תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה סדאן
  • אופל אסטרה סדאן – מבחן דרך

    אופל אסטרה סדאן

    אז מה, גם אופל רוצה סדאן קומפקטית 4 דלתות שפוזלת חזק לציי הרכב? זיו יצא לבדוק את התוספת החדשה למשפחת האסטרה בישראל וחזר אופטימי.

    • 29-01-2013
    • מאת: זיו רוזנקר

    "הכי טוב בבית", "כי חיים רק פעם אחת", "לגדול בידיים טובות". אלו רק חלק מהסיסמאות שמקיפות אותנו בחיי ביומיום. הן מוצגות לפנינו במדיה ובעיתונים, על שלטי החוצות בהם אנו בוהים בפקק של הבוקר ולא חודלים אפילו בזמן המנוחה הקדוש שלנו בערב מול הטלוויזיה. מרביתם לא מבטיחות הרבה מעבר לפנטזיה, חלקן אפילו שקריות. אך ישנם סלוגנים מעטים בלבד, קצרים וקולעים, אשר אומרים בדיוק את האמת. כזו בדיוק היא אופל, מותג ותיק אשר כמעט ונשכח, לאחר שבמשך שני העשורים האחרונים ייצרה רכבים בינוניים וחסרי מעוף אשר לא זכו להצלחה בשוק המקומי. כמו באגדות עוף החול, מותג אופל קם לתחייה בתחילת העשור הנוכחי עם היצע דגמים רחב הנעזר בשיווק אגרסיבי מצד הבית החדש של היצרן בארץ - קבוצת שלמה רכב.

    כעת מתווספת להיצע דגמי אופל בישראל האסטרה סדאן, או בשמה המלא אופל אסטרה ברלינה ומצטרפת לאסטרה האצ'בק המשווקת בארץ זה למעלה משנה ולאסטרה GTC שהגיעה ארצה באמצע השנה שעברה. הפעם השכילו באופל להביא דגם בעל רמת אבזור אחת בלבד לו משודך מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוצלח, בהספק של 140 כוחות סוס ב-4900 סל"ד. שמחים (יותר) ועליזים (פחות), מצוידים ברכב סדאן משפחתי מרווח המציג צריכת דלק טובה (על הנייר) ואיכות גרמנית (בהישג ידך) יצאנו לראות כיצד היא מסתדרת על כבישי ארץ ישראל. כשהיידי פגשה את עמיחי.

    אופל אסטרה סדאן

    אופל אסטרה סדאן - במבט ראשון...

    היא מזכירה לי משהו, רכב שראיתי בעבר. ממש לפני כמה דקות. אני עושה סיבוב נוסף בסוכנות וזה מכה בי בחוזקה - יכול להיות שמהנדסי אופל התעצלו לעצב דגם חדש ופשוט הקטינו דגם קיים? דיאטה זה עניין שבאופנה, אך הגרמנים מעולם לא היו חזקים בתחום הזה. כשמסתכלים עליה מאחור, האסטרה ברלינה מראה דמיון רב לאחות הבוגרת - אופל אינסיגניה. מהצדדית הדמיון כבר הופך למציאות, ונראה כאילו לא טרחו לשנותה כלל. המראה של האסטרה נאה אך אגרסיבי, עם צדודית תפוחה ורחבה אשר מותירה רושם של רכב מנהלים בורגני, בעיקר עם נגיעות הניקל על גבי הצבע השחור איתו הגיע רכב המבחן.

    אופל אסטרה סדאן - נכנסים פנימה

    הרושם הגרמני הבוגר שהותירה עלי מבחוץ ממשיך באותו קו גם בתא הנוסעים. זה מתחיל בטריקת דלת החלטית וממשיך בצבעי הקונסולה הכהים יחסית. כבר במבט ראשון ניתן להתרשם ממלאי הפקדים ששוטף את הקונסולה, המעביר בי את המחשבה שאולי לא הייתי צריך להפסיק את שיעורי הטיסה באמצע. מצד שני, שילוב של עור בהגה, בידית ההילוכים ובבלם היד מזכירים לי שאנחנו עדיין על הקרקע ולא במסרשמיט. האבזור בברלינה נדיב וכולל בקרת אקלים מפוצלת (ללא פתחים מאחור), בקרת שיוט עם מגביל מהירות אלקטרוני, רדיו דיסק קורא MP3 עם אפשרות לחיבור Aux ודיבורית בולוטות' מובנית (האחרון חסר בדגם ההאצ'בק) וכן צמד פנסי ערפל בחזית. באופל יצאו במהלך שוביניסטי המתנגד לאיפור בזמן הנהיגה, אחרת אין לי הסבר אחר לאי הימצאותה של מראה בסוכך השמש של הנהג. מעבר למושבים האחוריים עם ציפיות גדולות (בסיס הגלגלים עומד על 269 ס"מ) מגלה כי המושב נמוך, שטוח וקשה - מרבית הנוסעים על עכוז דואב לאחר זמן מסוים, אך מין העבר השני לא נשמעו תלונות מכיוון מרווח הברכיים גם אצל הגבוהים שביניהם.  

    אופל אסטרה סדאן

    אופל אסטרה סדאן - מתניעים

    רעש מנוע דיזלי מפלח את האוויר בבת-סיבוב-סוויץ' ולא שוקט גם לאחר שהמנוע כבר חם. הניסיון שלי במבחן עם האסטרה מחומשת הדלתות מלמד שזהו הצליל הנורמטיבי של המנוע, ככל הנראה בניסיון להעניק למנוע רעש בשרני. הצליל הזה, אגב, נשמע מוצלח בהרבה בסל"ד גבוה ובלחיצה עמוקה על הדוושה. בתנועה עירונית איטית הגיר מתפקד מעולה, מתאים את ההילוך למהירות ואף מוריד הילוכים בעת בלימה, מסייע לנהג לבלום. כשמאמצים אותו מעט, הגיר האוטומטי בעל ששת ההילוכים מתריס נגדנו בחבטה מורגשת ולא נעימה. העברת הילוכים ידנית הינה נוחה ומספקת עצמאות מלאה לנהג, אך בעלת השהייה מעצבנת בעת הורדת הילוך. עלייה לכביש המהיר, התייצבות על 100 קמ"ש חוקיים, ומחוג הסל"ד מראה 1800 סל"ד שקטים ונוחים. האצה זריזה, הדורשת לחיצה הגונה על הדוושה, מעירה את הגיר ומיישרת את מחוג המהירות על 120 קמ"ש - הסל"ד כעת מתייצב על 2200, גם הם שקטים ללא רעידות או רעשי רוח. ההתרשמות מעבודת הבולמים טובה בכלליות - יכולת ספיגת המהמורות הינה גרמנית למהדרין, קשה ומשרת ביטחון במהירות גבוהה אך חובטת מעט במעבר על פני מכסי ביוב בתנועה אורבנית. צריכת הדלק בנסיעה רגועה (עם שימוש בבקרת השיוט) עמדה על 1:12.5. ובאשר לעושים שימוש מסיבי ברגל ימין, הם יראו את מחוג הדלק צונח בחופשיות עם נתונים שידאיגו את הארגונים הירוקים: 8 קילומטרים לליטר.

    אופל אסטרה סדאן - בכביש המפותל

    טרם התיישבנו, הצצתי לעבר מידת הצמיגים שממרחק רב הפתיעו אותי בגודלם. המספרים אישרו את הציפיות - צמיגי 215/50/17 רחבים, גדולים וטריים. דרוש מאמץ רב כדי לגרום לברלינה לאבד את העשתונות, וכשזה קורה בקרת האחיזה ממהרת להתערב. הברלינה בעלת אחיזה גבוהה, הגה חד והתנהגות מצוינת. כל זה היה יכול להיות מתכון מושלם לו רק שקלה מעט פחות מהטיטאניק (1,393 ק"ג, ליתר דיוק). למרות המשקל הגבוה שעומד בעוכריה, האופל מציבה רף גבוה לכל המשפחתיות בתחום ההתנהגות, בעוד השילוב עם המנוע עתיר המומנט (20.4 קג"מ ב-1850 סל"ד) רק תורם לחוויה. מעולה.

    צריכ(ח)ת הדלק בשלב הזה עמדה על ליטר בנזין לכל 8.5 קילומטרים. כבר שכחנו שמדובר במנוע בנפח 1400 סמ"ק...

    אופל אסטרה סדאן

    אופל אסטרה סדאן - איכות גרמנית בהישג ידך?

    הסלוגן המפורסם של אופל מקבל משמעות כנה ואמיתית לאחר הפחתת המחירים האחרונה. מחירה של האסטרה ברלינה עומד על 127,900 ₪, מחיר שמצדיק את התמורה בכל קנה מידה. לצורך השוואה, המתחרה הישירה מוופלסבורג גרמניה, פולקסוואגן ג'טה 1.4TSI, עם מנוע חלש במעט ואבזור חסר, תעלה לכם כ-15,000 ₪ יותר ולא תעניק לכם את אותה כמות הנאה שתספק האסטרה. העובדה שהברלינה התווספה להיצע הליסינג במחירים תחרותיים מבטיחה כי נראה יותר כאלו על הכבישים בזמן הקרוב. הייתי מסכם באומרי כי באופל נושבת רוח חדשה, רוח צעירה ודינאמית עם קומץ של חדשנות. הספינה הזו, לשמחת חובבי הרכב, לא תשקע בשנית.

    אופל אסטרה סדאן - בקטלוג הרכב של CarsForum
    אופל אסטרה סדאן - מפרט טכני

    אופל אסטרה סדאן

    dddd