תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן XL1 – סופר חסכונית ובדרך לייצור

    פולקסווגן

    פולקסווגן מציגה מכונית דיזל-היברידית חסכונית במיוחד, עם צריכת דלק ממוצעת של 111 קילומטרים לליטר. כן, זאת לא טעות.

    • 21-02-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מחירי הדלק שוב עולים? פולקסווגן XL1 היא בדיוק המכונית שאתם רוצים לשמוע עליה בימים בהם שוב מאיימים עלינו בעלייה של מחירי הדלק. פרויקט ה"ליטר לכל 100 קילומטרים" של פולקסווגן יצא לדרך באפריל שנת 2002 עם הצגתו של אב הטיפוס "1 Litre car". מאז הספיקה פולקסווגן להציג שני דגמי קונספט נוספים למכונית, ב-2009 וב-2011, שלא הגיעו לייצור. כל זאת אמור להשתנות עם ה-XL1 החדשה שתיחשף בחודש הבא ותגיע לייצור סדרתי בכמות מוגבלת. בשלב הראשון תייצר פולקסווגן 50 רכבים שיקבלו תקינה אירופאית מלאה. לאחר מכן תמשיך פולקסווגן בייצור איטי של המכונית בהתאם להזמנות שתקבל.

    פולקסווגן XL1

    פולקסווגן XL1 היא מכונית דיזל-היברידית קלה ואווירודינמית במיוחד שמצליחה להציג נתוני צריכת דלק כמעט בלתי נתפסים. אורכה כ-389 סנטימטרים, רוחבה 166.5 סנטימטרים והיא שוקלת 795 קילוגרמים בלבד. המכונית מתהדרת גם במקדם גרר נמוך במיוחד של 0.189Cd, מה שכמובן לא יזיק לצריכת הדלק. המכונית כוללת שני מקומות ישיבה בלבד בסידור מעט לא שגרתי בו הנוסע יושב מעט מאחורי הנהג ולא לגמרי לצידו.

    יחידת ההנעה של פולקסווגן XL1 מבוססת על מנוע טורבו-דיזל מוגדש עם שני צילינדרים בלבד שנפחו 0.8 ליטר והספקו המרבי הוא 48 כוחות סוס. המנוע הזה משודך למנוע חשמלי בהספק מרבי של 27 כוחות סוס (20 קילו-וואט) ולתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים. ביחד כל אלו מאפשרים לרכב להציג צריכת דלק ממוצעת של כ-111 קילומטרים לליטר, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 12.7 שניות.

    פולקסווגן לא מפרסמת בשלב זה את תאריך היעד לתחילת השיווק, את המדינות האירופאיות בהן תשווק ה-XL1 ואת מחירה. אלו יפורסמו, אולי, עם השקתה הרשמית בתערוכת הרכב של ג'נבה שתיפתח בתחילת חודש מרץ הקרוב.

    פולקסווגן XL1

    dddd