תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קורוס 3 סדאן וסטיישן בתמונות ראשונות

קורוס חושפת את גרסת הייצור הסדרתי של ה-3 סדאן - משפחתית סדאן שמגיעה מסין אבל מבטיחה איכויות אירופאיות.

  • 16-02-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

יש לנו הרגשה שאתם הולכים לשמוע הרבה את השם קורוס 3 בשנים הקרובות. מיזם הרכב המשותף לחברה לישראל וליצרנית הרכב הסינית צ'רי חושף פרטים ראשונים אודות המכונית הראשונה מתוצרתו שגם מקבלת כעת שם רשמי - 3. ה-3 נחשפת באופן רשמי בגרסתה הסופית ולצידה נחשפות גם גרסת הסטיישן וגרסת ההאצ'בק המוגבהת וההיברידית, שתיהן מוגדרות בשלב זה כקונספט.

קורוס 3 סטיישן

קורוס 3 סדאן מבוססת על פלטפורמה חדשה שפותחה במיוחד בעבור המכונית ותשמש בעתיד גם את גרסאות ההאצ'בק, הסטיישן והקרוס-אובר. בסיס הגלגלים שלה נדיב באורכו (269 סנטימטרים), בין יונדאי i35 לפולקסווגן ג'טה. האורך הכללי עומד על 461.5 סנטימטרים, בדומה לרנו פלואנס. נפח תא המטען עומד על 450 ליטרים והמושבים האחוריים ניתנים לקיפול לצורך הגדלתו. בתוך תא הנוסעים יוצאו תאי אכסון נוספים, כולל תא כפפות מקורר, 9 תאי אכסון נוספים, 2 מחזיקי בקבוקים ו-4 מחזיקי כוסות.

היצע המנועים של קורוס 3 סדאן צפוי לכלול בשלב הראשון שני מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר. הראשון, אטמוספרי, בהספק מרבי של 126 כוחות סוס והשני, מוגדש טורבו, בהספק מרבי של 156 כוחות סוס. שני מנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או רובוטית כפולת מצמדים (6 הילוכים גם כן). בהמשך צפויה קורוס להציג שני מנועי בנזין נוספים - 1.2 ליטר 3 צילינדרים מוגדש בהספק של 130 כוחות סוס ו-1.6 ליטר מוגדש בהספק של 160 כוחות סוס. שני האחרונים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, יעמדו בתקן זיהום האוויר המחמיר יורו 6 והם צפויים להיות המנועים שישווקו בגרסאות האירופאיות.

קורוס 3 סדאן

בקורוס מבטיחים שלא רק המנועים יעמדו בסטנדרטים המחמירים של האירופאיים אלא גם התנהגות הכביש ורמת הבטיחות. ה-3 אמנם טרם נבחנה במבחני ריסוק כלשהם אבל בקורוס מספרים שהיא תוכננה כדי "להצטיין במבחני הריסוק האירופאיים והסיניים". רשימת האבזור הבטיחותי צפויה לכלול 6 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחנים, ABS ובקרת יציבות.
על כיול התנהגות הכביש של המכונית היה אמון אחד ממהנדסי העבר של חטיבת M בבמוו והוא מבטיח שהקורוס 3 תציע שילוב נכון בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש טובה.

המכונית צפויה להיכנס לייצור סדרתי כבר בתקופה הקרובה, במפעל חדש שנבנה במיוחד בסין ועומד בכל הסטנדרטים האירופאיים. שיווקה בסין צפוי להתחיל במחצית השנייה של השנה ולאירופה היא צפויה להגיע לקראת סוף 2013 או בתחילת 2014.

קורוס 3 סדאן

לצידה של קורוס 3 סדאן מוצגת גם גרסת קונספט להאצ'בק (5 דלתות) מוגבהת שמשמשת גם תצוגה מקדימה ליחידת ההנעה ההיברידית, שצפויה להופיע בשיווק סדיר במהלך 2014. מערכת ההנעה ההיברידית של קורוס מצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר שהספקו המרבי 130 כוחות סוס. אליו משודכים שני מנועים חשמליים נוספים. החזק מבין השניים, בהספק של 50 קילו-וואט (כ-67 כוחות סוס), מניע את צמד הגלגלים האחוריים ליצירת מערכת הנעה כפולת. השני קטן יותר ומשמש בעיקר כמתנע (סטרטר) משולב עם אלטרנטור, בדומה לזה שקיים במערכת ה-IMA הנוכחית של הונדה. נתון צריכת הדלק של הדגם ההיברידי לא פורסם אך כן פורסמו נתוני התאוצה (7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) וטווח הנסיעה המרבי במצב חשמלי (4 קילומטרים).

קורוס 3 היברידית

dddd