תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס יונימוג 2013 – עיצוב חדש ומנועי יורו6

    מרצדס

    מרצדס מחדשת את המשאית הכל יכולה שלה ומציגה את דגמי 2013 של היונימוג, עם מנועי טורבו-דיזל חדשים ונקיים יותר ותא נהג חדש.

    • 24-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    האם יש צורך להציג את אייקון השטח יונימוג? סדרת המשאיות הזו מבית דיימלר ומרצדס-בנץ מיוצרת מאז אמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת ללא שינוי מהותי בקונספט המרכזי - משאית במשקל בינוני המיועדת לעבודה בתנאי שטח קשים. למעשה, היונימוג היא לא משאית אחת אלא סדרה הכוללת כעשרה דגמים שונים של משאיות בשלל משקלים, גדלים ואפילו אופציה לגרסאות עם שלושה סרנים. סדרת משאיות היונימוג נחשבת לנישה בעולם המשאיות של מרצדס, כשסך היקף המכירות העולמי שלה ב-2012 מסתכם ב-3,450 משאיות בלבד..

    יונימוג 2013

    בראש ובראשונה מקבלים דגמי היונימוג 2013 מנוע טורבו-דיזל חדש, שעומד בתקן זיהום האוויר האירופי Euro6. במרצדס לא מיהרו לאמץ מנועים חדשים בסדרת היונימוג ולמעשה מדובר בסדרת הדגמים האחרונה של משאיות מרצדס באירופה שמקבלת את מנועי ה-Euro6 החדשים. אך כעת, לאחר שצברה היצרנית ניסיון חיובי רב עם המנועים הללו בסדרות המשאיות האחרות שלה ולאחר שתקן ה-Euro6 צפוי להפוך מחייב באירופה החל מינואר הקרוב, הבשילה העת להתקינם גם בסדרה זו.

    היצע המנועים החדש יתבסס על שני מנועי טורבו-דיזל חדשים - OM934 ו-OM936. הראשון בתצורת 4 צילינדרים, בנפח של 5.1 ליטרים, בהספק מרבי של 156 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-66 קג"מ. השני בתצורת 6 צילינדרים, בנפח של 7.1 ליטרים, בהספק מרבי של 272 או 299 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-120 קג"מ.

    מלבד עדכונים המנועים יציע היונימוג החדש תא נוסעים חדש לחלוטין, עם הנדסת אנוש משופרת ושמשות גדולות יותר לשיפור הראות. בנוסף שדרגה מרצדס את המערכת ההידראולית של המשאית, את יציאת ה-PTO (אופציונאלית בחלק מהדגמים) והוסיפה אופציה למערכת ABS.

    יונימוג 2013