Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה-הוראת נוהל מס' 70-שינוי ורישום מידות צמיגים מיום 27/11/05


מת"ח
שימו לב! השרשור הזה בן 5795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוראת נוהל זו מבטלת את הוראות הנוהל הקודמות ועל בוחני הרכב במכוני הרישוי לפעול על פיה כפי שיפורט בהמשך.

תקנה 322(ו')

לא יורכב ברכב ששנת יצורו:

(1)עד 2005 - צמיג המוגבל למהירות פחותה מהמהירות המרבית המתוכננת של הרכב ובלבד שבמונית, ברכב נוסעים פרטי וברכב פרטי דו-שימושי יכול שיורכב צמיג בדרגת מהירות "S".

(2)2006 ואילך - צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתכנן יצרן הרכב.

 

מקורות לקבלת מידע

לקבלת מידע לעניין צמיגים המותרים להתקנה ברכב, יש להשתמש ב-AutoData שבו רשום גודל הצמיגים המותרים בכלי רכב בציון סוג הרכב, דגם הרכב ושנת היצור של הרכב, כאשר יש להקפיד ולוודא מעבר לכל ספק כי הנתונים הרשומים מתאימים ליעוד הרכב(פרטי, מסחרי) באין נתונים כאלה ב-AutoData לא יאושר כאמור שינוי במידות הצמיגים מעבר לזה הרשום ברשיון הרכב.

 

הפעולה במכון הרישוי

1. ראשית, יש לוודא ולבדוק את שנת היצור של הרכב, דגם הרכב ותוצר הרכב.

2. לבדוק ברשיון הרכב את מידות הצמיגים הרשומים בו טרם ההחלפה.

3. לוודא מעבר לכל ספק כי מידות הצמיגים המותקנים ברכב מתאימים לאותו סוג רכב, לאותה שנת יצור של הרכב ולאותו דגם רכב על פי הרשום ב-AutoData.

4. האמור בסעיף 3 לעיל, מתייחס לכל סוגי הרכב מכל שנות היצור.

5. בהתייחס לעדכון תקנה 322 לתקנות התעבורה, אין לאשר שינוי מידות צמיגים ברכב משנת יצור 2006 ומעלה, כאשר לחץ האויר, כושר העמסה והמהירות להם תוכנן הצמיג פחותים מאלה שתכנן יצרן הרכב.

6. לגבי רכב משנת יצור עד 2005, ניתן לאשר מידות צמיגים ובלבד שקיימים לגביהם נתונים ב-AutoData , כאשר ברכב פרטי ובמונית מתוכנן על ידי היצרן למהירות בדרגת "S" לפחות.

7. שינוי גודל הצמיגים אפשרי לרכב פרטי על סוגיו ולרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 4,000 ק"ג ובלבד שקיימים נתונים ב-AutoData.

8. יש להקפיד שהצמיגים ברכב מסחרי יהיו מתאימים לרכב מסחרי בהתאם כולל לחץ אויר וכושר העמסה.

9. אין לאשר צמיגים המתאימים לרכב פרטי, כאשר הם מורכבים על רכב מסחרי.

10. ביצוע השינוי רק לאחר שבוחן הרכב ווידא את עמידת הצמיגים בכל הנתונים והתאמתם לסוג הרכב, שנת יצורו ודגם הרכב.

11. בכל מקרה של ספק או בהיעדר נתונים מספיקים ב-AutoData, אין לבצע רישום בשום אופן של שינוי מידות צמיגים.

12. בכל מקרה שבו מבוצע שינוי מידות צמיגים במכון הרישוי, יש לצלם את העמוד הרלוונטי מה-AutoData ולצרף לשאר המסמכים.

13. במקרים שבהם לא ניתן לקבל מידע מה-AutoData, יש להפנות את בעל הרכב לעמדה 1 במשרדי הרישוי.

תחולת הוראה זו החל מתאריך 13/11/05.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

1. ראשית, יש לוודא ולבדוק את שנת היצור של הרכב, דגם הרכב ותוצר הרכב.

זה הסעיף החשוב ביותר.

עד כמה יורדים לפרטי הרכב?

האם פיז'ו 206 זה פרטים מספקים או שיש חשיבות ואבחנה בחוק לגבי תת דגם כמו XR, XS, GTI, RC וכו'....?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברצוננו להביא לידיעתכם כח עפ"י הנחיות האיגוד האירופאי(סיטא) מחולקים הליקויים המתגלים במבחנים תקופתיים ל- 3 קבוצות:

א. קבוצה המצביעה על ליקויים מסוכנים.

ב. קבוצה המצביעה על ליקויים חמורים.

ג. קבוצה המצביעה על ליקויים מזערים.

 

ומדינות באירופה בהם מבצעים מבחני רישוי תקופתיים משתמשים בחלוקה זו של ליקויים בעת פסילת רכב במבחן תקופתי וככל שהדבר נוגע לליקויים מזערים קיימת האפשרות לתת לבעל הרכב התחייבות שבה הוא מתחייב לתקן את הליקוי והרכב יכול לסיים את המבחן מבלי לחזור למכון הרישוי.

 

הנושא נדון בהנהלת משרד התחבורה בתאום עם משטרת ישראל סוכם על הפצת נוהל זה כפי שיפורט בהמשך.

 

הפעולה במכון הרישוי

1. לוחיות רישוי

 

1.1 הרכב יבדק במתכונת הרגילה בכפוף לאמור באוגדן לבחית רכב ובככפוף לטופסי הבדיקה.

2.1 על הבוחנים לרשום במע' הממוחשבת ובטופס הבד' כל פסילה בגין לוחית רישוי פגומה.

2.2 בסיום הבד' ידרש בעל הרכב להגיע למשרד המכון כנדרש כיום ופקידת הסיכום תסכם את המבחן כמפורט להלן:

 

2.2.1 במידה ולוחית הרישוי תקינה ואין ליקויים אחרים, לא יונפק טופס בד' וינתן לרכב אישור כשרות תנועה בדרכים כמקובל.

2.2.2 במידה ולוחית הרישוי פגומה(אין ליקויים אחרים) ועקב כך נפסל הרכב, לא יונפק טופס בד', הרכב יסיים את המבחן הרישוי(למרות הפסילה), יינתן אישור כשרות לתנועה בדרכים כולל מדבקה וזאת לאחר שגב רשיון הרכב הוחתם בחותמת התחייבות לפיה בעל הרכב מתחייב לתקן את הליקוי.

 

2.3 השיקול היכן לרכוש לוחית רישוי חדשה יהיה בידי בעל הרכב.

 

2. מכירת אביזרים - גביית תשלום מבחן חוזר:

2.1 מכירת אביזרים אחרים(מלבד לוחיות רישוי) תימשך בשלב זה במתכונתה.

2.2 יחד עם זאת, אם בעל הרכב בחר לרכוש את האביזרים במכון הרישוי לא תיגבה ממנו אגרה עבור מבחן חוזר.

תחולת הוראת נוהל זה מתאריך 11/12/05.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתי AutoData נהיתה כל כך חשובה? מי מחבר אותה? מאיפה הנתונים?

זה אתר הבית.

עד כמה יורדים לפרטי הרכב?

האם פיז'ו 206 זה פרטים מספקים או שיש חשיבות ואבחנה בחוק לגבי תת דגם כמו XR, XS, GTI, RC וכו'....?

אם השתמשת פעם ב-AutoData, וגם אם לא, בחירה של דגם רכב בתוכנה בצירוף נפח המנוע הקטן ביותר או הגדול ביותר יתן את אותם התוצאות, כך שתת-הדגם אינו רלוונטי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בקרת באתר המצורף?

 

AutoData הינה תוכנה עם פרטים טכניים על רכבים(למעט אמריקאיות, קרייזלר דווקא יש).

ברוב מכוני הרישוי(וגם לכמה מחברי הפורום) יש התוכנה הנ"ל.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

נשמח להכיר את נציג משרד התחבורה שמעדכן אותנו בהשלמות של ת"ת ומצד שני אינו נוקט באמצעים נגד יבואני הרכב המפירים את סעיף 16 בצו פיקוח על מצרכים ושרותים (יבוא רכב ומתן שירותים לרכב), תשל"ט- גילוי פגמים ותיקונם?

אי קיום סעיף זה מוצא את ביטויו באי גלוי נאות על פגמים וליקויים עקב תקלות ביצור, תכנון לקוי וכו'. מידע המועבר ליבואנים ע"י יצרני הרכב בדפים "אדומים" ו"ירוקים" - מידע שבפועל מחייב את היבואן לטפל בליקויים ללא כל תשלום מצד בעלי הרכב!

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר יש פה נציג של משרד התחבורה [או מי שמתחזה \ מתיימר להיות כזה] אני מעונין לברר כמה סוגיות :

מדוע דווקא AUTODATA?

האם נערך מכרז שגרם לבחירה בתכנה הזו דווקא כאסמכתא?

הרי מדובר בגוף מסחרי ובעל אינטרס, למה דווקא הוא? אני מאמין שכמו בכל תחום יש להם מתחרים, ומסקרן אותי, במידה ונערכה איזו התמודדות, לדעת מי היו המתמודדים הנוספים בתחום אספקת המידע הזה למכוני הרישוי ולמרד התחבורה?

דבר נוסף - אני מניח שתכנה הזו עולה כסף ואינה מסופקת על ידי משרד התחבורה, אם כך מה על מכונים שלא מצויידים בה? האם ישלל רשיונם להעביר טסטים? האם תשלל סמכותם לאשר שינוי מידות צמיגים?

 

 

אשמח לשמוע תשובות

 

רון.

-נ.ב. הטון הציני לגבי אופי המפרסם באה בעיקר מפאת חובת ההוכחה שמוטלת עליו, אני לא שמעתי שנציגי משרד התחבורה משתתפים בפורום כזה או אחר והייתי שמח להתבדות או להבין מה מסתתר מאחורי הכינוי-

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זו דרך חיובית לעדכן את הציבור(בתנאי שלא מדובר במתחזה)!

 

ואשמח להתייחסות לשאלה המאד רצינית שהעליתי.

 

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להביא משהו

עם אין בתוכנה הזו אמריקאיות (זה אומר שאין מוסטנג)

 

אז בעיקרון אני יכול לאשר בלי שום בעיה ...נכון?

או שאני לא יכול לאשר ביכלל .

 

אני מדבר על המידות הבאות

245.45.17

בספר של הרכב כתוב שניתן לשים את המידות האלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר יש פה נציג של משרד התחבורה [או מי שמתחזה \ מתיימר להיות כזה] אני מעונין לברר כמה סוגיות :

מדוע דווקא AUTODATA?

האם נערך מכרז שגרם לבחירה בתכנה הזו דווקא כאסמכתא?

הרי מדובר בגוף מסחרי ובעל אינטרס, למה דווקא הוא? אני מאמין שכמו בכל תחום יש להם מתחרים, ומסקרן אותי, במידה ונערכה איזו התמודדות, לדעת מי היו המתמודדים הנוספים בתחום אספקת המידע הזה למכוני הרישוי ולמרד התחבורה?

דבר נוסף - אני מניח שתכנה הזו עולה כסף ואינה מסופקת על ידי משרד התחבורה, אם כך מה על מכונים שלא מצויידים בה? האם ישלל רשיונם להעביר טסטים? האם תשלל סמכותם לאשר שינוי מידות צמיגים?

 

 

אשמח לשמוע תשובות

 

רון.

-נ.ב. הטון הציני לגבי אופי המפרסם באה בעיקר מפאת חובת ההוכחה שמוטלת עליו, אני לא שמעתי שנציגי משרד התחבורה משתתפים בפורום כזה או אחר והייתי שמח להתבדות או להבין מה מסתתר מאחורי הכינוי-

(1)התוכנה נבחרה ע"י איגוד מכוני הרישוי.

(2)אין קשר בין העברת מבחן שנתי לבין רישום שינוי מידה.

(3)מכון אשר אינו מצוייד בתוכנה זו, עדיין יכול להשתמש בפירסומים של משרד התחבורה ו/או יצרנים/יבואנים ו/או ספר הרכב, כל מידה אשר אין לגביה מידע יופנה בעל הרכב לעמדה מס' 1.

אני רוצה להביא משהו

אם אין בתוכנה הזו אמריקאיות (זה אומר שאין מוסטנג)

 

אז בעיקרון אני יכול לאשר בלי שום בעיה ...נכון?

או שאני לא יכול לאשר ביכלל .

 

אני מדבר על המידות הבאות

245.45.17

בספר של הרכב כתוב שניתן לשים את המידות האלו.

אם המידה מופיעה בספר הרכב, ניתן להשתמש בזה כאסמכתא ולבצע רישום שינוי מידה.

לרכבים אמריקאים קיימת תוכנה בשם OnDeMand אשר איננה בשימוש עדיין.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...