תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • דאטסון גו (GO) נחשפת

    ניסאן

    ניסאן חושפת את המכונית הראשונה מתוצרת דאטסון, מותג בסיסי חדשה שישווק בעיקר בשווקים המתפתחים. ה-GO החדשה מבוססת על המיקרה הנוכחית אך פשוטה וזולה ממנה.

    • 16-07-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מותג הרכב היפני דאטסון, הנמצא בבעלות של יצרנית הרכב היפאנית ניסאן, חוזר. לפני כשבועיים חשפה היצרנית המתקמבקת איורים ראשונים של המכונית הראשונה מתוצרתה - סופר-מיני קומפקטית המבוססת על פלטפורמת המיקרה. אמש חשפה היצרנית את המכונית בתמונות ובפרטים ראשונים, לקראת השקתה בהודו במהלך החודשים הקרובים. בתחילת השנה הבאה צפויה דאטסון להציג דגמים בסיסיים נוספים, המבוססים גם הם על דגמי רנו וניסאן הנוכחיים, שיהיו מיועדים לכולם לשווקים המתפתחים של רוסיה, דרום אמריקה, הודו ותאילנד.

    מה זה אומר בהקשר לשוק המקומי? את דגמי דאטסון החדשים אנחנו לא צפויים לראות בישראל בעתיד הנראה לעין, שכן בניסאן אינם מייעדים אותם לשווקים עם תקינה אירופאית. אבל נראה שבניסאן הקשיבו לביקורת שנמתחה על ליין הדגמים האירופאי הנוכחי שלהם, שהתבסס כמעט כולו על מכוניות גלובאליות הנמכרות גם בשווקי המזרח המתפתחים. המשמעות היא שעם הצגת ליין הדגמים הבא תוכל היצרנית להפריד את הדגמים האירופאיים מהדגמים הבסיסים ובכך לשדרג את איכותם של הדגמים האירופאיים בכל הקשור לאבזור או עיצוב, מבלי לפגוע בתג המחיר שהוא נקודה רגישה בשווקים המתפתחים. סנונית ראשונה לכך ניתן היה למצוא אצל ניסאן נוט החדשה, שהפכה ממיקרו-וואן שימושי אך חסר מעוף לסופר-מיני קומפקטית ומעוצבת.

    דאטסון גו

    דאטסון גו (GO) היא למעשה ניסאן מיקרה בתחפושת. מידותיה כמעט זהות לאלו של המיקרה, עם אורך כללי של 378 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 245 סנטימטרים. היא מעט נמוכה מהמיקרה ומציגה גובה של 148 סנטימטרים (כארבעה סנטימטרים פחות). גם יחידת ההנעה זהה, והגו תשווק עם מנוע ה-1.2 ליטר בנזין 80 כוחות סוס איתו משווקת המיקרה, אך בשלב זה ללא אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.

    תא הנוסעים של דאטסון גו אינו מאובזר במיוחד ומי שמכיר את תא הנוסעים של המיקרה, עליו מבוסס כמובן גם תא הנוסעים של הדגם החדש, יוכל לזהות בקלות את פריטי האבזור שהוחסרו. מערכת השמע בסיסית הרבה יותר ואינה כוללת דיבורית בלוטות', אך כן כוללת מעמד מקורי לטלפון סלולארי. לוח השעונים פשוט הרבה יותר וכולל סקאלה אחת בלבד, ללא מד סל"ד. שימו לב גם להעדרה של כרית האוויר בצד הנוסע, דבר המרמז על אבזור בטיחותי דל ביותר (ועל חוסר הכוונה של דאטסון לשווק את המכונית מחוץ לאירופה).

    בהודו יחל מחירה של דאטסון גו ב-400 אלף רופי, שהם כ-24 אלף ₪. זאת ועוד, על פי דיווחים בעיתונות הרכב ההודית, דאטסון צפויה להציג בהמשך גרסה עוד פחות מאובזרת של הגו שמחירה יחל ב-240 אלף רופי (כ-14 אלף ₪).

    דאטסון גו

    dddd