תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • צפו: ריינג' רובר ספורט החדש (2013)

    לנדרובר

    הדור השני של הריינג'-רובר ספורט נחשף בניו יורק. קל, מהיר, זריז ומאובזר מבעבר - הדור השני של הריינג' רובר ספורט בתמונות ובוידיאו.

    • 30-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ריינג' רובר ספורט החדש, הדור השני של רכב הפנאי-ספורט-שטח-יוקרה-מחק את המיותר, נחשף בתערוכת הרכב של ניו-יורק בהשקה מפוארת עליה ניצח שחקן הקולנוע דניאל קרייג (ג'יימס בונד). הדור הראשון של הריינג' רובר ספורט התבסס על שלדת סולם נפרדת שמקורה בדיסקברי בעוד הדור החדש זונח את השלדה הנפרדת ועובר למרכב אלומיניום אחוד, לטובת ביצועי כביש טובים יותר וכמובן הפחתת משקל משמעותית. הדגם החדש מגלח למעלה מ-400 קילוגרמים בהשוואה למשקלו של הדגם הקודם, מה שכמובן צפוי להשפיע על צריכת הדלק אבל בעיקר על הביצועים - שאמורים להיות טובים מתמיד.

    לדברי לנדרובר הדור החדש של ריינג' רובר ספורט יהיה המהיר ביותר, הזריז ביותר והמתגמל ביותר לנהיגה בסדרת דגמי הריינג' ספורט ששווקו עד כה. הדגם יתבסס על פלטפורמה מקוצרת של הריינג' רובר החדש, שמערך המתלים שלה תוכנן מחדש והותאם במיוחד בעבור הדגם. מדובר במערך מתלי אוויר אקטיבי שמתקשר עם כל מחשבי הרכב בכדי להתאים את עצמו למאפייני הנסיעה. בנסיעה דינאמית המתלים יוקשחו וסייעו לשמור על זוויות גלגול נמוכות, בנסיעה בשטח תוכל המערכת להגביהה את הרכב בכ-3.5 סנטימטרים נוספים לשיפור העבירות.

    ריינג' רובר ספורט החדש

    היצע המנועים של הדגם צפוי לכלול בשלב הראשון שני מנועים בלבד. דגם הבנזין יצויד במנוע V8 בנפח 5 ליטרים מוגדש-על שמפיק 510 כוחות סוס בעוד דגם הדיזל (SDV6) יקבל מנוע טורבו-דיזל בנפח של 3 ליטרים ובהספק מרבי של 290 כוחות סוס. במהלך שנת 2014 יוצעו שני מנועי טורבו-דיזל נוספים במיוחד בעבור השוק האירופאי - 3 ליטר בהספק של 255 כוחות סוס ו-4.4 ליטר בהספק של 334 כוחות סוס. בעבור השוק האמריקאי תוצע גם גרסת V6 בנזין בנפח 3 ליטרים שבעזרת מגדש על תפיק 340 כוחות סוס.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים ויוצעו עם מבחר של שתי מערכות הנעה כפולות. מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת יותר כוללת טרנספר עם יחס העברה נמוך (LOW), נעילה מלאה לדיפרנציאל המרכזי ונעילה רוחבית כפולה מלאה (קדמית ואחורית). הגרסה הפשוטה יותר של מערכת ההנעה הכפולה תהיה כמובן קלה יותר (18 קילוגרמים) אבל תוצע ללא יחס ההעברה הנמוך ואת הנעילה המלאה יחליף דיפרנציאל מוגבל החלקה.

    ריינג' רובר ספורט החדש

    תא הנוסעים של ריינג' רובר ספורט החדש יציע כמובן את כל הפאר והיוקרה המקובלים בקטגוריה. רשימת האבזור ארוכה מאוד וכוללת אופציה כמעט לכל מערכת אלקטרונית שתוכלו לדמיין. בין היתר ניתן למנות מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית, מערכת אוטומטית לזיהוי שלטי הגבלת מהירות, מערכת להתראה על מכשולי מים עמוקים במיוחד, מערכת שמע עם 23 רמקולים בהספק של 1700W, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים ועוד.
    לראשונה בדגם תוצע גם אפשרות להתקנה של 7 מקומות ישיבה (5+2).

    מחירו של הדגם בארצות הברית יחל בכ-63,500 דולר (כ-230 אלף ₪) לדגם ה-V6 בהספק של 340 כוחות סוס. הדגם המעניין באמת, המצויד במנוע ה-V8 וברמת אבזור גבוהה במיוחד יעלה כ-93,200 דולר (כ-340 אלף ₪).

    dddd