תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק ATS
  • קאדילק ATS – הכי לא קאדילק – מבחן דרך

    קאדילק ATS

    תשכחו מכל הסטיגמות שאתם מכירים על קאדילק. ה-ATS החדשה היא ההפך הגמור מהמכונית האמריקאית הטיפוסית, וזה בסדר גמור. מבחן דרך.

    • 01-06-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    אם תשאלו את הישראלי הממוצע מה מאפיין רכבים אמריקאים כנראה שהוא יגיד לכם שמדובר במכוניות גדולות, עם מתלים רכים ומנועים גדולים. הסטיגמה הזאת הייתה נכונה במידה רבה מאוד עד לפני כמה שנים. אבל המשבר הגדול של שנת 2008 טרף את הקלפים וגרם לרוב יצרניות הרכב האמריקאיות לחשוב מחדש על הסטיגמות שאפיינו את המוצרים שלהן. קאדילק הייתה אחת מיצרניות הרכב האמריקאיות הראשונות שהבינו את השינוי שעבר קהל הלקוחות האמריקאי, כבר כשהציגה את הדור השני של ה-CTS בשנת 2008. השינוי הזה הלך צעד אחד קדימה במהלך שנת 2012, כשהציגה קאדילק את ה-ATS.

    לא קשה להבין מי היו המתחרות שעמדו לנגד עיניהם של מהנדסי ג'נרל מוטורס שעמלו על תכנונה של קאדילק ATS. המידות החיצונית, העיצוב הקרבי, מערכת ההנעה האחורית ורשימת האבזור הארוכה לא משאירה מקום לטעויות - במוו סדרה 3 ומרדצס C קלאס היו כאן ממש במרכז הכוונת. בג'נרל מוטורס, בעלת הבית של המותג קאדילק, עשו הכל כדי שה-ATS החדשה תרגיש כמה שיותר כמו מתחרה למכוניות גרמניות וכמה שפחות כמו הסטיגמה על המכוניות האמריקאיות. האמת? הצליח להם.

    קאדילק ATS

    קודם כל, התחילו המהנדסים במלאכת הכיווץ. קאדילק ATS היא מכונית קומפקטית, יש שיאמרו אף קומפקטית יתר על המידה. אורכה הכללי 462 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה עומד על 277.5 סנטימטרים. שזה אומר, במילים אחרות, שהיא קטנה מהמאזדה 6 החדשה שקנה כנראה השכן שלכם. היא גם נמוכה ממנה, 142 סנטימטרים גובהה. ומה זה אומר? שהאווירה בתא הנוסעים של ה-ATS מרגישה אינטימית משהו, שלא לומר צפופה. הגובה הכללי מכתיב מרווח ראש מצומצם בכל המושבים, וגג השמש בו צוידה מכונית המבחן לא תרם לעניין. מרווח הברכיים במושב האחורי גם הוא בעייתי וארבעה מבוגרים ישבו ברכב בצפיפות יחסית. שני ילדים, לעומת זאת, ייכנסו למושב האחורי ללא שום בעיה גם אם הם יושבים בכיסאות בטיחות.

    מלאכת הכיווץ המשיכה גם אל יחידת ההנעה. תשכחו ממנועי ה-V6 עתירי הסמ"ק שאפיינו את האמריקאיות של פעם. קאדילק ATS מצוידת במנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח של 2 ליטרים שהספקו המרבי 270 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה, עם 6 הילוכים בסך הכל ואפשרות לתפעול ידני (מהידית ברכב המבחן, גם מההגה בדגמים המאובזרים יותר). השורה התחתונה היא שמדובר במכונית מהירה, מספיק מהירה כדי להשמיע חריקת צמיגים ולמשוך מבטים כועסים בכל יציאה לא עדינה מהרמזור.

    ביחד עם מערכת ההנעה האחורית, התוצאה היא מכונית שפשוט כיף לנהוג אותה אל תוך הסיבובים. מערכת בקרת היציבות מאפשרת חופש סביר של פעולה (בעיקר במצב Sport) וקל להוציא את ישבנה של המכונית להחלקה בלחיצה הגונה על הגז, לפחות עד שבקרת היציבות מתערבת. מפתיע לגלות אמריקאית שמציעה התנהגות כביש טובה כל כך ומהנה כל כך. עוד קצת תקשורת מההגה ואולי גם דוושת בלם רכה יותר היו משפרים לדעתי את המצב עוד יותר והופכים אותה לספורטיבית הרבה יותר.

    קאדילק ATS

    גם רשימת האבזור של קאדילק ATS נתנה קפיצה משמעותית אל עבר המתחרות מאירופה. ה-ATS היא הראשונה מדגמי קאדילק שמגיעה ארצה עם מערכת ה-CUE, שהיא מערכת השליטה והבקרה החדשה של היצרנית. המערכת הזו נוטשת את הכפתורים המסורתיים ועוברת כולה למחוות מבוססות מגע. כדי להגביר את עוצמת השמע פשוט מחליקים את האצבע ימינה על פס הווליום וכדי להוריד מעלה במערכת בקרת האקלים פשוט מניחים את האצבע על הכפתור הכחול. זה דורש כמה דקות של הסתגלות, אבל זה עובד וזה עובד לא רע בכלל.

    רכב המבחן צויד בשתי מערכות בטיחות אופציונאלית וחביבות למדי. הראשונה מתריעה על סטייה מנתיב הנסיעה והשנייה מתריעה מפני התנגשויות חזיתיות. המשותפת לשתי המערכות הללו היא העובדה ששתיהן מספקות את ההתרעה דרך רטט במושב הנהג - הרבה יותר סימפטי ולא פחות יעיל מהצפצופים המבהילים של המערכות שמותקנות בישראל. שתי המערכות הללו מוצעות כסטנדרט בדגם המאובזר (Premium) או כאופציה בתוספת תשלום בדגם הבסיס (Luxury).

    האבזור הסטנדרטי כולל גם מושבי עור עם כיוון חשמלי, הן בצד הנהג והן בצד הנוסע. המושבים נוחים מאוד גם בנסיעות ארוכות, מספקים תמיכה צידית טובה אבל הם מעט קשים. חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס מקורית, מראות מתכהות חשמלית ומערכת התנעה ללא מפתח מוצעים כולם כסטנדרט ובהחלט תורמים לתחושת הפרימיום בזמן הנסיעה. גם איכות החומרים מרשימה למדי, עם דיפונים רכים ונעימים בשלל גוונים וטקסטורות. כל אלו ממקמים את ה-ATS בצמרת הקטגוריה בכל הקשור לאיכות ואבזור תא הנוסעים.

    קאדילק ATS

    אך דווקא בכל הקשור לכיול המתלים ונוחות הנסיעה מאכזבת במעט קאדילק ATS ולא מצליחה להציע את אותו עידון אירופאי. הצמיגים נמוכי החתך מתרסקים אל תוך שיבושים חדים במהירויות עירוניות ומחוץ לעיר, על שיבושים גליים ארוכים, מתקשים המתלים לרסן את תנועות המרכב. הדגם המאובזר יותר מגיע עם מערכת מתלים אקטיבית שכנראה תפתור חלק ניכר מהבעיות הללו, אולם בדגם הבסיס, שמצויד ב"מתלים ספורטיביים" רגילים, נראה שקאדילק עדיין לא הגיעה לרמת העידון שמציגות המתחרות מגרמניה.

    קאדילק ATS - סיכום

    ה-ATS היא הפתעה נעימה למדי מבית קאדילק. הפתעה, כי היא ממש לא מרגישה כמו שאולי היה נדמה לי שקאדילק אמורה להרגיש. היא מרגישה יותר כמו במוו סדרה 3 או מרצדס C קלאס וזה לא בהכרח דבר רע. בקאדילק עשו כאן סיבוב של 180 מעלות והציגו מכונית שבהחלט יכולה להסתכל למיטב התוצרת הגרמנית בלבן של העיניים ולא למצמץ לרגע. היא מהירה, בעלת התנהגות כביש מהנה, איכותית ומאובזרת ברמה שהמתחרות מגרמניה מציגות רק ברמות הגימור הגבוהות.

    בניגוד לגרמנים, שמציעים מבחר רחב של מנועי בנזין ודיזל, ה-ATS מוצעת רק עם מנוע בנזין אחד. במדד הכוח סוס לשקל, אף לא אחת מהמתחרות תציע לכם 270 כוחות סוס תמורת 262 אלף ₪. הגרמניה היחידה שמתקרבת לאזור הזה היא ה-320i, שמציעה 184 כוחות סוס תמורת 246 אלף ₪. אבל אליה וקוץ בה, להספק הזה יש מחיר בדמות צריכת דלק גבוהה, כ-8.5 קילומטרים לליטר בממוצע במבחן שלנו. כנראה שהמתחרות החלשות יותר יהיו גם חסכוניות יותר.

    קאדילק ATS בקטלוג הרכב של CarsForum.
    קאדילק ATS - מפרט טכני להורדה

    הירשמו עכשיו וקבלו עוד היום הצעות אטרקטיביות לרכישת קאדילק חדשה או משומשת.

    קאדילק ATS

    dddd