תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן סטיישן
  • רנו מגאן סטיישן דיזל – מבחן דרך

    רנו מגאן סטיישן

    גרסת הסטיישן של המגאן מגיעה ארצה עם מנוע טורבו-דיזל ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, שילוב מנצח בכל הנוגע לחיסכון בדלק. ומה לגבי כל השאר? מבחן דרך למגאן אסטייט החדשה.

    • 31-03-2013
    • מאת: יניב רוטנברג

    מזה תקופה שבקרסו נושאים את דגל הדיזל בגאווה ומשקיעים אנרגיה רבה ביבוא ושיווק רכבי דיזל. עם הרוח הגבית של המחאה החברתית, מצבו של מעמד הביניים ומחירי הדלק המאמירים חדשות לבקרים -  רכבים שבעבר הלא ממש רחוק מצאו את דרכם אך ורק לנהגי מוניות, מוצאים את דרכם לציי הליסינג ולצרכנים פרטיים. על כך אנו רק מברכים. הגיע הזמן שהעם היושב בציון יגלה את היתרונות הגדולים של מנועי הטורבו דיזל המודרניים.

    את רנו פלואנס דיזל כבר בחנו כאן בעבר והתרשמנו ממנה ומצריכת הדלק שלה לטובה. לאחרונה נתבשרנו על ידי היבואן כי החל יבוא המגאן דיזל סטיישן רובוטית (דו-מצמדית) ואותה אנו בוחנים היום.

    רנו מגאן סטיישן דיזל - תיק החוץ:

    עיצוב רכב במרכב סטיישן זה לא עסק פשוט, בטח אם רוצים ליצור עיצוב נאה והרמוני. חלק מהיצרנים פשוט חותכים את הרכב עם מעין אחוריים שטוחים וכעורים שכאלה, חלק מעצבים שרך עודף אחורי שנראה כאילו הוא תלוי לו שם מאחור ולא ממש קשור לרכב. זה לא המצב במקרה של המגאן.
    החל בצמד יחידות התאורה הקדמיות המשוכות לאחור והכוללות תאורת יום מבוססת לד, הכנפיים הקדמיות התפוחות, הקו התחתון של החלונות הצדדיים ועד יחידות התאורה האחוריות שמונחות במעיין "כתפיים אחוריות" - כל עיצובו של הרכב הרמוני וזורם.

    רנו מגאן סטיישן דיזל

    רנו מגאן סטיישן דיזל - תיק הפנים:

    לחיצה על הכרטיס החכם, כניסה לרכב ואתם מתיישבים מול הגה 3 צלעות נאה מאוד שבו הצלעות מצופות באלומיניום מוברש וכוללות שליטה על  בקרת השיוט, מגביל המהירות (שהמתג הראשי שלה ממוקם באופן לא נח ליד ידית בלם היד) ומערכת השמע (הכוללת שישה רמקולים וחיבורי USB, AUX ובלוטות').

    מאחורי ההגה לוח שעונים מעוצב, משמאל שעון סל"ד אנלוגי לחלוטין. במרכז שעון מהירות שבצידיו צמד שעונים נוספים (דלק וחום מנוע), דיגיטליים בעיצוב אנאלוגי. מימין שני צגים דיגיטליים קטנים נוספים, בהם מוצגים נתוני מחשב הדרך. אני בטוח שיש ברנו מעצב רכב שגאה מאוד בעיצוב של לוח השעונים, בטח גם זכה שאיזה פרס עיצוב השנה של לוחות שעונים או משהוא כזה.

    רנו מגאן סטיישן דיזל

    יתר תא הנוסעים מורכב בעיקר מפלסטיק שחור. הפלסטיקים אולי לא תמיד רכים אולם מורגש שמדובר ביחידה מסיבית, איכותית ולאורך כל המבחן לא נשמעו קרקושים מיותרים מאזור זה. פה ושם פזורים בחלל הרכב משטחים נוספים של אותו אלומיניום מוברש מההגה. בסך הכל התוצאה אלגנטית וסולידית. בקרת האקלים המפוצלת ברורה, נוחה לשימוש, ואינטואיטיבית לחלוטין. בימינו, כשבוחני רכב נתקלים לא פעם בלוחות שעונים מגובבי ומרובי כפתורים, מדובר בשינוי מרענן ומבורך. מערכת השמע קצת פחות אינטואיטיבית לתפעול, "מחלה" ידוע בדגמי רנו.

    מאחר ובסיס הגלגלים של דגם הסטיישן ארוך במקצת מזה של דגם ההאצ'בק, המרחב הפנימי מעולה ולא הייתה לי שום בעיה, על כל מאה ושמונים הסנטימטרים שלי, לשבת מאחורי כיסא הנהג שכיוונתי עבורי, כנ"ל גם במרווח הראש. אבל אם יושבי הספסל האחורי ייהנו ממרווח ראש ורגליים, הם לא ייהנו מהעדר פתחי המיזוג.

    בתא המטען שפת ההטענה נמוכה ופתח ההטענה רחב. גם במצב שבו הכיסאות האחוריים לא מקופלים אנו נהנים מ-524 ליטר וללא מגבלת גובה (חוץ מתקרת הרכב, כמובן) זוג יכול בקלות להעמיס על הרכב 3 ילדים, 2 עגלות ילדים וציוד ל-1 חופשה של מספר ימים ללא כל בעיה. לחילופין, אם אתה אינסטלטור או בא נגיד בעל חנות חיות שצריך לעשות משלוחים של שקי אוכל ללקוחות, הרכב יכול לשמש בקלות יתירה גם את המקצוע וגם את המשפחה.

    אולם את האידיליה של תא המטען הורסים הכיסאות האחוריים שמסיבה תמוהה לא מתקפלים למצב שטוח. אני לא מדבר על שטוח ברמה של גובה זהה עם רצפת תא המטען, אלא הם פשוט נעצרים בזווית של 45 מעלות וזה מקסימום הקיפול שלהם. מעיון בקטלוג הרכב של היצרן אנו למדים שמדובר בבחירה של היבואן ולא של היצרן, כי אופציה של כסאות אחוריים מתקפלים לרצפת תא המטען אכן קיימת. זאת ועוד, בחו"ל היא מגיעה עם אופציה לכיסא נוסע קדמי שמתקפל קדימה לגובה אחיד, ליצירת משטח הטענה ארוך במיוחד - מלוח השעונים ועד לדלת תא המטען. אבל כאמור, היבואן בחר שלא לשווק כך את הרכב בישראל וסיבותיו עמו.

    רנו מגאן סטיישן דיזל

    רנו מגאן סטיישן דיזל - תיק התחבורה:

    לחיצה קלילה על כפתור ההתנעה ומיד נשמע קולו של מנוע ה-1.5dCi של רנו (110 כוחות סוס), שלא ניתן לטעות בו. שלא תבינו אותי לא נכון, לא מדובר במוניות המרצדס של שנות השמונים שהיו מודיעות לכל השכונה על הגעתם בתרועת דיזל אלא ההפך המוחלט. מדובר במנוע שקט ולא מווברץ בצורה יוצאת דופן, אולם מאחר ומנועי הבנזין הפכו בשנים האחרונות לכמעט חרישיים בעמידה פתאום מנוע הדיזל המודרני הפך שוב למעט חריג. אם אתם, ככל העם היושב בציון, נוהגים עם רדיו, חלונות סגורים ומזגן, תשכחו מרעשי המנוע, פשוט כי לא תשמעו אותם. מספר דקות לאחר תחילת התנועה והגעה לטמפרטורת עבודה, גם רעש זה כמעט נעלם.

    לקחתי את המגאן לחצי יום "סידורים" בדרום תל אביב. יכולת השיכוך הנפלאה של הבולמים, ההגה החשמלי הקל מאוד שמקל על התמרון בתנועה איטית וצפופה ושפע החלונות מקלים מאוד על התנועה (והחניה) בתנועה עירונית צפופה.
    מחוץ לעיר התמונה שונה במקצת. לא שיש בעיה מהותית כל שהיא עם הרכב. שילוב המומנט השופע ותיבת ההילוכים הפנטסטית פשוט מצוין מניבים רכב מהיר, זריז ששמח להאיץ בכל מהירות ולסיים עקיפות בזריזות גם במהירויות בלתי חוקיות בעליל. אולם אותם מתלים רכים ואותו הגה מנותק לחלוטין משדרים לך בעיקר רמזים של "בחייך, התכנסנו כאן בכדי להביא אותך ליעד, לא בשביל להתעקש על קשקושי זנב ברמפת הירידה של  מחלף שפירים, לא ככה?"

    על השיוט הנינוח במהירויות שיוט בכביש 6 העיב רק אותו מחסור בחומרי בידוד בחומרי בידוד שזכור לנו גם מהפלואנס. במהירות שיוט בכביש מהיר נשמעים רעשי כביש, צמיגים ורוח שהולכים והופכים יותר ויותר נוכחים ככל שהמהירות עולה. אם כי יש לציין שניכר שיפור כלשהוא בנושא זה והמגאן מרגישה מעט יותר מבודדת מהפלואנס, נקודה שאמורה אגב להתאזן עם השקת הדגמים מתוחי הפנים של הפלואנס.

    בנוגע לתיבת ההילוכים הדו מצמדית (6 הילוכים, EDC) נטיל את הפצצה כבר עכשיו. לעניות דעתי, למעט תיבות אקזוטיות ויקרות להחריד, מדובר בתיבת ההילוכים הדו-מצמדית הטובה ביותר בשוק. העלאות והורדות ההילוכים חלקות ונעימות, גם בפקקים. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לגרום לתיבה להתבלבל או להשתהות יתר על המידה, התיבה פעלה ללא דופי ולא ממש הבינה מה אני רוצה ממנה. גם תחת נהיגה קצת אתגרית (כאמור, הרכב כמכלול לא ממש מעודד אותך ללכת לשם) התיבה עקבית, מעלה ומורידה הילוכים כראוי וללא החלפות אגרסיביות וללא מכות.

    רנו מגאן סטיישן דיזל

    רנו מגאן סטיישן דיזל - סיכום הישיבה ע"י יושב ראש המליאה

    אז מה בעצם היה לנו?

    לאחר יום וחצי עם המגאן של מבחן מאומץ עמדה צריכת הדלק הכוללת על 16 קילומטרים לליטר. נוסיף לזה את תיבת ההילוכים המצוינת, את המומנט השופע בסל"ד נמוך (24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד), את האבזור המצוין, את המראה החיצוני ומתקבל רכב נהדר שבולט בסגמנט המשפחתיות בשילוב שמצד אחד הוא לא מקובל, אבל מהצד השני הוא בהחלט מנצח.

    אם המחסור בפתחי המזגן האחוריים והעובדה שהמושבים האחוריים לא מתקפלים לחלוטין לא הופכת את הרכב ללא רלוונטי עבורכם, מומלץ לשקול אותה כאלטרנטיבה למשפחטומטית 1600 אוטומטית. מחירה הרשמי (133 אלף ש"ח) גבוה במעט ממחיר המתחרות הישירות, כדוגמת שברולט קרוז סטיישן או יונדאי i30cw. אבל מה שבטוח, הפער הניכר בצריכת הדלק יקזז את ההפרש הזה במחיר מהר מאוד וישאיר אתכם עם רווח נקי בכיס.

    רנו מגאן סטיישן בקטילוג הרכב של CarsForum
    רנו מגאן סטיישן - מפרט טכני - עמוד 1 - עמוד 2

    רנו מגאן סטיישן דיזל

    dddd