תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3
  • אודי A3 החדשה – סקירה מהירה – הגודל לא קובע

    אאודי A3

    מי אמר שמכונית מנהלים צריכה להיות מכונית גדולה? אודי A3 החדשה מוציאה את נתון הגודל מהמשוואה ומשיקה סוג חדש של נישה - מכונית מנהלים קומפקטית.

    • 06-05-2013
    • מאת: שלומי צרפתי

    האבולוציה של תעשיית הרכב הכתיבה לאורך השנים מספר כללים לייצור מכוניות שעולם הרכב מתיישר לפיהם. פעם בכמה זמן מגיעה מכונית ומנסה לשנות את הכללים האלה. כשזה מצליח, היא הופכת לסוג של אגדה. זה אומנם לא קורה עם אודי A3 החדשה, היא לא מהפכה בשום צורה (ובטח לא אגדה), אבל היא כן סוג של בשלות מסוימת לנישה חדשה יחסית, רכב מנהלים קומפקטי.
    כשחושבים על רכב מנהלים, אחת מהאסוציאציות הראשונות היא גודל. בסדר כזה או אחר מגיעים גם הפאר, האבזור, היוקרה, הסטטוס והפינוק. הכל נכון, ברוב המקרים... במקרה של ה-A3 הנתון של הגודל יוצא מהמשוואה וכל השאר נשארים. ה-A3 החדשה היא רכב מנהלים כמעט בכל היבט, למעט הגודל. בעולם של היום, עולם בו חלק גדול מנהמנהלים עד לא מזמן גידלו חצ'קונים, הנישה הזו של מכונית מנהלים קומפקטית בהחלט הכרחית. 

    אודי A3 החדשה

    אודי A3 - ניהוג וביצועים 

    הA3- שעמדה לרשותנו צוידה במנוע ה-1.8TSI החדש של קבוצת פולקסווגן, שמפיק 180 כוחות סוס ו-25 קג"מ של מומנט מרבי. מדובר בשיפור של 20 כוחות סוס לעומת הגרסה הקודמת של אותו מנוע 1.8TSI, וזה לפני שהזכרנו את השיפור בזמינות הכוח. הגיר הוא אותו גיר DSG7 (כפול מצמדים, 7 הילוכים) והשילוב בינהם הוא אותו שילוב טוב ואף מצוין. ה-A3 מבוססת על פלטפורמת ה-MQB החדשה של הקבוצה, אותה פגשנו גם בפולקסווגן גולף החדשה. את אותן התכונות הטובות שמצאנו בגולף מצאנו גם כאן. בדומה לגולף, גם ה-A3 עשתה דיאטה והשילה כ-80 ק"ג ממשקלה בהשוואה לאחות היוצאת. בשילוב עם מנוע חזק מאוד ומתלים קשיחים יחסית אך לא נוקשים מתקבלת הרגשה של רכב מאוד אתלטי. המאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 7.2 שניות. האצות הביניים מעולות בזכות המנוע הגמיש והמצוין וגם בזכות הגיר המהיר. האודי הזו היא מכונית מהירה מאוד כמעט בכל כביש. הקלות שבה מגיעים למהירויות לא חוקיות, והעובדה שזה דיי כיף לעשות את זה, הופכת את המכונית לסכנה ברורה ומידית לרישיון. ה-A3 החדשה היא אומנם לא מכונת נהיגה במהות שלה, בעיקר בגלל הפידבק מההגה, אבל היא בהחלט מדרבנת אותך לנהוג בה מהר. 

    אודי A3 החדשה

    אודי A3 - אבזור

    למבחן התייצבה A3 עם חבילת שארפ, מה שאומר שהיא מצוידת בגג שמש פנורמי, בחבילת אלומיניום, בפנסי קסנון ובמושבי ספורט מצופים עור אלקנטרה (תוספת בשווי 25,000 ₪). מעבר לזה הרכב מאובזר מכל הבא ליד, כולל מסך מולטימידיה 5.8 אינץ' שעולה בצורה אוטומטית מהדשבורד והשליטה עליו מתבצעת באמצעות כפתור ה-MMI (שזה בעצם גלגלת גדולה שנמצאת ליד ידית ההילוכים). בהתחלה זה קצת מסורבל, אחר כך כשמתרגלים זה אפילו נוח. בנוסף ניתן למצוא כאן, מעבר לדברים הסטנדרטים, מערכת start&stop, בקרת אקלים אלקטרונית עם פתחים לאחור, מערכת מולטימדיה טובה מאוד עם דיבורית בלוטות' מובננ ועוד.בולטת בהעדרה בקרת השיוט, שהפכה לסטנדרט ברכבים שמתיימרים לשייך את עצמם לקטגוריות זולות בהרבה. את היתרון הגדול של ה-A3 קצת קשה להעביר במילים או ברשימת אבזור, וזו אולי המעלה העיקרית של הרכב הזה. 

    אודי A3 החדשה

    אודי A3 - נוחות וצריכת דלק 

    ההרגשה הזו מקבלת רוח גבית כשהרכב נמצא בתנועה. השקט המופתי שמתקבל בתא הנוסעים (גם במהירויות גבוהות) ושיכוך המהמורות המעולה מחזקים את ההרגשה הכללית, זו של הפרימיום. מרווח הפנים השתפר לעומת הדגם הקודם בזכות הארכת בסיס הגלגלים ומבוגרים (בהנחה שהם לא סקנדינבים) יימצאו שם מרווח רגליים דיי טוב. תא המטען גדל ב-15 ליטר אבל הנתון הסופי כשלעצמו לא מרשים עם 365 ליטר. 

    צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה בצורה ממוצעת על 9.6 קילומטרים לליטר. זה בוודאי לא הנתון האופטימלי אליו ניתן להגיע, ה-A3 דרבנה אותי לנהוג מהר ועשיתי את זה רוב הזמן. אני מניח שנתון ממוצע של 11 קילומטרים לליטר הוא הנתון ההגיוני יותר.

    אודי A3 - מחיר ומתחרות 

    גרסת ה-1.8 ליטר של ה-A3 החדשה תעלה לכם, ללא חבילת ה-Sharp, כ-182,500 ₪ לדגם ה-3 דלתות או 187,500 ₪ לדגם ה-5 דלתות (ספורטבק) שיגיע בקרוב ארצה. במחיר הזה המתחרות העיקריות שלה הן הבמוו סדרה 1 118i, מרצדס A קלאס והוולוו V40. לכל אחת מהן יתרונות משלה אבל בהרגשה שלי, ה-A3 היא המוצר המוגמר ביותר מבין הארבע כרכב מנהלים קומפקטי. עכשיו רק נשאר לחכות עד שיתחיל רשמית שיווקה של ה-A3 ספורטבק (5 דלתות) בישראל, כדי לבדוק את זה סופית.

    אודי A3 - השוואה למתחרות

    אודי A3 בקטלוג הרכב של CarsForum
    אודי A3 - קטלוג ומפרט טכני להורדה

    הירשמו עכשיו וקבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת אודי מהמומחים של CarsForum

    אודי A3 החדשה

    dddd