תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ג'יפ
  • ג'יפ צ'ירוקי
  • ג'יפ צ'ירוקי החדש (2014) – פרטים נוספים

    ג'יפ צ'ירוקי

    ג'יפ חושפת את הצ'ירוקי החדש - מוחצן יותר, מאובזר יותר, איכותי יותר וחסכוני יותר מהליברטי אותו הוא מחליף.

    • 27-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    פרטים נוספים אודות ג'יפ צ'ירוקי החדש (2014) נחשפו מוקדם יותר הבוקר במסיבת עיתונאים שנערכה בניו-יורק. הצ'ירוקי החדש יחליף לקראת סוף שנת 2013 את הליברטי, רכב הפנאי הרך של ג'יפ שלא זכה להצלחה. בניגוד לליברטי המרובע, לצ'ירוקי החדש עיצוב מודרני וייחודי למדי עם יחידות תאורה קדמיות קטנות ו"עצבניות", קו עיצוב שאמור להגיע בהמשך לכל הדגמים בהיצע של ג'יפ. הגריל הקדמי נותר נאמן למסורת "שבעת הפסים" של ג'יפ אך הפעם, בניגוד לדגמים הקודמים, הוא חלק ממכסה המנוע.

    ג'יפ צ'ירוקי 2014

    אך גם מתחת לעיצוב המודרני והנאה אמור ג'יפ צ'ירוקי החדש לספק את הסחורה. הוא מבוססת על פלטפורמת ה-CUS wide החדשה של הקבוצה, שפותחה בשיתוף פעולה עם אלפא-רומאו (קונצרן פיאט מחזיק כיום בשני המותגים). פלטפורמה זו מוגדרת על ידי ג'יפ כ"פלטפורמה מודולרית" שיכולה לשמש בסיס לדגמים רבים ובעתיד צפויה לשמש דגמים נוספים מתוצרת דודג' ואלפא-רומיאו.

    הפלטפורמה החדשה אמורה גם לספק לרכב ביצועי כביש עדיפים, אך אין הדבר אומר שהצ'ירוקי 2014 זונח לחלוטין את מסורת השטח. הרכב יוצע עם שלוש מערכות הנעה כפולה ברמות תחכום שונות, לצד גרסה בעלת הנעה קדמית בלבד. דגמי ההנעה הכפולה הבסיסיים (Jeep Active Drive I) יוצעו עם מערכת הנעה כפולה בסיסית למדי. בדגמי ה-Jeep Active Drive II יהיה גם הילוך כוח ומערכת ממוחשבת לניהול המומנט בכל ארבעת הגלגלים. בדגמי ה-Jeep Active Drive Lock הבכירים תוצע גם נעילה לדיפרנציאל האחורי וכן מערכת אלקטרונית בשם Selec-Terrain שתשלוט בכל המערכות הממוחשבות בהתאם לתנאי הדרך.

    ואם כל זה לא הספיק כדי לשכנע אתכם שהצ'ירוקי החדש מתאים גם לשטח, בארצות הברית תוצע גם גרסה מיוחדת בשם Trailhawk שתכלול פגושי שטח מיוחדים לשיפור זווית הגישה והנטישה, שליטה טובה יותר על הדיפרנציאל האחורי והגבהה קלה למרכב הרכב.

    ג'יפ צ'ירוקי 2014

    היצע המנועים של צ'יפ צ'ירוקי 2014 יכלול שני מנועי בנזין בלבד. המנוע הבסיסי יהיה בנפח של 2.4 ליטר ובהספק מרבי של 184 כוחות סוס. לצידו תוצע גם גרסת V6 עם מנוע בנפח 3.2 ליטר בהספק מרבי של 271 כוחות סוס. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים חדשה מתוצרת ZF, עם לא פחות מתשעה הילוכים. נתוני צריכת הדלק הרשמיים לא פורסמו אך בג'יפ מבטיחים שיפור של כ-45 אחוזים בצריכת הדלק לעומת הדגם הקודם.

    שיפור ניכר נוסף צפוי גם בתא הנוסעים של צ'יפ צ'ירוקי החדש. הרכב יציע חומרים איכותיים ורכים מבעבר, מושבים ארגונומיים עם כיוון חשמלי וחימום/קירור, מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני ועוד. גם בתחום הבטיחות יציג הרכב שיפור ניכר, עם רשימת אבזור בטיחותי הכוללת 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אקטיבית, התראה מפני התנגשות, התראה על סטייה מהנתיב, התראה על רכבים בשטחים המתים ומערכת עזר לחניה.

    השיווק בארצות הברית צפוי להתחיל ברבעון האחרון של 2013. הדגם צפוי להגיע גם לישראל בהמשך, אך בשלב זה לא ידוע מתי תחל חברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ לישראל, לשווק את כאן את הדגם. ככל הנראה יהיה זה רק בתחילת שנת 2014.

    ג'יפ צ'ירוקי 2014

    dddd