנת 2012 כבר היה מדובר ב-40 אחוזים בלבד. במחצית הראשונה של 2013 מצטמצם עוד יותר היקף המכירות של הרכבים הידניים בקטגוריה ויורד אל מתחת לרף ה-30 אחוזים.

קיה פיקנטו

אם נדמה לכם שאתם רואים הרבה קיה פיקנטו על הכביש לאחרונה, כנראה שאתם לא מדמיינים. הפיקנטו שומרת על בקנאות על מקומה בפסגת טבלת המכירות של קטגוריית המיני בישראל, בפער משמעותי למדי מהמקום השני כאשר הדגמים האוטומטיים של הפיקנטו (LX ו-EX) אחראים לכ-85 אחוזים מהיקף המכירות של הדגם. את המקום השני ממשיכה להחזיק המתחרה הוותיקה סוזוקי אלטו, שנהנית גם מפער משמעותי במחיר. האלטו נמכרת כיום במחירי מבצע של כ-56 אלף ₪ בעוד לפיקנטו הידנית הבסיסית מחיר רשמי הגבוה ב-10,000 ₪ (במבצע "חבר" היא נמכרת בכ-60,500 ₪).

במהלך השנה הקרובה לא צפויים שינויים מהותיים בהיצע הדגמים בקטגוריה. סוזוקי אלטו צפויה להתחלף לקראת סוף שנת 2014 בדגם חדש שיחליף גם את הספלאש. שברולט תחדש את הספארק הקטנה שלה רק בתחילת שנת 2015. מי שכן צפויה להתחלף בקרוב היא דווקא ה-i10 הוותיקה של יונדאי, אחת ממכוניות המיני הראשונות שהגיעו ארצה. דור חדש של ה-i10 צפוי להופיע עוד השנה ולהיכנס לייצור סדרתי בתחילת 2014.

קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת מכונית מיני חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

טבלת מכירות מיני 2013

dddd