תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד
  • קיה סיד סטיישן
  • קיה סיד החדשה - מבחן דרך

    קיה סיד

    בהשוואה לדור הקודם מציגה קיה סיד החדשה שיפור ניכר וברור בכל הקשור לעיצוב, לאיכות החומרים ולאבזור. האם יש לה את מה שצריך כדי להצליח בקטגוריית המשפחתיות הצפופה? כנראה שכן. מבחן דרך.

    • 22-05-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הקודם של קיה סיד היה רכב לא רע בכלל. אבל הוא סבל מבעיה אחת, נפוצה למדי בעולם הרכב. מרוב שהמהנדסים שתכננו אותו התרכזו בלהפוך אותו לרכב טוב, הם שכחו לתת לו שמץ של גלאם. נו, אתם יודעים, מגע הקסם העיצובי הזה שיכול להפוך רכב בינוני לכוכב מכירות אבל העדרו בהחלט יכול לגרום ללקוח הממוצע לדלג על אותו רכב מוצלח במהלך חיפושיו. לא מעט רכבים נפלו למלכודת הזו, לרוב הם זוכים לעדנה מחודשת בשוק הרכב המשומש שדווקא מעריך את רמת השימושיות הגבוהה ותא המחיר האטרקטיבי, שנובע בדרך כלל מאותו מחסור בגלאם. דגמי הסטיישן של הסיד הקודמת הם דוגמא טובה לרכב כזה, שנמכר בשוק המשומשות כמו לחמניות חמות.

    מספיק מבט אחד חטוף בדור החדש של הסיד כדי להבין שהפעם בקיה לא נפלו למלכודת הזו. הסיד החדשה נראית נהדר, במיוחד בדגם ההאצ'בק. זהו ללא ספק אחד מהדגמים הנאים ביותר שמשווקת כיום היצרנית בישראל. יציאה נהדרת של פיטר שרייר, מעצב הבית הנוכחי של קיה. מתי בפעם האחרונה נהגתם בקיה משפחתית ועצרו אתכם ברחוב כדי לברר באיזה דגם מדובר? האף הנמוך והגג המתרומם לאחור מעניקים לרכב עיצוב ספורטיבי למדי, כשהגריל הקדמי המחורר והגדול מעניק קורטוב של אגרסיביות מרוסנת. מאחור, צינור מפלט אובאלי וכסוף, ביחד עם יחידות תאורה נאות למדי, בהחלט מוסיפים. חישוקי הסגסוגת הנאים של דגם ההאצ'בק, פנסי ה-LED בחזית ומאותתי הצד על המראות משלימים את החבילה.

    קיה סיד החדשה

    תא הנוסעים של קיה סיד החדשה ממשיך את המגמה. מדובר בתא נוסעים איכותי מאוד כך שההשוואה לפולקסווגן גולף החדשה (שעולה כ-2,000 ₪ יותר) הייתה בלתי נמנעת מבחינתי. כן, אתם קוראים נכון, בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים מיישרת הסיד קו עם מיטב התוצרת האירופאית ומשאירה מעט מאוד מקום לטעויות. איכות החומרים הכללית טובה, איכות ההרכבה מצוינת והנדסת האנוש טובה. צריך באמת להתעמק בתא הנוסעים כדי למצוא כמה נקודות תורפה וגם אז, הן יהיו קטנות יחסית. אני מצאתי את משענת היד המרכזית כלא מספיק נוחה וגם תנוחת הישיבה של מושב הנהג לא הייתה לטעמי. הנה, התעמקתי ומצאתי.

    גלגל ההגה עמוס בכפתורים ששולטים על חלק ניכר מפרטי האבזור, אולי אפילו עמוס יתר על המידה. זה אחד מהסממנים העיקריים של רמת האבזור הנדיבה איתה נמכרת הסיד, EX, שפשוט מתפקעת מכל טוב. מימין לשמאל - יש כאן בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת Flex Steer שמאפשרת בחירה בין שלושה מצבים להיגוי החשמלי, מחשב דרך עם שלל נתונים, שליטה מלאה על מערכת השמע ודיבורית בלוטות' אלחוטית עם שליטה קולית (שלא הבינה את האנגלית שלי). אם תורידו את היד מההגה תגלו גם מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת (ויעילה למדי), חיבורי USB ו-AUX למערכת השמע (יש גם הזרמה של אודיו דרך הבלוטות'), קיפול מראות חשמלי ותא כפפות מקורר. מה אין? מסך מגע ומערכת מולטימדיה, פתחי מיזוג ליושבים מאחור ומראה מתכהה חשמלית.

    אז בנוגע לאיכות, עיצוב או לאבזור אין ספק כי קיה סיד החדשה מבצעת קפיצת מדרגה רצינית. ומה לגבי מרווח הפנים ונוחות הנסיעה? גם כאן, יש כמה הפתעות נעימות לטובה. המושב האחורי מציע מרווח ברכיים סביר ומרווח ראש טוב. הכניסה אליו נוחה יחסית ותנוחת הישיבה בו טובה. שני מבוגרים יוכלו לשבת בו בנוחות, גם בנסיעות ארוכות, על אחת כמה וכמה גם שני ילדים במושבי בטיחות. תא המטען סביר בגודלו וגם הגישה אליו סבירה. ניתן לקפל את המושב האחורי בקלות יחסית לקבלת רצפת תא מטען ישרה כמעט לחלוטין, כשהמושב האחורי מתקפל ביחס של 60:40. מי שזקוק לנפח הטענה גדול יותר יוכל לבחור בגרסת הסטיישן, שמציעה תא מטען עם כ-150 ליטרים יותר (528 ליטר בסטיישן, 380 בהאצ'בק). אך למרות שגרסת הסטיישן מציעה תא מטען שנפחו דומה לזה של הדור הקודם, הוא מעט פחות שימושי ממנו. תאי האכסון הנסתרים שמתחת לרצפת תא המטען גורמים לו להיראות קטן ועיצוב החלק האחורי גוזל סנטימטרים רחבים מרוחבו של פתח ההטענה.

    קיה סיד החדשה

    כיול המתלים של קיה סיד החדשה הוא בהחלט על הצד האירופאי של הצד הסקאלה, שלא לומר גרמני. המתלים קשיחים יחסית אך לא ברמה שפוגעת בצורה משמעותית בנוחות הנסיעה. רוב הזמן מדובר במכונית נוחה למדי ורק שיבושים גדולים במיוחד (ולרוב בכבישים מהירים) יוציאו אותה משלוותה. המתלים הקשיחים גם מאפשרים לרכב לספק התנהגות כביש טובה, בטוחה ונשלטת. בדיוק מה שצריך ברכב משפחתי, שעם רמת אחיזה גבוהה לא יאכזב גם את הנהג שמתעקש למהר דווקא בכביש המפותל.

    רק בסעיף הביצועים רושמת הסיד החדשה פאול קטן לעומת האירופאיות המקבילות. משום מה 140 הסוסים הקוריאנים של הסיד לא מרגישים נמרצים כמו 140 הסוסים של אופל אסטרה טורבו או 122 הסוסים של פולקסווגן גולף החדשה. ככל הנראה זה קשור לזמינות הכוח. מנוע ה-1.6 ליטר בנזין הזרקה ישירה (GDI) של קיה מגיע להספק המרבי שלו ב-6,300 סל"ד, בעוד באופל או בפולקסווגן שיא ההספק מגיע באזור ה-4,500 עד 5,000 סל"ד. מה זה אומר? שכדי לקבל את אותם הביצועים צריך ללחוץ יותר על הדוושה ולדרבן את הסוסים הקוראנים. בסוף הם מתעוררים.

    קיה סיד החדשה

    מה שעוזר לחלץ את אותם הסוסים הוא מצב ה-Sport של תיבת ההילוכים. הפעם, בניגוד למה שהיו מקובל ברכבי שנות ה-90, מדובר במצב שבאמת משנה משהו בהתנהגות הרכב ולא סתם מושך קצת יותר את ההילוך השלישי. מצב Sport יקצר את זמני ההעברות ההילוכים, יחדד את תגובת דוושת הגז וימשוך קצת יותר את ההילוכים. למי שיתעקש לתפעל את הגיר בעצמו יש גם אפשרות להעברה ידנית של ההילוכים, הן ממנופים מאחורי ההגה והן מידית ההילוכים.

    קיה סיד החדשה מצוידת בתיבת ה-DCT החדשה יחסית של קבוצת יונדאי-קיה, אותה פגשנו לראשונה ביונדאי ולוסטר האוטומטית (ללא טורבו). התיבה הזו אמורה להיכנס בהדרגה לכל דגמי הקבוצה ולהחליף את תיבת ה-4 הילוכים האוטומטית המיושנת, שהייתה בדגם הקודם ועדיין נוכחת פה ושם בחלק מדגמי קיה הנוכחיים. מדובר בתיבה מעולה והמחמאה הכי גדולה שאני יכול לתת לה היא שמדובר בתיבה שמרגישה כמעט כמו תיבה אוטומטית רגילה. העברות ההילוכים שלה אינן מהירות כמו העברות ההילוכים ב-DSG של פולקסווגן אך הן חלקות יותר ובעיקר מבולבלות פחות. היא אינה חובטת וכמעט ואינה מורגשת, אלא בהורדות הילוכים מהירות תחת עומס כבד. בסך הכל, מדובר בתיבת הילוכים נהדרת וביחד עם שבע שנות האחריות המלאה שהיא מקבלת מהיצרן, ניתן להסיר לדעתי כל חשש לגבי תפקודה.

    קיה סיד סטיישן החדשה

    קיה סיד החדשה - סיכום

    עם הסיד החדשה יצאו בקיה למהלך מעניין, שמאיים על הטובות שבמשפחתיות האירופאיות. עדיין לא בנושא הביצועים או צריכת הדלק (11 קילומטרים לליטר, במבחן שלנו), אבל כן בתחומי האיכות והעיצוב. הסיד החדשה היא אחת ממשפחתיות ההאצ'בק הנאות ביותר שפגשתי לאחרונה, וגם אחת מהאיכותיות שבהן. תחושת האיכות שהיא משדרת, כבר מהרגע הראשון, מרשימה מאוד וממחישה שוב שבקיה יודעים בדיוק מה הם עושים. עוד קצת עידון בנושא יחידות ההנעה היה הופך את הסיד לטובה הרבה יותר, אבל גם בלעדיו הסיד ללא ספק אחת מהמתחרות המובילות בקטגוריית המכוניות המשפחתיות.

    סגמנט ההאצ'בק הקומפקטיות בישראל לוהט בשנה האחרונה, עם שלל מתחרות שמנסות להצטופף באזור שמוגדר על ידי שני גבולות גזרה עיקריים - תצורת 5 דלתות ומחיר של עד 130 אלף ₪. באותו אזור נמצאות גם פולקסווגן גולף החדשה, גם טויוטה אוריס החדשה, גם פורד פוקוס החדשה וגם שלל מתחרות נוספות מבית שברולט, מיצובישי, יונדאי, רנו ועוד. תוסיפו לזה דגמים נוספים שאמורים לנחות כאן בהמשך השנה, מהאוקטביה החדשה ועד לסוזוקי SX4 החדש ותבינו כמה קשה יהיה לסיד הקומפקטית הזאת להתבלט. קשה, אבל לאור יתרונותיה - בהחלט אפשרי.

    קיה סיד החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    קיה סיד האצ'בק - מפרט טכני להורדה
    קיה סיד סטיישן - מפרט טכני להורדה

    הירשמו כאן וקבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת קיה סיד החדשה

    קיה סיד החדשה

    dddd