תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה CR-V
  • הונדה CRV החדש – מבחן דרך – Not Honda

    הונדה CR-V

    עם תג מחיר התחלתי של 193 אלף ש"ח, הונדה CRV החדש מתברג ברף העליון של המחיר בהשוואה למתחריו. מה הוא נותן בתמורה והיכן הוא אינו מספק את הסחורה? יניב לקח אותו למבחן דרך וחזר עם המסקנות.

    • 23-06-2013
    • מאת: יניב רוטנברג

    השקת הדגם החדש, הרביעי במספר, של הונדהCRV  החדשה מלווה במסע פרסום אינטנסיבי שטוען שכל המתחרים הם לא יותר מאשר "not Honda". אחרי הכל, להונדה יש תדמית (גם אם לא תמיד מבוססת) של יצרנית רכב שמשווקת רכבים שנותנים קצת יותר מהמקבילות הישירות שלהן. נותנות יותר, אבל גם עולות יותר. כמו טויוטה ראב4 החדש, גם ה-CRV החדש מתמקם ברף העליון של סגמנט רכבי הפנאי עם מחיר התחלתי של קצת יותר מ-193 אלף ₪. האם הוא באמת שווה יותר מהמקבילות הקוריאניות הזולות יותר? כל כך הסתקרנו, שהיינו חייבים לקחת את ה-CRV למבחן. או כמו שאומר ההוא מהטלוויזיה, "יצאנו לבדוק!"

    סיבוב מסביב מגלה רכב המעוצב בצורה סולידית, עם קווי עיצוב שאינם שונים מהותית מאלו שהכרנו בדורות הקודמים. אין קווים אגרסיביים, אין עיצוב צעקני.  אולם התוצאה הסופית, למרות הסולידיות המוחצנת, נאה והרמונית מאוד. בסך הכל, מדובר באבולוציה נאה ביותר של העיצוב המוצלח שהציג הדור הקודם. כאשר מובילי הקטגוריה מושכים אותה לכיוון העיצוב ה"זורם והאגרסיבי", נעים לגלות שהונדה מסוגלת לצעוד למקצב החליל שלה ועדיין לייצר רכב נאה ביותר.

    הונדה CRV החדש

    גם בתוך הרכב, תא הנוסעים של הונדה CRV החדש שומר על העיצוב הסולידי, למעט פס הפלסטיק דמוי הקרבון שמנסה להעניק לעיצוב הפנים מגע קל של ספורטיביות. איכות החומרים טובה, אולם פה ושם נתקלים בפלסטיקים נוקשים וחלולים. המושבים עטופים, כמיטב מסורת הונדה, בבד רך דמוי קטיפה שממשיך גם אל משענת היד המרכזית ואל כרית ריפוד קטנה שמותקנת בצידי הקונסולה המרכזית. אבל גלגל ההגה, למשל, אינו עטוף בעור. כבר התרגלנו לראות ציפוי עור על גלגל ההגה כסטנדרט ברכבים שעולים חצי מה-CRV.

    למעט גלגל ההגה שאינו מצופה עור, מציע דגם הבסיס בו נהגנו רשימת אבזור סטנדרטית למדי. הרכב מוצע כסטנדרט עם אבזור בטיחותי מלא הכולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות (כולל בקרת יציבות לנגרר), נקודות עיגון לכיסאות בטיחות והתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. מערכת השמע המקורית בעלת איכות שמע טובה והיא כוללת חיבורי USB ו-AUX. לוח השעונים פשוט למראה אך כולל מחשב דרך מלא, כשחלק מהמידע מוצג על הצג הצבעוני שמותקן במעלה הקונסולה המרכזית.

    תא הנוסעים של הונדה CRV מרווח מאוד. שלושה בוגרים ישבו מאחור בנוחות ומרווח הרגליים שלהם לא יפגע לרמה של חוסר נוחות, גם אם במושב לפניהם ישב נהג/נוסע גבוהה מהממוצע. למרות מערכת ההנעה הכפולה, הרצפה במושב האחורי חלקה כמעט לחלוטין - מה שכמובן תורם לישיבה נוחה יותר במושב המרכזי.

    תא המטען הענק, 589 ליטר, מתהדר בתואר "הגדול ביותר בקטגוריה" ובשילוב של מערכת קיפול המושבים האחוריים המצוינת, בלחיצת כפתור בודד מתקבל תא מטען בעל רצפה שטוחה לחלוטין ונפח עצום של 1669 ליטר. סף הטענה נמוך ורחב מקל על ההטענה ווי עיגון בדפנות שומרים על  שקיות הסופר שלא יתגלגלו מצד לצד.

    הונדה CRV החדש

    נכנסים לתנועה!

    הונדה CRV מכוילת לחסכון בדלק. עם או בלי הפעלת אופציית ה-ECO, זה עובד להם לא רע. במשך מספר מאות קילומטרים של נהיגת מבחן הצליחה ההונדה להשיג ממוצע של 11 קילומטרים לליטר. מדובר בנתון יפה מאוד בהשוואה למקובל בקטגוריה. אבל אין ארוחות חינם, בטח לא בצריכת הדלק!

    תיבת ההילוכים בעלת יחסי העברה ארוכים להחריד, ממהרת מאוד להעלות הילוכים, לא ששה להוריד הילוכים גם בלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה ובסך הכל מתקבל רכב שחרף 155 הסוסונים שבאורוות ה-2 ליטרים שלו מתנהג בצורה עצלה, איטית להחריד עד שחשבנו במערכת שמדובר בתקלה ברכב המבחן. זו אולי גם הסיבה לנתון צריכת הדלק הטוב. אחרי הכל, כשראינו שה-CRV לא משתף פעולה ומשתדל להכתיב לנו צורת נהיגה שונה, רגועה יותר, זרמנו איתו.  

    העברה לתפקוד ידני ועבודה עם שתי הידיות מאחורי ההגה שיפרה את המצב וקצב ההתקדמות. ההאצות מהמקום והאצות הביניים (כמו בזמן עקיפה) יבצעו טוב יותר כשתיבת ההילוכים במצב הידני וניתן למשוך את ההילוך השני עד לסל"ד גבוה יחסית (ההילוך השני נגמר ב-110 קמ"ש), אלא שאז צריכת הדלק החלה לצרוך "גוואעלד". שלא לדבר כלל על כך שמרבית רוכשי הרכב לא יהיו מעוניינים לתפעל את הרכב ידנית, הרי בשביל מה קנו רכב אוטומטי?

    בתנועה עירונית הציב בפניי הונדה CRV חידה שעד לרגע זה לא פתרתי את פשרה. בנהיגה בכביש משובש בור אחד עובר בלא כל תחושה, משל אתה מרחף מעל הכביש באיזו סיטרואן נושנה. מיד אחריו, באותו רחוב ובאותה מהירות, ה-CRV מתרסק לתוך בור דומה, כאילו נהגת בפיאט אונו עם בולמים גמורים.  פיצול האישיות הזה נצפה מספר פעמים במשך אותה נסיעה עירונית ולא ממש הצלחתי להבין מתי זה קורה ולמה.

    מעבר לאותן התרסקויות בודדות, הנסיעה העירונית נוחה. תנוחת הישיבה הגבוהה והחלונות הגדולים מאפשרים תנועה קלה בעיר וההגה האילם לחלוטין מאפשר תנועה קלה בעיר וחניה קלה אף יותר בשל מרחב ראיה היקפי מצוין. ביציאה לתנועה בין עירונית, שיכוך הבולמים משתפר בצורה מוחשית, ונוחות הנסיעה משתפרת מאוד. כאמור, הרכב לא ממהר להאיץ, ובליווי אילמות מוחלטת של ההגה וזוויות גלגול מכובדות נותן לך להבין שתחום המחיה שלו הוא שיוט נינוח ובאמ'שך, עזוב אותו בשקט, היה לו יום ארוך!

    ואכן, שים את בקרת השיוט על המהירות הרצויה, לחץ על כפתור ה-ECO ושייט לך לעבר השקיעה בנוחות. כולך יכול להיות מדושן עונג נוכח נתון ה-12 קילומטרים לליטר  המופיע במחשב הדרך במהירות של 100 קמ"ש בנסיעה מישורית.

    הונדה CRV החדש

    שטח?

    עם מרווח גחון מינימלי (16.5 סנטימטרים) ועם פגושי פלסטיק נמוכים ויקרים, החליט עבדכם הנאמן לשמור על קשרים טובים עם היבואן ולהימנע ממבחן שטח מלא. את שבילי השדות החקלאים של מושבי השפלה בואך לטרון, צולחת ההונדה בקלות ובמהירות, תוך השריית תחושת בטחון סבירה. אולם מהלך המתלים הקצר וכיול המתלים עצמו גורם ליציאה מהבורות להיות מלווה במכה לא נעימה שעוברת לתא הנוסעים בצורה מורגשת ודומה מאוד לחוויה שעברנו מידי פעם בנהיגה עירונית.

    הונדה CRV החדש

    סיכום

    אז האם הונדה CRV מצויד באיזה מכלול תכונות, אבזור, מחיר אשר גורם לכל היתר להיות Not Honda?

    ה-CRV החדש ממוקד חזק על מטרה אחת - רכב הסעות רגוע לאיש (או אשת) המשפחה שצריכים לספק שירותי הסעות לזאטוטי המשפחה. לרוכש (או רוכשת) פוטנציאלי שנמנה על קהל היעד הזה, לא יהיו הרבה תלונות על הרכב. מדובר ברכב מרווח מאוד, חסכוני בדלק (כ-11 קילומטרים לליטר, בממוצע) שמספק רוב הזמן נוחות נסיעה טובה. אבל השאיפה לצמצם את צריכת הדלק של ה-CRV החדש פגעה קשות בביצועים והשאירה אותנו עם רכב מעט מאכזב בסוגיה זו, בוודאי כשמדובר ביצרן שמתהדר ברכבים שמספקים קצת יותר מהמקובל בקטגוריה שלהם.

    סגמנט רכבי הפנאי עבר בחצי השנה מהפכה של ממש, עם מגוון רחב מאוד של מתחרים שמציעים מגוון רחב מאוד של יתרונות. מי שמחפש יכולת שטח טובה יותר יעדיף כנראה את הפורסטר החדש, שממשיך לשמור על יכולת שטח גבוהה יחסית למקובל בקטגוריה. קיה סורנטו אורבן יציע באותו הסכום בערך יותר מקומות ישיבה, יותר כוחות סוס ויותר ביצועים. גם הגרסאות המאובזרות של מיצובישי אאוטלנדר החדש הן בהחלט מתחרות רלוונטיות, כשהן מציגות צריכת דלק דומה, לצד ביצועים טובים יותר ו-7 מקומות ישיבה.

    וה-CRV? הוא יתאים למי שלא מחפש 7 מקומות ישיבה, יכולת שטח גבוהה או ביצועים מסמרי שיער. הוא יתאים למי שמחפש רכב סולידי ונינוח, כזה שלא מדברן אותך לקצר את הדרך הביתה דרך השביל ולא מדרבן אותך לצאת ראשון מהרמזור.

    הונדה CRV בקטלוג הרכב של CarsForum
    הונדה CRV - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת הונדה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    הונדה CRV החדש

    dddd