תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • דאטסון חוזרת, תציג בקרוב דגם ראשון

    ניסאן

    ניסאן מחזירה לחיים את המותג דאטסון, כאלטרנטיבה זולה לשווקים מתפתחים. בעוד שבועיים ייחשף הדגם הראשון.

    • 02-07-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ותיקי הפורום בוודאי זוכרים את מותג הרכב היפאני הוותיק דאטסון, שהוא כיום חלק מקונצרן הרכב של רנו-ניסאן. דאטסון שיווקה בארצות הברית ובאירופה מכוניות שפותחו תחת המטרייה של קבוצת ניסאן עד לאמצע שנות ה-80, אז זנחה ניסאן את המותג ועברה לשווק את רכביה תחת שם המותג שלה. בשנה שעברה הכריזה ניסאן לראשונה על כוונתה להחזיר את המותג לחיים, כמותג שיתמחה בשיווק של מכוניות עממיות וזולות לשווקים מתפתחים. אמש חשפה היצרנית איורים ראשונים של המכונית הראשונה מתוצרתה בגלגול המודרני.

    המכונית החדשה, שבינתיים זכתה לכינוי הלא רשמי "K2", תהיה סופר-מיני קומפקטית המבוססת על הפלטפורמה של ניסאן מיקרה הנוכחית. הדור הנוכחי של המיקרה אמור אגב להתחלף במהלך שנת 2016, כך שהדאטסון החדשה תמשיך להשתמש בפלטפורמה של הדגם היוצא ובכך תאריך את חייו.

    הדאטסון החדשה תיחשף במלואה בעוד כשבועיים ותגיע לשיווק סדרתי במהלך שנת 2014. ככל הנראה, לא תשווק המכונית בשווקים אירופאיים (ולכן גם לא תשווק בישראל), אלא תימכר בעיקר ברוסיה, הודו ודרום אפריקה. המפרט הטכני צפוי להתבסס גם הוא על המיקרה היוצאת ולכלול מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר ועם מפרט טכני המבוסס בחלקו על חלקים של המיקרה הקודמת.  

    דאטסון

    dddd