תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • פיגו 308
  • פיג'ו 308 החדשה נחשפת

    פיגו 308

    נחשפו תמונות ראשונות של פיג'ו 308 החדשה, לקראת השקתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה. תתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתציע התנהגות כביש עדיפה ומשקל עצמי נמוך יותר.

    • 13-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הצצה ראשונה אל פיג'ו 308 החדשה, שנחשפת היום בתמונות רשמיות ראשונות לקראת השקתה הרשמית בתערוכת הרכב הקרובה של פרנקפורט. בעבר נהגה היצרנית להחליף את שמו של הדגם בכל פעם שהוחלף דור (פיג'ו 308 החליפה את פיג'ו 307 שהחליפה את פיג'ו 306 וכו'), אך בהתאם לאסטרטגיית השמות החדשה של היצרנית נשמר הפעם המספר 308 למרות שמדובר במכונית חדשה לחלוטין, המבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי. מדובר בפלטפורמת ה-EMP2 המודולרית החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, שתשמש גם את סיטרואן C4 פיקאסו החדש.

    הפלטפורמה החדשה אפשרה ליצרנית להעניק לפיג'ו 308 החדשה עיצוב נועז ומעניין יותר משל הדור הקודם אך חשוב מכך - בפיג'ו מבטיחים כי בהמשך למגמה שהחלה ב-208 תשופר גם התנהגות הכביש והנהיגה במכונית תהיה מהנה יותר. הדגם החדש יהיה קטן וקל יותר מהדגם היוצא - שני סנטימטרים פחות באורך הכולל (425 לעומת 427 סנטימטרים), שלושה סנטימטרים פחות בגובה הכולל (146 לעומת 149 סנטימטרים) וכ-140 קילוגרמים פחות בממוצע במשקל העצמי. שאר הפרטים הטכניים, כמו גם היצע המנועים ותיבות ההילוכים, לא פורסמו בשלב זה.

    פיג'ו 308 החדשה

    תא הנוסעים של פיג'ו 308 החדשה יציע עיצוב חדש לחלוטין, עם לוח השעונים שבולט מעל לקו ההגה כפי שראינו כבר בדגמי פיג'ו 208. בפיג'ו מבססים את עיצוב תא הנוסעים החדש על שפת העיצוב i-cockpit ומסבירים כי היא הופכת את לוח השעונים לקריא יותר ואת תפעול שאר מערכות הרכב לאינטואיטיבי יותר. בפיג'ו גם הסירו את רוב הכפתורים מן הקונסולה המרכזית והעבירו אותם אל צג המגע המרכזי, דרכו מתבצעת השליטה ברוב מערכות הרכב.

    שיווקו של הרכב באירופה צפוי להתחיל בסוף השנה ואלינו הוא צפוי להגיע רק לקראת תחילת השנה הבאה.  

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת פיג'ו חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum.

    פיג'ו 308 החדשה

    dddd