תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאנגיונג
  • סאנגיונג בהקפאה חלקית עד ל-2015

    סאנגיונג

    סאנגיונג לא תהיה שחקן משמעותי בשוק הרכב הישראלי, לפחות עד לשנת 2015. בטלקאר ישמרו את המותג על אש קטנה בשנתיים הקרובות עם שני דגמים עיקריים.

    • 03-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מי שעבר בחודשים האחרונים ליד אולם התצוגה המרכזי של סאנגיונג, בתחילת רחוב המסגר, בוודאי שם לב לעובדה שאת רכבי התצוגה של המותג החליפו רכבים של קיה. אין מדובר בצירוף מקרים ולמעשה נתוני הרישוי אותם מספק איגוד יבואני הרכב נותנים את המספרים שמאחורי אולם התצוגה. מאז תחילת השנה לא מכרה טלקאר, יבונית סאנגיונג לישראל, אף לא רכב אחד של המותג. האם זה אומר שדינו של המותג להעלם מהשוק המקומי, ממש כמו המותג דייהטסו אותו שיווקה בעבר טלקאר בישראל?

    כנראה שלא בדיוק, אבל בערך. גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, הסביר אמש כי המותג נמצא כרגע בתקופת ביניים שתימשך עד לשנת 2015 לפחות. "לעומת קיה, שמייצרת מעל ל-2 מיליון רכבים, כאן מדובר ביצרן של כ-90 אלף רכבים. הרכבים שלו מצליחים יפה מאוד ברוסיה וכמובן בשוק הבית הקוריאני, אז קל להבין שזה מקשה עלינו לקבל את המחיר הרצוי לרכבים", הסביר בהשקת קיה סיד החדשה שנערכה אמש בתל-אביב.

    סאנגיונג קורנדו החדש

    ומה בינתיים?
    לטלקאר אין כוונה לזנוח את המותג בישראל, למרות היצע הדגמים המצומצם יחסית שלו ולמרות בעיות האספקה. ביבואנית מבינים כי השקה מחדש של מותג שיצא מהשוק קשה יותר מתחזוקה של מותג כזה על אש קטנה. לכן מתכוונים בטלקאר להשתמש ברכבי סאנגיונג כזרוע שיווקית נוספת, שתמלא את החסר בנישות בהם אין לקיה דגמים רלוונטיים.

    כבר בחודשים הקרובים אמור להגיע ארצה סאנגיונג רודיוס החדש. המיניוואן הגדול הזה ימלא בעבור טלקאר את החלל שהשאיר אחריו קיה קרניבל, ששיווקו הופסק הלכה למעשה עד להגעת הדגם החדש ב-2014. עוד צפוי להגיע ארצה בקרוב סאנגיונג אקטיון ספורט החדש, שייכנס לסגמנט הטנדרים הקלים וינסה לנגוס מעט מנתח השוק של איסוזו די מקס החדש ומיצובישי האנטר. מספר רכבים כבר הגיעו ארצה לצרכי תקינה ושיווקו של הדגם צפוי להתחיל בתקופה הקרובה.

    רק ב-2015 צפויה היצרנית לחזור ובגדול, עם דגם סדרתי שיתחרה ברכבי הפנאי הקטנים (כדוגמת ניסאן ג'וק או שברולט טרקס) ויתבסס על דגמי קונספט שהציגה בעבר היצרנית. בטלקאר מקווים כי הדגם החדש יוכל להפוך את המותג לשחקן משמעותי בשוק הרכב המקומי והם בהחלט מחכים להגעתו. עד אז, כאמור, יישאר המותג פעיל בישראל על "אש קטנה" מתוך כוונה לשמר את רשת המוסכים והמכירה שלו.

    מחפשים סאנגיונג חדשה או משומשת? קבלו הצעה אטרקטיבית מהמומחים של CarsForum.

    סאנגיונג XIV-1

    dddd